נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / הזהרה מפני טוש המשמש לאיפור ילדים

הזהרה מפני טוש המשמש לאיפור ילדים (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

היצרן טוען שהמוצר עומד בתקנים ועבר מבחני רעילות. הטקסט המלא באנגלית בהמשך. כמו כן, לא מצאתי עוד עדויות ברשת לתגובות אלרגיות למוצר.

האבא כותב שליצנית איפרה את הילדה שלו. התגובה האלרגית היתה ברגל. בדרך כלל איפור הוא על הפנים. לא ברור לי מה הקשר בין איפור על הפנים ותגובה אלרגית שמופיעה על הרגל. יכול להיות שלילדה של הכותב יש רגישות מיוחדת שלא קשורה לאיפור? אולי נגע לה ברגל משהו אחר שהיא אלרגית אליו? קצת לא ברור לי העניין.

The pigment based solution is water based, have no odor, no VOC’s and are non-toxic. The markers conform to EU product safety regulations for children.


Zig Posterman and Zig Illumigraph markers carry the AP Seal, all markers conform to ASTM D4236. This means that the products bearing the AP Approved Product Seal of ACMI are certified in a program of toxicological evaluation by a medic expert to contain no materials in sufficient quantities to be toxic or injurious to humans or to cause acute or chronic health problems. This program is reviewed by ACMI’s Toxicological Advisory Board. These products are certified by ACMI to be labeled in accordance with the chronic hazard labeling standard, ASTM D 4236 and federal law, P.L. 100-695. In addition, there is no physical hazard as defined within the 29 CFR part 1910.1200 (c).


 

המקור:

רציתי להפנות את תשומת ליבכם לרשלנות והפקרות שעלולה לפגוע בילדים שלנו.

רוני (כבת 3) חזרה ביום א מיום הולדת עם איפור שהליצנית ציירה עליה במסיבה. לאחר שהתקלחה ושכבה לישון התחילה להתלונן לנו על גירוד ברגל. בדקנו את הרגל וראינו מעיין פריחה קלה. שמנו לה פניסטיל שירגיע אותה אך הדבר לא עזר. לאחר 3 דקות היא התלוננה בצורה חריפה יותר וראינו שיש לה תגובה אלרגית חריפה בכל הגוף. תוך כדקה ראינו מול העיניים שלנו שהיא מתחילה להתנפח בפנים ,בעיניים ובעורף. מיד רצתי איתה לרופאה והיא נתנה לה נוגד אלרגיה במינון גבוה. הדבר עצר את התגובה.

למחרת התחלנו להתחקות אחרי הכלי איפור שציירו על רוני והסתבר לנו שהמצב עגום. כמעט כל אנשי החינוך בארץ. הגנים. המפעילים. הליצנים. הקוסמים. משתמשים בטוש המיועד לקירות ,חלונות ,מראות ,וקרמיקה ע"מ לאפר את הילדים שלנו.

התואנה של כולם היא שהטוש אינו רעיל מאחר והיצרן עומד בתקינות בינ"ל. מה שלא אומרים הוא שהיצרן בעצמו לא בדק את הטושים לציור על גוף והוא אומר שהם לא מיועדים לעור.

בנוסף לפי חוק מדינת ישראל כל איפור (תמרוק) מחוייב אישור משרד הבריאות ולטוש זה אין שום אישור שכזה. היבואן טוען שכבר 15 שנה הוא מוכר בלי שום בעיות וע"ס האמירה הנ"ל ממשיכים לסכן את הילדים שלנו.

הטוש הנ"ל מאוד מאוד שכיח לשם איפור ילדים וסיכוי גבוה שילדכם נחשף או ייחשף אליו ,אנא ממכם תוודאו שלא מציירים על הילדים שלכם בעזרתו. במקרה שלנו יצאנו בנס אבל התוצאות היו יכולות להיות שונות לחלוטין. תזהירו את כל מי שאתם מכירים ותפיצו. הטוש המדובר של חברת kuretake ןהמשפחה של הטושים נקראת Posterman. פניתי למשרד הבריאות וכן לייצרן היפני ואני מחכה לתגובתם. ד"א קיימים אזהרות נוספות ברשת נגד הטושים הללו. בנות זהירות עם האיפור.

2 תגובות

  1. חנן, בלי להתייחס למקרה הספציפי, בשנים האחרונות יש תופעה של חברות שבמסגרת תחרות בין יצרנים משתמשות בשיטה של פרסום שלילי. השיטה היא מאוד פשוטה:
    1: מביאים מקרה ספציפי (כמו של ילדה שקיבלה תגובה אלרגית חזקה אחרי שליצנית בגן איפרה אותה).
    2: מביאים את לשון בישראל כלשונו.
    3: מדגילים את מימדי התופעה ומבקשים מכל הציבור להעביר "לכל רשימות התפוצה" שלא להשתמש במותג X של חברה Y.
    אותן חברות שמשתמשות בשיטה זו מכירים את החוק הפלילי ולא מנסים אפילו לטעון לקשר סיבתי בין המוצר להשפעה. הן סוכמות על הצרכן שיעבירו הלאה את המכתב ושיעשה בעצמו את הקשר.
    אולי זה חוקי, אבל בשום אופן זה לא הוגן ו/או מוסרי. ולכן:
    אני מקווה שאתה (בתור סמכות כלשהי), תמליץ לא להעביר מכתבים שבהם אין הוכחה לקשר סיבתי בין גורמים.

  2. יכול להיות שזה באמת סתם, אבל תגובה אלרגית יכולה להופיע במקום אחר מהמקום שנחשף לאלרגן.

    לפני כמה שנים עקצה אותי דבורה, התנפחה לי היד מאוד והלכתי לרופא אלרגיות כי לעשות טסטים לאלרגיה. הרופא אמר לי שגם אם היד לי היתה מתנפחת לגודל של פיל זה לא בהכרח אומר אלרגיה, כי זו תופעה מקומית, ואלרגיה זה עניין מערכתי, כך שאם היתה מתנפחת לי הלחי כי עקצה אותי דבורה ביד זו בוודאות אלרגיה.
    אולי כדאי לשאול רופא בעניין כדי לדעת בודאות.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top