נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / מכתבים נפוצים / חרם צרכנים

חרם צרכנים (מכתבים נפוצים)

אנשים שמוחים על דבר זה או אחר לפעמים מחברים אימיילים הקוראים לחרם צרכני על הגוף שעליו הם מוחים.

מה לעשות עם האימיילים האלה? האם להעביר אותם הלאה?

השאלה הראשונה שכדאי לתת עליה את הדעת היא לגבי העובדות המצויינות במכתב. האם הן נכונות? לא תמיד. לפעמים, מרוב שזועמים, לא בודקים את העובדות.

השאלה השניה היא יותר עקרונית, וזו שאלת האפקטיביות של חרם. בדרך כלל ההזמנה לחרם היא "אם כולנו נחרים את הגוף הזה, הוא ייפגע מבחינה מסחרית ולא תהיה לו ברירה אלא לשנות את דרכיו". לרוב, בחברה החילונית שבה כל אחד מחליט על עצמו ואין רב שמחליט עבור כולם, החרמות האלה לא אפקטיביים.

אבל, אני חושב (שימו לב, דעתי האישית בלבד) שאם העובדות המצויינות במכתב נכונות, והנושא אכן מרגיז, כדאי להעביר את המכתב. העברת המכתב מעוררת מודעות לנושא ומרחיבה את מעגל האנשים שיודעים על כך.

בנוסף לכך, הימנעות אישית מרכישת מוצרים מסויימים או שימוש בשירותים מסויימים, כשהיא תואמת את הערכים האישיים, מחזקת את האדם שפועל על פי ערכים ועקרונות שבהן הוא מחזיק.

כל אחד בוחר את השירותים והמוצרים שמהם הוא נמנע.

שתי דוגמאות :

- יש כאלה שלא משתמשים בשירותיהם של בעלי מקצוע שעובדים בשבת. על ידי כך הם מזכירים לעצמם ולאחרים את חשיבותה של השבת בשבילם.

- אני לדוגמא, משתדל להימנע מרכישת מוצרים שיוצרו בשטחים הכבושים. על ידי כך, גם בסופרמרקט אני מזכיר לעצמי בעד מה אני ונגד מה אני.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top