נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / ביבי – בוא נדבר על המילואים שלך.

ביבי – בוא נדבר על המילואים שלך. (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

על פי הכתבה ב Ynet ריזמן אישר שהוא כתב את המכתב.

בתחקיר "נתניהו - פתרון כתב החידה" מאת עינת ברקוביץ׳ ובירנית גורן שהתפרסם בכל העיר ב-21 ביוני 1996 נכתב בין השאר:

לנתניהו אין שום סיבה להסתבך באי-אמירת אמת, אלא אם כן הוא מנסה להסתיר את כוונותיו באותה תקופה – לשהות בארה"ב שהות ארוכה ובלתי ציונית בעליל.


הכוונה הזו תומחש היטב שנה אחרי בואו לבוסטון, עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים. נתניהו, כפי שהוא מקפיד לציין בכל הזדמנות, עלה על המטוס הראשון לארץ כדי להתגייס. נתניהו, טוענים חבריו לסיירת, שוכח להזכיר באותה נשימה שהוא גם היה בין הראשונים לעלות על מטוס חזרה לארה"ב, שלושה שבועות בלבד אחרי פרוץ המלחמה.


"הוא עשה הרבה הרב הפחות מילואים מהממוצע של הלוחמים אצלנו", מספר יוצא הסיירת, "וכשאני אומר הרבה פחות אני מדבר על פינאטס. אחרי שלושה שבועות הוא חזר לארצות הברית, כשהמילואים אצלנו נמשכו כחצי שנה, עד מאי 74', וחלק המשיכו אפילו יותר מזה".


...


מלחמת לבנון תפסה את נתניהו כחודש לפני שהיה אמור לצאת לוושינגטון. ב-5 ביוני 1982 הוכרז על גיוס חירום, ונתניהו, כמו כל חבריו המילאומניקים בסיירת, התייצבו בבסיס היחידה במרכז הארץ. משם הועברו לנקודת הריכוז של הכוחות המיוחדים בשבי-ציון, ומשם למחניים, להמתנה שנמשכה כל ששת ימי הלחימה הראשונים, שבהם השתתפו בעיקר חילות השריון והאוויר. ביום השישי נתניהו עזב את חבריו והלך הביתה. הוא לא השתתף במלחמה.


מי שלקח את נתניהו לביתו בירושלים היה אלי גיל, לוחם ותיק בסיירת ובעלי הבית האדום במוצא. "אני לא יודע למה הוא עזב", אמר השבוע גיל, "אני רק יודע שאני הורדתי אותו הביתה ממחניים. אני ביקשתי להשתחרר כי היו לי דברים שהייתי חייב לעשות והמפקד אמר לי, 'או.קיי, אז תיקח איתך את ביבי'".


נתניהו הציג גירסאות שונות על התנהגותו בתקופת המלחמה. לרונית הורוביץ מ"חדשות" סיפר לפני ארבע שנים וחצי כי "אני לא זוכר אם גייסו אותי או לא. אני חושב שאפילו לא גויסתי. אמרתי שאני לא יוצא לוושינגטון לפני שאני מגיע לקו, ודובר צה"ל, אני חושב, אירגן לי סיור בביירות". זו תשובה של איש השיווק נתניהו במיטבו: הוא אמנם מודה שלא השתתף במלחמה, אבל באותה נשימה משחיל מידע לא רלוונטי היוצר את הרושם שהתנדב להיות בחזית.


בתשובה לשאלת עיתונאי לפני שלושה שבועות, מסר נתניהו גרסה שונה: "אני לא גויסתי, אני התנדבתי", אמר, "ומאחר שהאנשים שנלחמו נבחרו באופן סלקטיבי, אותי לא בחרו מפני שאני אח שכול".


"יש בתגובה הזו לא מעט התנשאות", אומר קצין בכיר מהסיירת, שפגש את נתניהו במחניים. "בפרוץ מלחמה אף אחד לא מקבל זימון אישי בדואר. כולם מגוייסים בנהלים קבועים. ביבי גויס כמו כל אחד אחר. מה זאת אומרת ׳התנדבתי׳? אז מה זה אומר, שהוא עשה טובה למדינה ואני באתי רק בגלל שקראו לי? גם ביבי וגם אני באנו לשם כי קראו לנו. ההבדל הוא שאני נשארתי כי לא היתה לי ברירה וביבי, מסיבותיו שלו, מצא דרך להשתמט מזה".

המקור:

מאת: שלומי, מג"ד המילואים שלך ביחידה.

ביבי, כינית "סרבנים" אנשי מילואים יקרים שהודיעו שלמען דיקטטור לא יהיו מוכנים להמשיך להתנדב ולסכן את חייהם. ע"פ העיתונות גם נזפת בפורום מטכ"ל: "יצאתם לשביתה. אין דבר כזה שמילואימניקים עושים כרצונם". שרה בממשלתך כינתה לוחמי אוויר "נפולת של נמושות". לא פיטרת אותה. שתיקתך הופכת אותך שותף לדבריה הנלוזים.

בוא נדבר עליך כאיש מילואים:

במלחמת לבנון הראשונה שיתף אותי דני ב' ז"ל שהטיל עליך משימה במסגרת מילואי היחידה. המשימה לא הייתה לרוחך אז "הברזת" לו ונעלמת.

בהמשך הייתי מג"ד המילואים שלך. באותן שנים כרענו תחת הנטל וכל אחד מחבריך, צעיר או קשיש, עשה 40 - 70 ימ"מ בשנה, חלק אפילו הגיע במיוחד מחו"ל. אתה עשית מספר אפסי של ימ"מ ולכן גרעתי אותך מסד"כ היחידה.

לעומתך, אנשי המילואים שאתה משתלח בהם "טוחנים" ימ"מ בלי תירוצים וסיפורים, והם אינם "סרבנים". אתה הסרבן. אתה מסרב לעצור את דריסת הדמוקרטיה וצה"ל.

שלמה ריזמן, סא"ל (דימ.)

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top