נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / מכתבים נפוצים / הודעה על הטבה בעקבות תביעה ייצוגית – האם זו תרמית?

הודעה על הטבה בעקבות תביעה ייצוגית – האם זו תרמית? (מכתבים נפוצים)

חשוב לי להבהיר שאני לא עורך דין. אני כותב זאת כבעל ידע כללי. כאן אני מנסה לעזור למי שמקבלים הודעה על הטבה כתוצאה מתביעה ייצוגית ולא להסביר את כל התהליך. אם חשוב לכן, התייעצו גם עם עורך דין אמיתי.

מוזמנים להעמיק את הידע שלכם בערך תובענה ייצוגית בויקיפדיה. המונח הרשמי הוא "תובענה ייצוגית" אבל ברוב המקומות, כולל בהודעות שנשלחות, יהיה כתוב "תביעה ייצוגית".

חיפשתי ולא מצאתי מידע על תרמית הטבה בעקבות תביעה ייצוגית אבל יש סיכוי שרמאים יעלו גם על השיטה הזו וישתמשו בה בעתיד, ולכן תמיד כדאי להיות חשדנים.

מהי תביעה ייצוגית?

כאשר יש חשד שגוף מסויים עבר על החוק ויש הרבה נפגעים מהעוולה הזו, אזרחים רגילים שנפגעו ממנו (ויש להם עילת תביעה אישית) יכולים לתבוע את אותו הגוף ולבקש שתביעתם תידון ושהם ייצגו קבוצה של תובעים ולא רק את העילה האישית שלהם. אותם תובעים אחרים אפילו לא הגישו או הצטרפו ביוזמתם לתביעה. אם הבקשה מתקבלת, ואם מושגת פשרה (רוב המקרים) או נפסק פסק דין, הקבוצה שהוגדרה בבקשה ואושרה כתובעים ייצוגיים גם תקבל איזו הטבה שמטרתה - תיקון העוול שנגרם בידי הנתבע.

הרבה מהתביעות הייצוגיות קשורות לנושאים שקשה לכם לדעת או לזכור אם הייתם חלק מהקבוצה. נניח תביעה על משלוח דואר זבל (פרסומות). מי זוכרים איזה פרסומות קיבלו?

איך אני אדע אם אני בקבוצת הנפגעים?

נתחיל בהתחלה. אם קיבלתם הודעה על הטבה בעקבות תביעה ייצוגית, סימן שהגוף הנתבע יכול לדעת מי נמצא בקבוצת הנפגעים ואיך אפשר ליצור איתם קשר. כי אחרת לא היו יוצרים אתכם קשר.

הודעה שתקבלו ויהיה לכם קל לזכור אם אתם בקבוצת הנפגעים. בדרך כלל תדעו אם אתם חברים במועדון הנוסע המתמיד של חברת תעופה. לדוגמה:

בהתאם להסדר פשרה בתביעה ייצוגית (ת"צ 53145-01-16) מגיעה לך הטבת רישום בחינם למועדון הנוסע המתמיד.


הודעה שתקבלו ויהיה לכם פחות קל לזכור אם אתם בקבוצת הנפגעים. לפעמים תזכרו אם השתמשתם בשירות מסוים. לדוגמה:

על פי רישומנו, היית מנוי בעבר לתוכנת סינון התכנים "מורשת".


הודעה שקשה לדעת אם אתם בקבוצת הנפגעים היא הודעה בעקבות פשרה בתביעת דואר זבל (פרסומת). החברה יודעת למי היא שלחה את הפרסומות אבל אתם לא זוכרים שקיבלתם אותן:

רצינו להזכיר לך שבמסגרת הסדר פשרה בתובענה ייצוגית ת"צ 33625-05-22 הינך זכאי/ת להטבה המוצעת שלהלן: שובר חד-פעמי לקבלת 8 בקבוקי "קוקה-קולה זירו" 1.5 ליטר או "קוקה-קולה קלאסי" 1.5 ליטר.


אולי זו הודעה שמישהו המציא?איך להיזהר?

אפשר לגגל את מספר התיק שנראה ככה 33625-05-22 או ככה 328531121 (הכיתוב בסוגריים, למשל (מחוזי ת"א) מצביע על זהות בית המשפט ומיקומו הגיאוגרפי). כך תמצאו מידע על התביעה ותדעו שהיא אמיתית. יותר מזה, סביר להניח שברשת כנראה גם תמצאו עדכון על ההחלטה או ההסכם.

עוד דרך, קצת יותר מורכבת אבל הרבה יותר מדוייקת, היא לחפש את התביעה (לפי המספר שמפורט בהודעה) בפנקס התובענות הייצוגיות ולראות האם היא אמיתית.

ולבסוף, כמו שאני כותב כל הזמן - אם החלטתם שאתם רוצים את ההטבה, צרו קשר על פי פרטי הקשר בהודעה אבל אל תתנו יותר מדי פרטים אישיים. רק את המינימום כדי לקבל את ההטבה.

תגובה אחת

  1. לפחות לגבי ההודעה : "בהתאם להסדר פשרה בתביעה ייצוגית (ת"צ 53145-01-16) מגיעה לך הטבת רישום בחינם למועדון הנוסע המתמיד." בדקתי וזה אמיתי. בעקבות זאת נרשמתי חינם למןעדון הנוסע המתמיד.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top