ההסבר:
גורם באגף התנועה של המשטרה מסר לי בתגובה: אין שינוי חקיקה, אין שינוי מדיניות ואין שינוי באכיפה. צריך לזכור שהכניסה לצומת באור צהוב אסורה ובכלל מסוכנת במקרים מסוימים.אני מודע לידיעות בעיתונות מדצמבר 2022 (מאקו - במשטרה החליטו: החל מהשנה הבאה ייאכף איסור חציית צומת בכתום מהבהב) וכן שהתגובה הרשמית שקיבלתי שבוע לאחר מכן סותרת אותן. אין לי הסבר לסתירה בין הדברים.
לפי כתבות שפורסמו במאקו ומדיות תקשורתיות נוספות נראה שכן יש שינוי מדיניות בנושא החל מינואר 2023.
https://www.inn.co.il/news/587647
קיבלתי גם כן מכתב שרשרת דומה, אז חיפשתי וראיתי שגם בתקשורת התייחסו לנושא הזה, למשל כאן: https://www.mako.co.il/news-law/2022_q4/Article-5d6ef36a09b3581026.htm
אגב, משהו מוזר בכתבה – מדברים על כניסה לצומת בין השאר בזמן שיש אור כתום מהבהב, אבל לדעתי זה סימן של תקלה במערכת הרמזורים, ומותר להכנס לצומת (בזהירות). אולי התכוונו לירוק מהבהב?
בפרסום של מאקו רשום ״כתום מהבהב״ אך בעת התחלפות הרמזור מירוק לאדום – הירוק מהבהב, לא הכתום! לכן סביר להניח שזה לא הגיע מגורמים רשמיים.
אין דבר כזה צהוב מהבהב, אלא רק בפניות ימינה, על מנת לפנות ימינה בזהירות מרובה.
יש רמזור ירוק מהבהב בחלק מהצמתים הבין עירוניים, שמופיע אחרי ירוק בלבד.
אבל למרות שאין תקנה כזו, עדיין טוב שמפחידים את הישראלים ש"גונבים" רמזורים…
1 – אין כתום מהבהב ברמזור (אלא רק בפניה ימינה להזהיר מפני ה"ר)
2- על פי התקנה, הכניסה לצומת רק באור ירוק (אין איזכור לאדום או כתום)
3- נכנסת לצומת באור ירוק שהתחלף לכתום – עליך לחצות את הצומת ללא עיכוב.
4- איו כל שינוי בחוק לגבי כניסה באור צהוב ואכיפה הינה החלטה של המשטרה בלבד ובתנאי שהשוטר יוכיח את ביצוע העבירה.
5- חל איסור להכנס לצומת לא פנויה אפילו באור ירוק, אם לא ניתן לחצות את הצומת בירוק – אל תיכנס
הכל בתקנות התעבורה בפרק "רמזור"
רכב הנוסע במהירות חוקית צריך כ 30 מטר לעצור. אף נהג סביר שימצא במרחק של פחות מ 30 מטר מהרמזור ברגע שהאור התחלץ לצהוב לא יוכל לעצור ולהמנע מכניסה לצומת. זו הסיבה שיש אור צהוב (וברמזורים בין עירוניים גם ירוק מהבהב): לתת לנהג זמן מספיק לעצור לפני שהאור מתחלף לאדום.
בקיצור אין תקנה כזו, ולא תהיה כי אין אפשרות לאכוף אותה ולהרשיע נהגים בבית משפט.
אין דבר כזה כתום ברמזור!!!
יש אדום, צהוב, ירוק.