נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / קיבלתם חבילת זרעים מפתיעה מחו"ל?

קיבלתם חבילת זרעים מפתיעה מחו"ל? (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

התופעה הזו קיימת בעולם והזרעים האלה גם מגיעים לישראל. לא ברור למה נשלחים הזרעים האלה ומה כוונת השולחים. להלן צילום מסך של הודעה בפייסבוק של ישראלי שקיבל את הזרעים בדואר והודעת משרד החקלאות.



משרד החקלאות ופיתוח הכפר מתריע: קיבלתם חבילת זרעים מפתיעה מחו"ל? אל תפתחו אותה
תופעת שקיות הזרעים המסתורית הגיעה גם לישראל
משרד החקלאות מזהיר כי כל תוצרת חקלאית, לרבות זרעים, פירות וירקות, הנכנסת לישראל ללא אישור מהווה סכנה מהותית לחקלאות המקומית ולטבע בכללותו
גם אתם שמעתם על תופעת שקיות הזרעים המסתורית? בחודשים האחרונים התעוררה סערה סביב שקיות זרעים קטנות המגיעות באמצעות משלוח דואר אל תושבים באקראי. אותם התושבים לא הזמינו את השקיות הללו, אך הופתעו לגלות הודעה מהדואר כי מחכה להם חבילה. מהמידע הידוע עד כה עולה כי מדובר ככל הנראה בשקיות המגיעות מסין. תלונות מסוג זה נשמעו בעיקר על ידי תושבים מארה"ב, אנגליה ופורטוגל, אך לאחרונה כנראה שהתופעה גם חדרה אל ישראל.
למרות שעד כה טרם התבררו כל הפרטים בנוגע לשקיות הללו בעולם, והמניע לשליחת חבילות מהסוג הזה אינו ברור, משרד החקלאות ופיתוח הכפר אינו מסתכן ומתריע: אם קיבלתם חבילת זרעים מסתורית, יש לדווח ישירות אל אגף ההסגר בשירותים להגנת הצומח ולביקורת, משרד החקלאות, כדי להעבירם לבדיקה. אין לזרוק את הזרעים או לעשות בהם שימוש.
משרד החקלאות ופיתוח הכפר חוזר ומדגיש כי אין להכניס לישראל או לעשות שימוש בזרעים ובכל תוצרת חקלאית אחרת ללא האישורים הנדרשים מטעם השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, המוודאים כי מדובר בתוצרת חקלאית נקייה ממזיקים וממחלות. חשוב להבהיר כי רוב המזיקים וגורמי המחלה לא נראים לעין, בדומה לתסמינים העתידים להופיע על הזרעים. כך הכנסת זרעים שלא אושרו עלולה לגרום לחדירת מזיק חדש או גורם מחלה שעלול לפגוע בענפי החקלאות המקומיים, מסוגל להרוס ענפים שלמים וכן את הטבע בכללותו. על מנת לוודא כי התוצרת שמגיעה לארץ אכן עומדת בדרישות היבוא, השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות עורכים בדיקות ומאשרים את הבקשות המתקבלות על ידי יבואנים או אזרחים, המעוניינים להכניס ארצה תוצרת חקלאית כלשהי.
משרד החקלאות מדגיש כי קיים איסור מוחלט על הכנסת זרעים, פירות וירקות לתוך שטח מדינת ישראל ללא כל בקרה. קיבלתם את אחת החבילות? צרו עמנו קשר, אגף הסגר צמחים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות: במספר הטלפון – 050-6241746, או באמצעות כתובות המייל: Arics@moag.gov.il / ofrae@moag.gov.il

המקור:

קיבלתם חבילת זרעים מפתיעה מחו"ל?

אל תפתחו אותה, משרד החקלאות מזהיר כי כל תוצרת חקלאית לרבות פירות וירקות הנכנסת לישראל ללא אישור מהווה סכנה מהותית לחקלאות המקומית ולטבע

בחודשים האחרונים התעוררה סערה סביב שקיות זרעים קטנות המגיעות באמצעות משלוח דואר אל תושבים באקראי. אותם התושבים לא הזמינו את השקיות הללו, אך הופתעו לגלות הודעה מהדואר כי מחכה להם חבילה.

מהמידע הידוע עד כה עולה כי מדובר ככל הנראה בשקיות המגיעות מסין. תלונות מסוג זה נשמעו בעיקר על ידי תושבים מארה"ב, אנגליה ופורטוגל, אך לאחרונה כנראה שהתופעה גם חדרה אל ישראל.

למרות שעד כה טרם התבררו כל הפרטים בנוגע לשקיות הללו בעולם, והמניע לשליחת חבילות מהסוג הזה אינו ברור, משרד החקלאות ופיתוח הכפר אינו מסתכן ומתריע: אם קיבלתם חבילת זרעים מסתורית, יש לדווח ישירות אל אגף ההסגר בשירותים להגנת הצומח ולביקורת, משרד החקלאות, כדי להעבירם לבדיקה. אין לזרוק את הזרעים או לעשות בהם שימוש.

2 תגובות

  1. החבילות האלה נבדקו בארה"ב ונמצאו מכילות צמחי גינה רגילים:
    https://www.cbsnews.com/news/seeds-from-china-usda-investigation-identified/

    (משערים שהשולחים שלחו אותן רק כדי שיוכלו להוסיף לחברת מכירות כלשהי (לא ברור מי) ביקורות חיוביות מדומות באתרי קניות כמו איביי ואמזון)

  2. המטרה כנראה אינה טרור ביולוגי אלא רמאות לצורך העלאת הדירוג של המוכר.
    הם שולחים זרעים כי צריך לשים במעטפה משהו זול שבמישוש ידמה למוצר שכביכול נשלח (על המעטפות נרשם שהן מכילות תכשיטים שונים).
    יש הסבר בוויקיפדיה, כולל הקשר למשלוחי הזרעים:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Brushing_(e-commerce)

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top