ההסבר:
בימים רגילים הייתי מבקש תגובה מדובר משטרת התנועה אבל אלו לא ימים רגילים. אני מסרב לשתף פעולה עם משטרת בן גביר והמפכ"ל שלו.לא מצאתי מידע בערוצים הרשמיים של המשטרה ברשת על אכיפה מוגברת ולכן אין לי מידע על כך.
לא ברור לי מאיפה הביאו את הנתון "מעל 30% מתאונות הדרכים, הינם בגין חוסר איתות". על פי המסמך של מרכז המחקר והמידע - הכנסת "סיכום נתוני תאונות דרכים בישראל בשנת 2023 ותוכניות עבודה בתחום לשנת 2024 − רקע לדיון" העבירה השכיחה ביותר (17%) שנמצא כי היא גורם לתאונה חמורה היא אי-מתן זכות קדימה להולך רגל, לצד אי-ציות לרמזור (14%) מעבר בין נתיבים (10%) ונסיעהבמהירות מופרזת (10%).
ההמלצה שלי היא שתמיד חשוב לאותת, אם או בלי אכיפה מוגברת.
שימו לב למידע הנוסף שמופיע בתגובות.
המקור:
חובה לאותת בכביש!
הנושא חוזר לאכיפה משמעותית!
פנייה ללא איתות - 1,500 ש''ח קנס.
מעבר נתיב ללא איתות - 500 ש''ח קנס.
מעל 30% מתאונות הדרכים, הינם בגין חוסר איתות.
האכיפה מתבצעת בכבישים עירוניים ובין עירוניים! שימו לב!
זכרו - איתות היא התקשורת היחידה בכביש!
מתחילים לאותת 40 מטר לפני
לפי ערוץ ה-WhatsApp של דוברות משטרת ישראל מדובר בפייק, או כפי שהם כותבים: "בשעות האחרונות מופצת הודעה ברשת כי החל ממחר תתבצע כביכול אכיפה משמעותית נגד נהגים שאינם מאותתים בכבישים.
*מדובר בהודעת כזב שלא פורסמה על ידי אגף התנועה.*"
"אני מעודד חשיבה ביקורתית, אני לא רוצה להיות זה שיגיד נכון לא נכון. אני אומר – אלו העובדות שאני מביא בפניכם ועכשיו תקבלו החלטה, וזאת ההמלצה שלי. בגלל שאני מבדיל בין הדעות שלי לעובדות, אנשים מאוד מעריכים את זה ומודים לי על עבודתי באתר" (חנן כהן, אתר ynet)
על פי אפליקצית חנ"א של המשטרה, נכון להיום, הקנסות על אי איתות הם 100 ש"ח ו-0 נקודות. קנס של 1500 ₪ יש רק לעברת רמזור אדום
נראה שאין טעם להעביר. בדיקה ברשימת עבירות התנועה לאכיפה (חוברת חנ"א – חוברת ניסוח אישומים) מראה שכל העבירות הנ"ל הן עם ברירת קנס של 100 שקלים.
תודה. שיניתי את ההמלצה.
בכל מקרה הייתי מאוד ממליץ לאכוף מידי פעם עבירות של פנייה או מעבר בין נתיבים ללא איתות כי יש לזה השלכה על תאונות דרכים ולפעמים גורם ל"התקף לב" לזה שנמצא מאחור כשלפתע מישהו חותך אותו ונאלץ לבלום בפתאומיות. ומה שלא בסדר יהיה בסדר זה גם יוריד קצת מהאנדרנלין של אלו שממהרים ומשתוללים בכביש