ההסבר:
אין אמת בהודעה. על פי הבירורים שעשיתי, באמת קיימת קבוצת ווטסאפ של חוקרי תאונות דרכים במחוז תל אביב של המשטרה. אני אפילו יודע ששמו של המפקד שלהם הוא ירון אבל עדיין לא הצלחתי לדבר איתו ולברר איך יצא מהקבוצה שלהם צילום המסך או האם באמת זה הוא צילום מתוך הקבוצה.הטכנולוגיה של זיהוי נהג המשתמש בטלפון סלולרי מתוך צילום עדיין לא קיימת. מצאתי מאמר משנת 2014 שחוזה אפשרות של זיהוי כזה אבל בין פרסום מאמר ובין מימוש טכנולוגיה בשטח לוקח הרבה זמן. למתעניינים - Driver Cell Phone Usage Detection From HOV/HOT NIR Images
נקודה נוספת היא שהמשטרה לא מצליחה להשתלט על הדוחו"ת של מצלמות המהירות הפרושות ברחבי הארץ. פרשו מצלמות אבל לא גייסו מספיק כח אדם כדי לטפל בתוצרים שלהן. בדו"ח על הקמת מערך המצלמות האלקטרוניות ואכיפת חוקי התעבורה מבקר המדינה מצא כי המשטרה העלתה באופן קיצוני את ספי אכיפה במצלמות האלקטרוניות. "נמצא כי על מנת לבלום את הצטברות כתבי האישום ללא מועד משפט, העלתה המשטרה את סף האכיפה של רבות ממצלמות המהירות הפרוסות בכבישי הארץ וכיילה אותן כך שיצלמו רק נהיגה במהירות העולה בהרבה על המהירות המותרת בפועל. רבות מן המצלמות לא פעלו אלא כשכלי רכב נסעו במהירות הגבוהה פי שניים ומעלה מן המהירות המותרת."
מערכת כזאת, אם קיימת, לא אמורה לזהות פנים אלא רק את עצם השימוש בטלפון.
לצורך הזיהוי מספר הרכב מספיק, ואת זה כבר יש מערכות שיודעות לבצע. כמו בכביש שש.
וכמובן, צריך להזכיר שכאשר הרכב נמצא בעצירה מלאה, גם כאשר הוא מונע, מותר השימוש בסלולרי.
לידיעה: מצלמת המהירות בצומת גולדה בירושלים, ליורדים בשד' גולדה מאיר לכיוון רמות, מצלמת ונרשמים דוחות גם מתחת ל-90ק"מש כאשר מותר לנסוע ב-70קמ"ש.
ממש לא הייתי בונה על זה או אומר שהן מכוונות למהירויות גבוהות כדי להקטין את העומס.
בצומת רעננה , לבאים מצפון לדרום, יש מצלמה די גדולה יחסית, שמצלמת לתוך הרכב.
האם היא שולחת דוחות? איך זה עובד? והאם מקבלים דו"ח גם על שתית מים מבקבוק?
אודה האם למישהו יש תושבה.