נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / יצוא לישראל של חול ים מחפירת המנהרות בעזה

יצוא לישראל של חול ים מחפירת המנהרות בעזה (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

לא מצאתי ברשת שום התייחסות עדכנית על יצוא חול מעזה לישראל. עד כמה שאני יודע, חול לבנייה נכרה על פני השטח. מתחת לפני השטח החול מעורב בחרסית כך שהוא לא מתאים לשימוש כחול לבניין.

המקור:

סיפור אמיתי
מסתבר שיש כמה בני דודים שהרבה יותר חכמים מאיתנו...,
סיפורו של עו״ד ישראלי


טוב שמעו סיפור מטורף, אבל באמת מטורף. אני שומר את הסיפור הזה בבטן מתחילת המלחמה אבל הגיעה השעה להוציא אותו החוצה.


לפני איזה שנתיים הגיע אליי למשרד לקוח, קבלן ממרכז הארץ, ואמר לי שהוא מצא חול-ים במחיר שהוא לא פחות מחלום: 40% זול יותר מהמחיר הכי נמוך שאפשר למצוא בשוק. מי שעירבב בחייו קצת מלט יודע, חול זה מוצר צריכה בסיסי בכל אתר בנייה, ומחיר כמו שהוצע לו בעסקה יכול להוזיל עלויות במיליונים. מאיפה מגיע החול? מהרשות הפלסטינית, כך נאמר לי. בקיצור ביקשו ממני לנסח הסכם זריז ויאללה.


לעסקה הזאת היה מתווך, שלצורך העניין נקרא לו חאלד. חאלד התחייב לדאוג לכריית החול ולאספקתו במשאיות לאיזה אתר בדרום. היה רק קאץ' אחד קטן עם חאלד: החול שהוא התחייב לספק נכרה, לדבריו, באמצעות "הרשות הפלסטינית שבעזה". לי זה היה נשמע קצת חשוד כי הרשות הפלסטינית בעזה הוצנחה ב-2007 מהגגות ומאז אף אחד לא מרים שם את הראש. כשהתקשרתי לחאלד הוא רמז לי בעדינות שכדאי לי לא לשאול יותר מדי שאלות ושאתעסק בעניינים שלי, אחרת העסקה תתפוצץ. נו, אם אם אף אחד לא שואל שאלות קשות, אז גם לי אין סיבה להיות נודניק. חול זה חול, מה כבר יכול להשתבש.


התפקיד שלי בסיפור היה כאמור לכתוב הסכם בין הקבלן לחאלד. ראיתי בחיי הסכמים מפוקפקים יותר או פחות – בפרט בכל מה שקשור לעסקאות עם המגזר הבן-דודי – כך שלא הוטרדתי במיוחד. הימים היו ימי מזוודות הכסף מקטאר לעזה והמחשבה שלי הייתה שבטח יש איזה מאכער שתפס חתיכת חוף באיזור גוש קטיף ומשם מוכר את החול לישראל. באמצע יש כרגיל כמה מתווכים שגוזרים את הקופון שלהם, אבל בסך הכל מדובר בעסקה לגיטימית.


מפה לשם, אחרי התכתבויות במיילים וניסוח הסכם לא ארוך במיוחד, הגיעו הצדדים לחתימות. היו חיוכים, לחיצות ידיים, בורקסים וקולה. אני מוציא לפעמים ויסקי בשביל ה'לחיים', אבל מפאת כבודם של חצי מיושבי השולחן – ויתרנו על האלכוהול. העסקה יצאה לדרך. לא שמעתי מהחבורה הזאת יותר.


, , ,


חודש וחצי אחרי ה-7 באוקטובר אני מקבל צלצול. על הקו אחד המתווכים הישראליים בעסקה.
- "זוכר את העסקת חול שחתמנו אצלך?", הוא שואל.
- "כן בטח, מה הסיפור".
- "תקשיב איזה מטומטמים אנחנו", הוא ממשיך, "עיוורים, מטורפים".
- "העסקה הזאת בטח גמורה עכשיו".
- "עזוב אותך מהעסקה. תקשיב טוב, כל המנהרות האלה שהחיילים שלנו מוצאים עכשיו בעזה, מאות קילומטרים אני אומר לך, לאיפה אתה חושב יצא כל החול של החפירות? איך זה שהמודיעין שלנו לא ראה הרים וגבעות של חול בכל מקום? אז תשמע, כל החול הזה הועמס למשאיות, ומשם למאכערים שמכרו אותו לאדיוטים כמונו. שום גרגר חול לא יצא מהים, כל החול שדיברנו עליו עם חאלד, זה חול שהוציאו מהעיר תחתית שלהם שהם בנו מתחת לאדמה. זה לא ייאמן הדבר הזה. בא לי לדפוק את הראש בקיר, איך לא ראינו את כל הדבר הזה מול העיניים".

תגובה אחת

  1. נו טוב, אלמלא הגישה הפוליטית של בעל האתר שנזהר שלא לכתוב דבר שיתפרש נגד איזה "פלסטיני"…………………..

    חול מחצבה (לא חול ים !) הוא חול מטחינה של תוצרי מחצבה, עם חרסית ולא מעט חרסית, כורכר טחון וכד', ומשמש להכנת בטון לבניה. חול ים היה פעם משמש לכך, כל עוד היה חול, עד שכנופיות פשע (כן, של ערבים) השתלטו על חופי ישראל.

    טכנית – הסיפור יכול היה להיות. טכנית – זו לא סיבה לפסול נכונות הדברים.
    עובדתית – המודיעין הישראלי בכל צילומי האויר שנעשו לא הבחין באיזו תופעה של הצטברות גבעות חול שנראות לא "במקום", כלומר שלא הצטברות חול טבעית. סימן שפינו אותו.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top