נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / תרמית הכבאים – אבי אריאל / אני מאשים

תרמית הכבאים – אבי אריאל / אני מאשים (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

המכתב נשמע לי דמגוגי ובעל טענות מופרכות. לדוגמא, הטענה שהכבאים עובדים רק 10 ימים בחודש. כל מי שעובד משרה רגילה בת שמונה או תשע שעות ביום, עובד בערך 10 יממות בחודש במצטבר.

אחד מקוראי האתר בירר לגבי הכותב וכך הוא כתב לי: הנושא הציק לי והיום הרמתי טלפון ושוחחתי עם מנהלת הלשכה של שמעון רומח, סי. היא עובדת 18 שנה בנציבות ולא הכירה אחד בשם אבי אריאל. שוחחתי גם עם הדובר, יורם לוי, גם הוא עשה ברור ואף אחד מאלה ששאל לא הכיר אחד כזה.

המקור:

מי שהיה דובר נציבות כבאות והצלה בשנים 1993-1998 , אני יכול להעיד כי נציבות כבאות והצלה הוקמה עוד בתקופת שר הפנים דרעי וראש הממשלה רבין, כחלק מלקחי מלחמת המפרץ הראשונה ב-1991 וכבר אז נתגלה מערך הכבאים במערומיו.

אגב, מספרם אז היה 1000 איש והיום הם מונים 1500 איש.

אין צורך בעוד וועדת חקירה ואין צורך בעוד החלטת ממשלה, כי כאלה יש בשפע והכתובת היא על הקיר שנים רבות. הבעייה היא שהכבאים בעצמם משחקים משחק כפול:

הם מאוגדים בוועד לוחמני שמנע מאז ומתמיד את הרצון להקים גוף ארצי נוסח משטרה או מד"א וכל זאת תחת חסות ההסתדרות שנתנה להם גיבוי. לא תאמינו אבל מקצוע הכבאות מאוגד בהסתדרות החדשה תחת "הסתדרות הפקידים",

ולמה הם כל כך מפחדים? כי בעצם אז ייצא וייחשף הסוד האמיתי - אין כבאי במדינת ישראל שזו עבודתו העיקרית!
הכבאים מועסקים במשמרות של 24 שעות, כאשר בשמונה השעות הראשונות הכבאי מקבל על פי תעריף מוסכם, 8 השעות הבאות במשמרת הוא מקבל תוספת של "שעות נוספות" ואת שמונה השעות האחרונות הוא מקבל כתוספת על תוספת כלומר תעריף מיוחד.

אחרי זה יש לכבאי 48 שעות חופש ואם המשמרת שלו נופלת על שבת וחג כמובן שכל המשמרת מקבלת תוספת מיוחדת החל מן השעה הראשונה. כלומר בעצם כבאי עובד עבור משכורת מאד נכבדה רק 10 ימים בחודש, לרוב הכבאים יש עסק: שרברבים, שרותי הובלה,

מזגנים או שרותי ייעוץ לקבלנים בנושאי מיגון אש, רובם גם ממשיכים לנהל את העסק הפרטי שלהם מתוך התחנה.

הקמת "חיל כבאים ארצי" יחסל את הנגע הזה, שכן לשוטר או לקצין צה"ל, למשל, אסור לעסוק במשלח יד נוסף. הוא שוטר 24 שעות ביממה ותמיד אפשר להזעיק אותו.

ולכן הכבאים מדברים בשתי שפות: המפקדים מדברים בעד הקמת נציבות ארצית, ואילו הכבאים בפועל מטרפדים כל כוונה להקים מערך כבאות ארצי!  מתוך הבנה שבמצב התוהו ובוהו הקיים היום יש להם שליטה מלאה.

מדובר בכאוס ארגוני שלפיו יש 24 רשויות של איגודי כבאות המדינה , שלכל אחד יש יו"ר, הממונה בדרך כלל ע"י פוליטיקאים, יש לו מנגנון מנופח המפרנס בכבוד עשרות אנשים, יש חלק מיו"ר הנוסעים עם מכונית פולקסווגן מפוארת בצבעי אדום-לבן עם הרבה אנטנות,

פנסים מצנצנים, ומערכות קשר. בד בבד יש ליד 24 רשויות אלה, שלפעמים כפופים לרשויות פושטות רגל, 4 מחלקות עירוניות גדולות ועשירות של העיריות הגדולות בישראל , וראה זה פלא: לכל אחד מראשי מחלקות הכבאות האלה דרגה אישית זהה לדרגתו של

נציב כבאות והצלה הארצי (רב טפסר) - דרגה המעוצבת כאילו הוא רב אלוף...   תאר לעצמך שבצה"ל יש לרמטכ"ל כמה מתחרים על דרגתו כאשר בפועל הם כפופים לראש העיר...

וזה לא הכל, לכל מפקד כבאות יש את הספקים שלו לציוד, יש האוהבים את הציוד הגרמני והם נוסעים תדיר לביקורים בגרמניה הממומנים על ידי בתי החרושת המייצרים את הציוד היקר, יש האוהבים את האנגלים ויש כאלה שמאוהבים בארה"ב והביאו ארצה מכוניות כיבוי ענקיות מסוג A1  שיש להם מגבלות גישה קשות לרוב המקומות בארץ בגלל אורכן. אבל שיא השיאים הוא האבסורד שחלק מצינורות הכיבוי קוטרם באינטשים וחלק הצינורות הכיבוי קוטרם בס"מ, כך שבזמן חירום אי אפשר בכלל לחבר ביניהם.

אין תקן אחד, אין מערך אחד, אין רשת קשר ארצית!

שלא תבינו נכון, אני 'שרוף' על הכבאים! זהו עם חם במיוחד של אנשים קשוחים ואמיצים המוכנים להיכנס לאש או להוציא פצועים צועקים ומדממים מתוך מכוניות שהיו מעורבות בתאונות דרכים.

אבל עכשיו גם תבינו למה הם לא כל כך מעוניינים ממש ממש בשינוי  המצב, כי כשיש ברדק למעלה אצל הפוליטיקאים, ויש אפסות בביצוע מול הרבה מילים והחלטות ממשלה נבובות מתוכן, אלה "שיודעים להסתדר" - חוגגים!

יש לי חבר אורטופד שסיפר לי שלפעמים על מנת לרפא יש צורך לעשות שבר מבוקר , תוך הטרייה של הפצע שלכאורה נגלד, על מנת שתהליך הריפוי יהיה שלם. אולי זו הדרך היחידה לעשות זאת גם כאן. ואם כבר עושים ניתוח כואב תעשו את זה עד הסוף! תחברו את מד"א עם שירותי הכבאות לגוף מבצעי אחד!!!

אין צורך בתחנת כבאות נפרדת כאשר במורד הרחוב יש גם תחנת מגן דוד אדום, גם ככה הכבאים נקראים שירותי כיבוי והצלה, אז למה לא לעשות מה שעובד מצויין ברוב מדינות העולם? בארה"ב, בצרפת וגם בגרמניה זהו שירות משולב, לכבאים יש רופאים ופאראמדיקים, מצב החוסך מערך אדמיניסטרציה מיותר, צורך בכיבודי פוליטיקאים וסרח עודף שאיננו תורם לכח המבצעי בפועל.

ויפה שעה אחת קודם, כי במלחמה הבאה - העורף הוא החזית.

5 תגובות

  1. אינני מכיר את אבי אריאל אבל אני מכיר כבאים העובדים בעבודות מקבילות , במשרה מלאה נוספת.

  2. גם אם כבאים עובדים בשתי עבודות במקביל- אז מה?!
    לא מעט אנשים עובדים בשתיים או שלוש עבודות במקביל.
    האמת היא שחלק מכובד מהרופאים שלנו עושים זאת- עובדים בקופ"ח מס' שעות בשבוע ולאחר מכן במרפאה הפרטית שלהם. או עובדים בבית חולים כלשהו ולאחר מכן מקבלים גם מטופלים פרטיים. אז מה? לרופאים מותר ולכבאים אסור?

    יש לא מעט ביקורת על שירותי הכבאות, אבל הטענה הזו גועלית, ולמען האמת מאוד אופיינית לאופי הישראלי- להיכנס לכיס של השני. כשכבאי יחטא לתפקידו בגלל עבודתו הנוספת יהיה מקום לדון בנושא. אבל עד אז? אדרבא. שיעבדו מצידי בשתיים ובשלוש וגם בחמש עבודות, אם הם מוצאים את הזמן והמקום לעשות זו. שיהיה להם לבריאות.

  3. שמי דורון מני , תפקידי הוא רמ"ד מניעת דליקות בחולון בת-ים ואזור ובנוסף גזבר ומזכיר ארגון הכבאים המקצועיים.
    בפתח הדברים אומר כי איני מכיר את האיש ואני עובד בשרותי הכבאות משנת 1986 , בנוסף המסמך די דומה למסמך שהוציא נתן רונן מי שהיה דובר הנציבות , לזכות כל יוצאי הצבא למיניהם , שפתחו בקריירה שניה דרך המדינה , יש להם תמיד מה לומר , רק ששכחו שארגון הכבאים המקצועיים הוא הוא זה שיצא לרחובות לפני כשנה ומחצה והתריע על האסון שעומד לבוא עקב חוסר בכ"א ובציוד , גם עתה לא נמצא שום דופי בעבודתם של הכבאים אך יש מי שמנסה לזרות חול בעייני הציבור ולהעביר את השיח הציבורי סביב השכר והתנאים של לוחמי האש , גם בכתבה זו לא היתה טענה אחת כי לוחמי האש עושים עבודתם נאמנה , לא נותר לי אלא להרהר מי הוא זה המעוניין להכפיש את לוחמי האש ומדוע כל כך חשוב לבטל את הזכויות הבסיסיות של כל אדם , יחד עם זאת כל מי שרוצה שנהיה כמו המשטרה שיחשוב פעמיים לא לפני שיענה לעצמו אם הוא מרוצה משרות המשטרה בארצנו (דרך אגב כמעט כל שוטר יאמר לך שאין משטרה שידיהם כבולות והפוליטיקה אצלם היא ברמות הגבוהות) , לעניין העבודות של לוחמי האש מחוץ לעבודתם כלוחמי אש , ענין זה אסור וידוע לכל לוחם אש, לכן אל נא תסתתר אחרי שם לא לך ותהיה ישר עם עצמך " אדון אבי אריאל" ,

  4. אכן התרשמתי ש"אבי אריאל" כאמור הוא שם מזוייף וזה הופך את המכתב לבעייתי. עם זאת, אני מתרשמת שזה הדבר היחיד שהופך אותו לכזה.
    הטענה שכל מי שעובד 8 שעות עובד 10 ימים בחודש – זה איזשהו מענה שלך לטענות במכתב, אבל אתה לא אומר שהעובדות המובאות בו אינן נכונות, אלא רק שאתה לא מסכים למסקנות מהן.
    הטענה העיקרית בנושא השעות היא אחרת: אם יהיה מערך כבאות ארצי יאסר על הכבאים לעבוד בעבודה נוספת בדומה לשוטרים, ולכן הם ירוויחו פחות. ולכן הם מתנגדים לכך.
    גם שאר המכתב הנוגע לבלגן המתחולל בשירותי הכבאות בארץ מתיישב יפה עם דברים ששמעתי לגביהם, והוא נראה לי חשוב. האם העובדות עצמן הן שגויות, מטעות ומשוללות יסוד, או רק השם? זה מה שמטריד אותי בתור אזרחית שמנסה להבין מה באמת קורה במדינה הזו.

  5. המידע על זה שהכבאים עובדים במשמרות של 24 שעות ואז נהנים מ-48 שעות חופשיות הוא נכון. ואכן רבים מהם מחזיקים בעבודה נוספת. הם גם בהחלט מתנגדים לשינוי אופן ההעסקה הזה. לגבי שאר המידע במכתב – אינני יודעת אם הוא נכון, אבל השמועות אמרו שבמשך שנים היה כמעט בלתי אפשרי להתקבל לעבודת כבאות אם לא היו לך קשרים מתאימים, וזאת בגלל התנאים המופלגים של הכבאים (שלא היו מאושרים על ידי משרד האוצר). אתם יכולים לעשות בדיקה פשוטה של שמות המשפחה באיגודי ערים לכבאות ובמחלקות כבאות עירוניות, ותראו איך כמה בני משפחה עובדים באותו איגוד. במשך השנים השכר עלה ותפח (כאמור, ללא אישור) וזה בא על חשבון השקעה בציוד. במקום שעלות השכר תהיה 40% מתקציב איגודי ערים לכבאות שיעור השכר מהתקציב הגיע ל-80% ואפילו 90%, אז בוודאי שלא נשאר כסף להשקעה בציוד שהלך והתיישן, ואז התבכיינו שמצב הכבאות בכי רע.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top