נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / חדשות האתר / "לא רלוונטי" בן 18

"לא רלוונטי" בן 18 (חדשות האתר)

לפני שמונה עשרה שנה פרסמתי את המכתב הראשון ב"לא רלוונטי". עכשיו האתר יכול להצביע ולשתות. אין לו כוונה להתגייס לצבא אבל שירות אזרחי הוא עושה מאז לידתו.

בשנה האחרונה האתר זכה לפופולריות מחודשת בעקבות מגפת הקורונה. מספר הדפים הנצפים כפול מאשר בשנה הקודמת. כרגיל, בתקופות של דרמות בטחוניות או בריאותיות, השמועות והשקרים מופצים לכל עבר ואני משתדל לבדוק אותם, להביא עובדות, דעות והמלצה.



בבלוג שלי כתבתי כמה פוסטים על האתר בתקופת הקורונה. “לא רלוונטי” בימי הקורונה – פרק א’ - סטטיסטיקות, “לא רלוונטי” בימי הקורונה – פרק ב’ – הפסיכי הוא הנורמלי, “לא רלוונטי” בימי הקורונה – פרק ג’ – תיאוריות הקונספירציה.

השמועה שזכתה למירב הצפיות בשנה האחרונה היא לבונה לריפוי קורונה – יותר מ 50,000 צפיות מזמן הפרסום בסוף אפריל. אני רוצה לחזור כאן על התגובה שלי במלואה כי אני חושב שהיא חשובה ואני שמח שהרבה אנשים שחיפשו לבונה לריפוי קורונה נחשפו אליה.

לפעמים, "נכון או לא נכון" היא לא השאלה שצריך לשאול. במקרה של המכתב הזה, השאלה שצריך לשאול היא "מה תהיה השפעת העברת המכתב על בריאותם של אנשים". העברת המכתב הזה או מכתבים דומים עלולה לסכן חיי אדם. במכתב מוזכרות שתי ערים - בני ברק ובית שמש. שתיהן מוקדי תחלואת קורונה. העברת המכתב עלולה לעורר ספקות לגבי הנחיות משרד הבריאות, לעודד אצל אנשים קבלת החלטות שגויות לגבי עצמם וקרובי משפחתם, למנוע דיווח על סימפטומים של מחלה, לא לצאת לבידוד, לנסות ריפוי עצמי באמצעות תרופות אליל ולהדביק אחרים. זוהי סכנת חיים אמיתית, לא שעשוע של "אם לא יעזור לא יזיק".

חייהם של אנשים בידכם. אל תעבירו את המכתב הזה או מכתבים דומים. אל תעשו דברים שעלולים לגרום לאנשים לא לפעול לפי הנחיות משרד הבריאות.

מחודש יולי התנדבתי למשך חודשיים באיגוד רופאי בריאות הציבור במשימות מידענות ותחקיר הקשורות למגיפת הקורונה. שמחתי לדעת שהם מכירים ומעריכים את האתר ושהערכים שלהם ושלי תואמים.

בדרך כלל, בתקופה של שמועות אני נקרא להתראיין על הנושא. בגלל שהפעם השמועות היו בכותרות כל הזמן, עיתונאים רציניים התחילו לעסוק בכך ואנשי מקצוע בתחום הסברת המדע היו בשורה הראשונה.

יוצאת דופן היתה כתבת פרופיל מפרגנת של נדב גליק באתר Xnet. ויש גם תמונות יפות שלי שצילם אלכס קולומוסקי.



בשנה האחרונה הוספתי גם אפשרות לתרום להפעלת האתר באמצעות ביט ו Paybox ואני מודה מקרב לב למי שתרמו בנדיבות. אוסיף גם תודה חמה לג'ולי, המתנדבת שעוזרת לי כבר שנים בהפעלת האתר.

לעצמי ולכולנו אני מאחל שהשנה הקרובה תהיה יותר שקטה, יהיו פחות שמועות ותהיה יותר אמת.

6 תגובות

  1. שלום, מזל טוב ליומולדת

    אחללה אתר, ממלא שירות חיוני ביותר בימי הרשתות, הוואטסאפים, המיילים, הניוז והפייק ניוז. תודה רבה

    שהכל יהיה לך בטוב תמיד

  2. חנן יקר –
    אני מלאת התפעלות מהיובל הזוגי המתואר לעיל ומאחלת לך, וגם , בחוצפתי כי רבה לעצמי, שאצליח לברך אותך גם ביובל התנכי כלומר במלאת חמישים ל"לא רלווטנטי", שיישאר- כך , נקווה – פעיל , תוסס ולצערנו, גם- נחוץ!

  3. ברכות! עבודה מצויינת

  4. תרמתי, וואו, 18 שנה, נדמה לי כאילו אתה היית כאן תמיד, זה רק מראה כמה זמן אנחנו כבר בעיסוק שקשור במידע. לפחות אני, מעל 20 שנה בעולם המידענות.

    אתה עושה עבודת קודש, תמשיך ככה.

  5. חנן , עוקבת אחריך המון שנים – כמעט מההתחלה. כל הכבוד לך על העבודה החשובה שאתה עושה. יישר כח

  6. תודה על אתר חשוב מאין כמוהו, שלא יגמר לעולם

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top