נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / הונאה חדשה שמכוונת לאוכלוסייה המבוגרת

הונאה חדשה שמכוונת לאוכלוסייה המבוגרת (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

פניתי לדואר ישראל וזו התגובה שקיבלתי: תודה על הפניית תשומת הלב לעניין. התרמית הזו לא מוכרת לנו. הדואר לא פונה מיוזמתו ומציע שירותים ובוודאי שלא מבלי לבצע את השירות. אם לקוח מזמין שליחות בתשלום כמובן שהיא מתבצעת מרצונו ולבקשתו. תודה. נוי קדם סמנכל תקשורת בדואר.

לאחר הפרסום קיבלתי הערה יפה ואני מפרסם גם אותה:

קשה לי עם ההצהרה שבמיוחד אוכלוסיה מבוגרת. כאילו מהרגע שהזקנה קפצה עליך אוטומטית נעשתה אחד שסובל מפיגור קל או קשה. זו סטיגמה גזענית וקשה מאד ולחלוטין אינה נכונה. בכל גיל אפשר להתפתות למסור את פרטי הכרטיס האשראי במקום הלא נכון. חשוב לדווח על ההונאה אך בשום אופן לא להסכים להנחה שהיא מיוחסת לגיל המבוגר בלבד.

המקור:

שימו לב להונאה חדשה שמכוונת לאוכלוסייה המבוגרת. חזרתי עכשיו מהדואר המרכזי בהוד השרון. נשלחתי על ידי אמא שלי שקיבלה ימ"מ טלפון היום בבוקר על חבילה אבודה שתקועה כבר המון זמן בדואר על שם אבא שלי (שנפטר לפני 3.5 שנים). אמרו לה שהחבילה אבודה כבר המון זמן ולהגיע לסניף לאסוף אותה.
הגעתי במקומה לאסוף את החבילה. בדואר ישר התחילו לשאול אותי שאלות ולומר לי שלא קיימת שום חבילה. מסתבר שהגיעו אליהם היום 10 אנשים מבוגרים, כולם מעל גיל 70 עם אותו סיפור. כולם גם אמרו שהתקשרו אליהם לקו ביתי והציעו להם להביא להם את החבילה במשלוח הביתה תמורת תשלום באשראי. שאלתי את אמא שלי והיא אמרה שגם לה הציעו משלוח עד הבית וסירבה.
זו הונאה להוצאת פרטי אשראי, בבקשה תעבירו את זה הלאה ובעיקר לאוכלוסיה המבוגרת.

4 תגובות

  1. אני מעירה הערה להערה שהוספת: יתכן שהפניה של מבצעי ההונאה היא לאנשים שמעל גיל 70 לא בגלל שהם מוחלשים או קלים יותר לשכנוע/להונאה. אלא בגלל שזאת האוכלוסיה שמבקשת לצמצם בתקופה זו את היציאה מהבית.

  2. אם קשה לך עם ההצהרה שההונאה נועדה לאוכלוסיה המבוגרת, הרי שלרמאים שמאחורי ההונאה בכלל לא. לכן אני חושב שהמחאה שלך על הפרופיילינג בהונאה או באזהרה מעידה על מודעות גבוהה לגילנות, אבל בעצם מגוחכת.
    אני במקומך לא הייתי מפרסם את ההערה

  3. אכן גם לחבר שלי בן בגל ה – 30 זה קרה שבוע שעבר ואחר כך התבצעו בכרטיס שלו קניות בשווי אלפי שקלים.

  4. גם אני קיבלתי הודעה על חבילה שכביכול הזמנתי ועלי לגשת למקום מסוים לקבל את החבילה שלי. מאחר ואנייודעת שלא הזמנתי דבר התעלמתי. קיבלתי שוב הודעות דחופות, שלא ישמרו לי ואפסיד את החבילה שלי אם לא אגיע תוך X זמן. והתעלמתי. וב"ה לא התפתיתי. כי אין לי זמן לשטויות ואני יודעת שלא הזמנתי דבר. אז אצלי הם לא הצליחו.
    עכשיו אני רואה שזה מכוון לאנשים ש"רעבעם" לקבל משהו ומסתקרנים ומתפים. …
    ב"ה בזה לא נפלתי.
    י. הקטנה
    (במשהו אחר שהצריך רחמים על ילדה חולת כליות כדי לעזור להציל אותה – אכן נפלתי וצדתי לקח. שלעולם לא לשלוח משהו למישהו שאינני מכירה ולא נמצאת אתו בקשקי מסחר…

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top