נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / הודעה מד"ר יבגני קצ'מן בקשר לקדחת מערב הנילוס (קדחת הנילוס המערבי)

הודעה מד"ר יבגני קצ'מן בקשר לקדחת מערב הנילוס (קדחת הנילוס המערבי) (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

בררתי עם ד"ר רודולר שמוזכר בהודעה והיא נכונה וחשובה. קראו כאן על קדחת מערב הנילוס. ההודעה נשלחה לקבוצה של שכונה מסוימת ומשם עברה לכל הארץ. כדי לחסוך לד"ר רודולר עשרות הודעות בטלפון, הוא ביקש שישלחו לו אימייל. אם זיהיתם'ן ציפור חולה או מתה באיזורכם'ן, אנא שילחו אימייל לכתובת nir.rudoler@mail.huji.ac.il

 

המקור:

לכל תושבי השכונה ערב טוב,

‏שמי דר' יבגני קצ'מן, אני מומחה למחלות זיהומיות ומתגורר בשכונת רמות צהלה.

‏כפי שאתם בוודאי כבר שמעתם, התפרצות מאוד משמעותית של קדחת מערב הנילוס (West Nile fever) מתחוללת בשבועות האחרונים במרכז הארץ, כאשר המקרים הראשונים אובחנו בקרב תושבי השכונות של צפון-מזרח תל-אביב (אזור שלנו). היום לצערי ההתפרצות הרחבה מאוד מבחינה גיאוגרפית ישנם עשרות רבות (אם לא יותר מכך) של מקרים של תחלואה כולל מקרים קשים עם פגיעות נוירולוגיות ואף מעבר לזה. עדיין עיקר התחלואה הינה בגוש דן ואזור השרון. בשעה טובה משרדי הבריאות והגנת הסביבה ושאר הרשויות התעוררו (עדיף מאוחר מאשר בכלל לא) ומבצעות את הפעולות המניעתיות לטיפול במכת היתושים באזור (לפחות ככה מדווח בתקשורת). מבחינת דרכי ההגנה האישיות – מדגיש שוב את הצורך בשימוש קבוע בכל שעות היממה שחומרים דוחי יתושים – בעיקר בקרב אנשים בסיכון – מבוגרים (מעל גיל 65-70) ומדוכאי חיסון.

‏דבר חשוב נוסף: המאגר העיקרי של הנגיף הם בעלי הכנף – ציפורי בר. הנגיף פוגע בעורבים, בציפורי מים ובעופות בר נוספות ומביא אותן לשיתוק ולמוות. כבר נמצאו בישראל השבוע ציפורים (עורבים) נגועות שמתו מפגיעת הנגיף (הדבר הוכח במעבדה המרכזית במכון הוטרינרי בבית דגן). קיימת חשובות עליונה באבחון המקרים האלו של תחלואת הציפורים – היא עשויה לתרום המון להבנת כיוון ההתפרצות הנכוחית ולאפיון המדוייק של זן הנגיף הנוכחי. לכן בכל מקרה שמישהו מזהה בשכונה ציפור על התנהגות מוזרה (לא מצליחה לעוף או עפה ונופלת או עפה / הולכת מוזר) או פגר של ציפור, חשוב מאוד לדווח על כך לרשויות. הדבר חשוב בעיקר בשכונה שלנו, שכאן היו המקרים המדווחים הראשונים השנה !!

‏אי לכך, במקרה שמישהו מזהה מקרה כזה של תחלואה או תמותה של ציפור באזור, אבקש לדווח על כך. על מנת להקל על הדיווחים, לאחר הסכמתו כמובן, אני מפרסם כאן טלפון של חבר וקולגה, וטרינר דר' ניר רודולר: 052-. ניר הוא חבר בצט"מ (צוות טיפול במגפות) של משרד הבריאות ועובד גם עם WHO, הוא אדם נחמד וסופר רציני וישמח לקבל דיווחים מכל אחד בזמן אמת (אולי רק לא ב-02:00 בלילה), אז יוכל להנחות מה ניתן לעשות על מנת לאבחן את הציפור הנגועה ויסייע בכך.

‏שוב אציין – בדיווחים האלו עשויה להיות תרומה חשובה ביותר לפיענוח מקור ההתפרצות המטרידה הנוכחית של מחלה מסוכנת. בכבוד רב ובתודה רבה לכלל השכנים היקרים,

‏דר' יבגני קצ'מן, מומחה למחלות זיהומיות, ביה"ח איכילוב ומכבי שירותי בריאות

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top