נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / עצומה נגד תכנית לימודים המקדשת את המוות בקרב כערך עליון

עצומה נגד תכנית לימודים המקדשת את המוות בקרב כערך עליון (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

ברור שאני אישית מתנגד לתכנית ולערכים המועברים בה ולכל מה שאורית סטרוק מייצגת. אבל לא ברור לי מקור הטענה שהתכנית היא חדשה ונלמדת החודש בבתי הספר, כאשר היא אולי כן ואולי לא הועברה לפני חצי שנה.

העצומה מבוססת על כתבה בעיתון הארץ מאת אור קשתי מחודש מאי 2024 - "אם נחטפתי, אל תעשו עסקאות": מערך "שבוע הגבורה" של משרד החינוך מאדיר את המוות.

הכתבה מתחילה כך: "אם אני בשבי, אם נחטפתי / אל תעשו שום עסקאות / לא בשביל זה הקרבתי / לא לשחרר אף מחבל למעני / הניצחון יותר חשוב". אלה הן מילותיו של שיר שמופיע במערכי שיעור, פעילויות וטקסים שפרסם "זהות", איגוד המרכזים להעמקת הזהות יהודית לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות - או "שבוע הגבורה", כלשונו. המערכים מיועדים למערכת החינוך הממלכתית ולקהילות חילוניות, נהנים מחסות רשמית של משרד החינוך והמשרד למשימות לאומיות, ומשולבים במערכת החינוך על פי החלטת בית הספר. המסר העיקרי של הפעילויות הוא אחדות וקידוש המוות – ועיגון הדברים במאבק שמנהל הימין הדתי בנושא הזהות היהודית בסדר היום הציבורי. התכנים כמעט שאינם מתייחסים לחטופים ברצועת עזה, וכלל אינם נוגעים באחריות הדרג המדיני והצבאי או בפגיעות הקשות שספגו היישובים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר.

הכתבה מתייחסת לתכנית "שבוע הגבורה" של ארגון זהות. בראש האתר נמצאים הלוגואים של האגף לתרבות יהודית ומשרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות.

במצגת "שרים זוכרים ומספרים" אכן מצוטט השיר "ניצחתי בדמי" מאת בנימין לוריא המבוסס על מכתבו האחרון של אלקנה ויזל הי"ד.

המקור:


זה דחוף. תוכנית חדשה שנלמדת החודש בביה״ס, בחסות אורית סטרוק וארגון ההדתה זהות, מקדשת את המוות בקרב כערך עליון ומעלימה לחלוטין את אחריות הממשלה ל-7 באוקטובר ואת החטופים. הצטרפ.י לדרישה מראשי הרשויות וממנהלי בתי הספר להוציא את התוכנית החולנית מבתי הספר>> https://actionnetwork.org/petitions/schools_death_glorification_24_he?source=whatsapp&

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top