נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / שפעת החזירים ניתן למנוע

שפעת החזירים ניתן למנוע (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

המכתב הזה מסוכן בעיני. אנשים בקבוצות הסיכון עלולים להבין ממנו שלקיחת תוספי מזון יכולים למנוע מהם לחלות במחלה ולהתגבר לבד על הסיבוכים ממנה. במקום לקרוא ולהעביר את המכתב הזה אני מציע לקרוא את אתר משרד הבריאות בנוגע לשפעת H1N1 . במידה ואתם באחת מקבוצות הסיכון ואתם מרגישים לא טוב, פנו במהירות לרופא.

המקור:

אחד מבין שלושה אנשים יחלה בה.
שפעת החזירים היא מחלה נגיפית שפוגעת בחזירים מזה שנים רבות. הנגיף (וירוס בלעז) שייך למשפחת ה-influenza (שפעת) ונחשב למחלה מוגבלת לחזירים וגורמת לתמותה של כ - 10% מהחיות המודבקות.
במאה ה- 20 תוארו בספרות מגפות של שפעת זו בבעלי חיים במספר מקומות בעולם. הנגיף מצליח לעתים רחוקות להדביק בני אדם.
כתוצאה ממוטציה בגנים של הנגיף, הוא מסוגל לגרום למחלה גם לבני האדם. כך היינו עדים למגפה של שפעת בשנים- 1918, 1994 וב- 2004.
אחת התכונות של הנגיף הזה – היא השנוי המתמיד שחל במבנה הגנטי שלו. וכך יכול להדביק בני אדם ולהתפשט בגוף, כשהמערכת החיסונית לא מצליחה עדין ליצור נגדו נוגדנים. בנוסף הנגיף מחליש את המערכת החיסונית וכך מאפשר גם לחיידקים להתפשט ולגרום לדלקות .

תמונה במיקרוסקופ אלקטרוני של נגיף שפעת החזירים H1N1 שצולם במעבדה CDC לשפעת בארה"ב

בשנת 1918 זכורה המגפה, שגרמה למותם של מיליוני אנשים, משום שבתקופה זו לא היו אמצעי אבחון נאותים ולא הייתה אנטיביוטיקה, שאפשרה להתגבר על הזיהומים, שנגרמו ע"י חיידקים.
מגפה משמעותית נוספת פרצה בחודש בפברואר בשנת 1976 בארה"ב, שנגרמה כתוצאה מנגיף דומה לזה משנת 1918. מחשש למגפה, הנשיא פורד הורה להכין חיסונים לכל האוכלוסייה בארה"ב. תקופה זו הייתה תחילת עידן החיסונים. האוכלוסייה החלה בתהליך החיסון, אחרי עיכובים רבים, באוקטובר 1976 כלומר אחרי 11 חודשים מאז שהמגפה פרצה. לרוע המזל 3 חולים מבוגרים נפטרו זמן קצר לאחר שקיבלו את החיסון נגד שפעת החזירים. למרות שלא נמצא קשר בין החיסונים למותם של החולים, האירוע הזה גרם להתנגדות נמרצת מצד האוכלוסייה לקבלת החיסון.
בתקופה מאוחרת יותר התחילו להופיע, במספר קטן של חולים שקבלו חיסונים אלה, סימנים נאורולוגים, שהתבטאו בשיתוק זמני ברגליים. המחלה שתוארה, תסמונת על שם Guillain-Barr? היא מחלה אוטו-אימונית נדירה, שפוגעת במערכת העצבים ההיקפים ושנגרמת כתוצאה מתגובת המערכת החיסונית לזיהומים ע" נגיפים או לחיסונים. גם בארץ בשנה שעברה נפטרו 3 אנשים מבוגרים זמן קצר אחרי הזרקת החיסון כנראה מסיבוכים זיהומים של הנגיף.
המגפה הנוכחית היא מגפה, שבה הנגיף עבר ממקום הדגירה הרגיל שלו בחזירים לבני האדם כתוצאה ממוטציה של הגנים של הנגיף. הנגיף מהווה זן חדש של influence virus A (וירוס השפעה A ) שהוגדר כ-H1N1 ואובחן לראשונה במקסיקו אצל פועלים שעובדים עם חזירים.
משם המחלה התפשטה בעולם בין בני האדם. במקסיקו מספר הנפטרים מהמחלה הגיעו ליותר מ-77 אנשים, מספר משמעותי שנבע, קרוב לוודאי, מתנאים סניטרים ירודים באכלוסיה ובסיבוכי הזיהומים של המחלה.
סימני המחלה: הסימפטומים דומים לשפעת רגילה: חום, נזלת, כאבי גרון וכאבי ראש, כאבי שרירים, חולשה, שיעול ולפעמים הקאות ושלשולים.
במספר קטן של חולים מבוגרים או כאלה עם מערכת חיסונית חלשה, כתוצאה ממחלות נלוות כגון סרטן, סוכרת, אי-ספיקת כליות ואחרות, המערכת החיסונית אינה יכולה להתמודד עם הנגיף. כתוצאה מכך נגרמים סיבוכים כגון: חום גבוה מאוד, דלקת ריאות אי- ספיקה נשימתית, זהום בדם, איבוד נוזלים והחמרה של המחלה בה הם חולים.
מכל האמור לעיל, שפעת החזירים היא מחלה קלה ודומה לשפעת הרגילה העונתית. אצל אנשים צעירים ובריאים, היא חולפת במהירות. אולם אנשים מבוגרים או אנשים חולים במחלת אחרות, זקוקים לחיזוק של מערכת החיסונית .
הבעיה עם החיסון היא שהוא לא מגיע לצרכן במועד שהוא זקוק לו בגלל בעיות יצור ואישורים של FDA. כמו כן החיסונים אינם יעילים אצל אנשים מבוגרים עם מערכת חיסונית חלשה, משום, שהם אינם מסוגלים לייצר מספיק נוגדנים נגד הנגיף ולפעמים חולים פעמיים: פעם אחת לאחר החיסון ופעם נוספת על ידי (החיסון) הנגיף עצמו.
לכן הדרך הבטוחה ביותר היא לשפר את תפקוד המערכת החיסונית בכל שכבת האוכלוסייה. קיימות הרבה עדויות על תוספי תזונה, שגורמים לשיפור משמעותי בפעילותה של מערכת החיסונית כמו: פטריות רייש(1) ומאיטקי(2), אראבינוגלקטן(3), בטא- גלוקנים(4-5), אכינצאה(6), קורדיספקס(7) ואחרים.
לטיפול מניעתי אני ממליץ על התוסף אימופקט Imufact (NSP) במינון הבא:
א. לילדים או נערים :
2 כמוסות ביום בין הארוחות. (אפשר לפתוח אותם ולשפוך את תוכנם בתוך מיץ תפוחים או אחר)
ב. בוגרים : 2- 3 כמוסות ביום בין ארוחות.
ג. מבוגרים: 4- 8 כמוסות ביום בין ארוחות.
ד. נשים בהריון: 2- 3 כמוסות ביום בין הארוחות, נוני.
ה. הטיפול יימשך במשך תקופת המגפה כלומר 2- 3 חודשים.
ניתן להשתמש גם בסופר אכינצאה - Super Echinacea 20 עד 30 טיפות ביום עם מים או מיץ.
בעת המחלה רצוי לדאוג לחיזוק נוסף של המערכת החיסונית על ידי נטילת תוספים נוספים:
• סלנאי כמוסה אחת ביום.
• אבץ טבליה אחת ביום.
• ויטמין C בשחרור מושהה 1-2 טבליות ביום.
• ויטמין D3 1000-2000 יחידות ביום.
לחולים המשלשלים ואלו שצורכים אנטיביוטיקה יש להוסיף:
• ביפידופורוס פלוס 1- 2 ביום.
ד"ר אלכסנדר ארדיטי MD

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top