נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?
הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / איך לחסוך ברכישת דלק – דברים שכנראה לא ידעתם – חשוב ומעניין

איך לחסוך ברכישת דלק – דברים שכנראה לא ידעתם – חשוב ומעניין (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

אין לי מספיק ידע בנושא דלקים כדי להגיב על המכתב. למזלי, אורן פרבר ביצע את החישובים לגבי נפח הדלק בטמפרטורות שונות והוא קובע שבימים חמים, אכן, כדאי לתדלק בבוקר כאשר הדלק עדיין קר. קראו בבלוג של אורן פרבר מתי הכי זול לתדלק?

לגבי שאר ההמלצות, אין לי מספיק ידע כדי לקבוע.

 

המקור:

הדברים הכתובים פה בהמשך הם חכמה צרופה.

אינני יודע מה שם הכותב, אבל אני יודע שהוא חכם, שיש לו את כל הידע הדרוש, ומספיק נשמה בשביל לגלות לנו סודות פנימיים מעולם הדלקים.

כדאי מאוד לקרוא בעיון.

יש לקנות או למלא דלק במכונית או משאית אך ורק בשעות הבוקר המוקדמות כאשר טמפרטורת הקרקע עדיין קרה, בכל תחנות הדלק יש מיכלי אחסון הקבורים מתחת לאדמה. ככל שקר יותר בשטח הדלק צפוף יותר, ודלק כידוע מתרחב בחם.

אם קונים אחר הצהריים או בערב ....  הליטר אינו מדויק.

בעסקי נפט, המשקל הסגולי וטמפרטורת הבנזין, של סולר ,דלק סילוני, אתנול ומוצרי נפט אחרים משחקים תפקיד חשוב.

עלייה של מעלה אחת בטמפרטורה הוא עניין גדול עבור העסק הזה.

לתחנות הדלק אין וסת השוואת טמפרטורה במשאבות.

כאשר אתה ממלא אין לסחוט את הדק ידית המילוי למצב האחרון. אם תסתכל תראה כי להדק שלושה שלבים: נמוך, אמצעי וגבוה.

צריך לתדלק במצב שאיבה נמוך, ובכך לצמצם את האדים שנוצרים תוך כדי שאיבה.

בכל צינורות המשאבה יש החזר אדים.

בקצב השאיבה מהיר, חלק מהנוזל הופך במיכל לאדים.

אדים אלו נשאבים חזרה מעלה אל מיכל האחסון התת קרקעי שבתחנה וכך אתה מקבל פחות דלק עבור הכסף שלך.

אחת העצות החשובות ביותר היא למלא את מיכל הדלק שלך, כאשר הוא חצי מלא.

הסיבה לכך היא שככל שיש לך יותר דלק במיכל פחות אוויר ממלא את החלל הריק של המיכל.

דלק מתאדה מהר יותר ממה שאתה יכול לדמיין.

במכלי אחסון דלק יש גג צף פנימי.

גג זה מווסת ומשווה טמפרטורות בין האדים שנוצרים והאוויר החיצון, ומצמצם התאיידות.

דבר שאינו קיים בתחנות דלק.

במקום שבו אני עובד, בכל משאית שאנחנו מעמיסים יש ווסת טמפרטורה כך שכל ליטר הוא למעשה מדויק.

תזכורת נוספת, אם יש בתחנה מיכלית שפורקת דלקים למכלי האחסון אל תמלא דלק.

קרוב לוודאי שהדלק יוצר מערבולות, ואתה עלול לתדלק חלק מהלכלוך שעלה מקרקעית המיכל.

כדי להשפיע, אנחנו צריכים להגיע למיליוני צרכנים.

וזה פשוט.

אני שולח מכתב זה לכ-30 אנשים.

אם כל אחד מהם ישלח לפחות ל- 10 או יותר (30X 10 = 300) ... וכך הלאה נעביר את המסר ונעלה את המודעות.

6 תגובות

  1. סתם ניטפוק, אבל במכתב המקורי כתובים כל מיני דברים על "ליטר מדוייק". ליטר זה ליטר זה ליטר. נפח של 10*10*10 ס"מ. בכל טמפרטורה של האוויר או של הדלק.
    ההבדל יהיה בכמות הדלק שנכנסת באותו הליטר, שתשתנה בהתאם לרמפרטורה, אני מתאר לעצמי.

  2. אברום רותם

    אולי עוד הייתי מנסה להתמודד עם המידע, שעל פניו נראה לא מגובש ובעייתי , אודות דלק, תדלוק, טמפרטורה וכ'ו, אך סיום ההודעה מורה בברור שיש להשליך זאת לפח, וחסל: "אם כל אחד מהם ישלח לפחות ל- 10 או יותר (30X 10 = 300) …". ויפה שעה אחת קודם 🙂

  3. גם אם כל העובדות נכונות לא הייתי מעביר את המכתב הזה הלאה. מצד אחד גם בתנאים קיצוניים ביותר (הפרש של 15 מעלות צלזסיוס בין המינימום למקסימום, מיכל דלק של 60 ליטר – בעוד שברוב המכוניות הפרטיות יש מיכל של 40 ליטר), כל ההפרש הוא פחות מליטר אחד. במיכל של 40 ליטר והפרש של 10 מע"צ כל ההפרש הוא חצי ליטר כלומר קצת פחות מארבעה ש"ח על תדלוק של מיכל מלא, שזה יוצא אחוז אחד. אפשר לחסוך הרבה יותר אם לחץ האוויר בגלגלים הוא לפי הוראות היצרן, ואם נוסעים במהירות קבועה ונמנעים מהאצות ובלימות.
    מצד שני הכותב עלום השם מתלהב כאילו הוא גילה סודות שישנו את העולם, ומבקש להפיץ אץ המכתב בשלושים עותקים. בעיקרון, כל מכתב שדורש/מבקש/מפציר להפיץ אותו הלאה ראוי להעביר ישירות לסל המחזור. ברוב המקרים מישהו מעוניין לאסוף כתובות מייל של אנשים, במקרה הטוב כל מה שישלח אליכם הוא ספאם פרסומי, במקרה הגרוע תקבלו עוקצים, וירוסים וסוסים טרויאניים למיניהם.

  4. במיכל תת קרקעי, הפרש הטמפרטורות יום\לילה איננו מגיע למעלה אחת. על זה מבוססת, למשל, אסטרטגית הקיום של מכרסמים במדבר: הם חיים בעומק של חצי מטר לפחות, במחילה, בשעות היום. סתם מעניין

  5. אברום רותם

    תשובה לרענן שהיה נורא מודאג: אז ברצינות לרגע – סוגית הטמפרטורה בתדלוק, זו לא משמעותית לנו כצרכנים. יש המון דוחות הדנים בכך בעולם. ככלל אצבע – כל 10 מעלות צלסיוס תורמות קצת פחות מ-1% לנפח הדלק של המכוניות כיום (לא אתנול/ גאז). מאחר והדלק מצוי במיכל תת קרקעי, הבדל הטמפרטורה שלו בין קור גדול לחום גדול בחוץ לא עולה על שיעור זה ( פרט לקיצון- ממש פחות!). אז מי שנורא מודאג שהוא ישלם עוד כ- 7 אג' לליטר (על 30 ליטר מדובר בכ- 2 ש"ח) – שיחפש לו דאגות אחרות. מאידך, מומלץ בקיץ חם, לא למלא לגמרי את המיכל עד הסוף, ולהשאיר את המכונית בשמש… לכן יש להפסיק את המילוי מתי שהאוטומט של האקדח אומר זאת. בהצלחה.

  6. עידן רחמיהן

    מייל מאוד דומה הופץ בעבר ברשת הצה"לית ע"מ לגרום לאנשי הקבע לצרוך פחות דלק, מהבנה בסיסית סכימיה ופיזיקה יחד, יש הגיון בריא ונכון בהסברים אלו, אני אישית מיישם אותם (אף על פי שכיום אני משתמש ברכב חברה), זה חוסך מלבד דלק גם התרוצצויות למוסך, זיהום אויר ונותן לך מספיק זמן בזמן התדלוק להיכנס לחנות "הנוחות" הקרובה להתרעננות…

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top