ההסבר:
כבר הופיע כאן מכתב דומה על בנזן ומכוניות וגם עליו יש המלצה לא להעביר. אני מצטט את שכתב לי תומר, מהנדס איכות סביבה שעוסק גם בתחום הפלסטיק.פלסטיק מהסוג ששמים באוטו (PE, PA, ABS) לא פולט בנזן, בטח לא בטמפרטורות נמוכות כאלה. בנזן הוא תוצר לוואי שריפת דלקים. בסופו של דבר - גם אם יש היו פליטות (שאין) זה בטל בשישים לעומת החומרים שנושמים בכביש, ומי שנוסע עם מזגן שלוקח אוויר טרי או חלונות פתוחים מכניס את כל הרעלים אליו לאוטו.
בקישור הזה יש מחקר שבוצע בקוריאה גם שם ניתן להבין מה מקור הבנזן במכוניות.
סיקור נרחב יותר נמצא בקישור הבא ששם יש גם מחקר על רכב חונה, וגם שם לא נמצא דווקא בנזן (נמצאו פליטות קלות של חומרים אורגנים, אבל לא טוקסיים).
המקור:
בנזן Benzene (מרכיב רעיל של הבנזין)מכונית שחונה בצל במהלך היום כשהחלונות סגורים עשוי להכיל 400-800 מ"ג בנזן.
אם אתה חונה בחוץ, בשמש בטמפרטורה מעל 16 מעלות , רמת בנזן תגיע עד 2000-4000 מ"ג, 40 פעמים מעל הרמה מקובלת ...
אנשים שנכנסים למכונית עם חלונות סגורים שואפים כמויות עודפות של בנזן.
בנזן הוא רעלן המשפיע על הכליות,עצמות והכבד. גרוע מכך, קשה מאוד לגוף להוציא חומר רעיל זה.
מיזוג אוויר או אוויר של מכוניות
בהוראות הפעלה מיצרני הרכבים נאמר כי לפני הפעלת המזגן, יש לפתוח את החלונות למשך שתי דקות, אך לא נאמרן "למה", רק ניתן רמז על "ביצועים הטובים יותר" של הרכב.
הנה בא הסיבה הרפואית:
על פי מחקרים, המיזוג אוויר לפני שמתחיל לקרר שולח את כל האוויר החם מן פלסטיק הפולט בנזן, רעלן שגורם לסרטן (לוקח זמן להבחין בריח פלסטיק מחומם במכונית). מכאן החשיבות להקפיד להשאיר חלונות פתוחים כמה דקות.
בבקשה לא להדליק את המזגן מיד לאחר כניסתך למכונית!!!!!!
ראשית, עליך לפתוח את החלונות לכמה דקות ואחרי זה להדליק את המזגן. יש לשמור על חלונות פתוחים כמה דקות נוספות.
רבים מהפחמימנים הלא-שמניים המצויים בבנזין (בעיקר אלו הארומטיים, כגון בנזן), כמו גם תוספים שונים, הם חומרים מסרטנים.
מידע זה כדאי להעביר לאנשים שחשובים לך!
ההסבר הידוע לי שונה, וקשור ליעילות התפקוד של המזגן.
לשם הפשטות אדגים במספרים מומצאים-המספרים הנכונים לא ידועים לי, הם בעצם אומדנים ומשתנים בהתאם למזגן ולמכונית.
נניח שבחוץ 40 מעלות, וברכב 80, מזגן שמזרים כמות אויר זהה לנפח תא הנוסעים N יקרר את האויר בנניח 10 מעלות.
זה אומר שאם החלונות סגורים אחרי כמה דקות, והחלפת N ליטר אויר יגיע ל 70 מעלות, אחרי 2N יגיע ל60 וכן הלאה…
האויר חם במיוחד בצנרת של המזגן.
אם פותחים חלונות ונותנים למזגן לקחת אויר מבחוץ האויר בתא הנוסעים ישתווה, הרבה יותר מהר, בטמפרטורה שלו לאויר הסביבה.
או אז, מפתחי המזגן יתחיל לצאת אויר קריר יותר מהסביבה וזה הזמן לסגור החלונות ולהפעיל סירקולציה פנימית.
התשובה חד משמעית.. לא נכון אין שום חומרים מסרטים ושוב שטויות אחרות ויצרני הרכבים בודקים כל רכיב מאות פעמים גם בתנאי טמפרטורות קיצוניים
עם זה נכון להשאיר דלת פתוחה לפני שמתניעים (ולתת למזגן לעבוד מייד כמובן) ולפתוח חלונות לדקה או שתיים כשמתחילים בנסיעה כדי שהחום הרב שמצטבר בחלל הרכב ייפלט החוצה ובכך גם להקל על עבודת המזגן.
כשחלל הרכב מגיע ויורד מתחת לטמפרטורה החיצונית מומלץ לעבור למצב "סירקולציה" כך שהמזגן מקרר את האויר שבחלל הרכב שוב ושוב ולא מכניס אויר חם מבחוץ. באותה הזדמנות גם לא מקבלים מכת ריח וטינופת כשרכב אחר עם אגזוז מזהם עומד לפניך..
בשיטה שמתוארת במייל אתה נשאר בתוך חום של 40-50-60 מעלות מה שממש לא מומלץ ובטח לא מומלץ לנהוג כשהחלל שסביבך לוהט..