נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / הסרט של דובר צה"ל הולך כנראה לדלוף בימים הקרובים

הסרט של דובר צה"ל הולך כנראה לדלוף בימים הקרובים (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

אין צורך להיבהל ולהבהיל אחרים ממה שלא קרה.

עדכון מדובר צה"ל: בניגוד לפרסומים "סרט הזוועות" לא דלף.

הסרט מוקרן באופן מצומצם למקבלי החלטות, גורמי תקשורת ומשפיענים בארץ ובעולם בכפוף לתנאים מחמירים ובליווי נציג צה״ל או גורם מוסמך מטעמו. הקרנת הסרט נועדה לייצר לגיטימציה לפעילות צה״ל, ולהציג לעולם את אירועי הטבח של השבעה באוקטובר.

המשתתפים בהקרנה מתחייבים לעמידה בתנאי הצפייה ובחתימה על מסמך בו מתחייבים שלא לצלם או להפיץ אף חלק מהסרט. אנו חוזרים ומבקשים מהציבור להימנע מהפצת שמועות כוזבות ומהעברת ופתיחת קישורים שנטען שהסרט מוצג בהם.

----------
אני לא יודע אם הסרט "נפרץ" או הופץ או יופץ. על פי המכתבים של אנשי המקצוע, בטוח שצפייה בו מזיקה. המכתב הראשון, זה שמתחיל ב"מתוך אהבה לכולם", מודבק על נייר המכתבים של משרד הבריאות ונראה שחלקו לקוח מדמיונו של הכותב. שאר המכתבים המופיעים פה אותנטיים.



לכבוד
מר משה בר סימן טוב המנהל הכללי
הנדרך צפייה בסרטון ההסברה של דו"צ מ-7.10
שלום רב.
המועצה הלאומית לפוסט טראומה, מבקשת להתריע כי הצפייה בסרט ההסברה, המתעד את הזוועות שלא יומנו שקרו בעוטף ישראל בתאריך ה-7 באוקטובר חייבת לשמש רק לייעודה, ובאופן מצומצם ביותר.
ברצוננו להבהיר כי צפייה בסרט עלולה לפגוע בצופה, ואם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, ימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט.
בכבוד רב.
פרופ' איל פרוכטר
יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה



 

הנדון: אזהרה בפני הפצת סרטון דו"צ מה 7/10
הסתדרות הפסיכולוגים בישראל מצטרפת למועצה הלאומית לפוסט-טראומה ומתריעה כי חשיפה המונית לסרטון ההסברה שנערך על ידי צה"ל עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים ולטראומטיזציה משנית בקרב הצופים.
בימים הקשים העוברים על החברה בישראל, ולאחר חשיפה של אוכלוסיות נרחבות לאירועים טראומתיים אקוטיים תוך כדי המשך הלחימה ותחושת אי הודאות, תפקידה של ההנהגה היא בחיזוק משאבים וכוחות על מנת להעצים את החוסן של אזרחי ואזרחיות המדינה.
אנו מתריעים בפני ההשפעות המזיקות של צפייה בסרטונים המכילים אלימות קשה ומראות גרפיים קשים. חשיפה לתכנים מעין אלה ידועה כמגבירה סיכון להתפתחות פוסט טראומה ופסיכופתולוגיה ממש בדומה לחשיפה ישירה לאירועים.
אנו ממליצים לציבור הרחב להימנע מחשיפה לתכנים קשים המופצים ברשתות הקשורים לאירועים של ה - 7/10/23 וחשוב מכל להגן על ילדים ובני נוער מחשיפה כזאת.
מחקרים מן העולם שנערכו לאחר אסון התאומים ואסונות נוספים, מצביעים על כך שאנשים שנחשפו לאירועים קשים באופן עקיף על ידי צפייה באמצעי התקשורת הראו עליה בתחלואה נפשית. חשוב לציין כי אוכלוסיות פגיעות. בשל חוויות טראומטיות קודמות או תחלואה נפשית קודמת נמצאות בסיכון גבוה עוד יותר.
כמי שנמצאים היום בחזית המאמץ לשמירה על בריאות הנפש של אזרחי ואזרחיות ישראל, אנחנו יכולים להצביע על כך שפניות רבות לשירותים הפסיכולוגיים בימים אלה הינם על רקע תגובות דחק לסרטונים שלצערנו כבר הופצו בתקשורת וברשתות החברתיות. אנו קוראים לראש הממשלה ולצה"ל להקפיד על הפצה מבוקרת של הסרט, להמשיך לקדם את חוסנה של האוכלוסייה בישראל בתקופה קשה זו ולוודא שאזרחי ישראל, מבוגרים וילדים לא יחשפו באופן בלתי מבוקר לתכנים הקשים שבסרט.
בברכה,
יורם שליאר
יו"ר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל

 

 

המקור:

מתוך אהבה לכולם, משתף שהסרט של דובר צה"ל הולך כנראה לדלוף בימים הקרובים. יש המלצה רשמית מאיגוד הפסיכיאטריה *לא* לצפות בו. זה 45 דקות של אלימות שאנחנו לא מתארים לעצמנו בסיוטים הכי גרועים שלנו. בבקשה אל תתפתו לזה. הסרט הזה ככל הנראה הולך לדלוף. למה שידלוף? כי הוא קיים, ויש קבוצות עם אג'נדה לפגוע בי ובכם מבחינה מוראלית. מי שידליף אותו זה הרי האקרים רוסים/איראניים במטרה שאתם ואני נצפה בזה כי סקרנותנו תגבר, ואז לאחר הצפיה הנזק הרגשי והתודעתי כבר יעשה את שלו.

הדלפת הסרטון דינה כפעולת טרור, אז כמו שלא הייתם רצים לעבר המחבלים בכפר עזה כדי שיירו בכם יותר בקלות, אל תתפתו לצפות בסרט הזה. אנשים נזקקו לתרופות הרגעה במשך ימים לאחר הקרנת הסרט בפורומים מצומצמים משום שהוא מקדם טראומה שאין מה לעשות איתה פרט ללתת לה את הזמן שלה להתעכל. אז אל תצפו בזה, בבקשה.



----------

 

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top