נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / מכתבו של אמיר השכל על המטוס של ביבי ועל המצב במדינה

מכתבו של אמיר השכל על המטוס של ביבי ועל המצב במדינה (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

בדקתי עם מומחה תעופה והוא כתב לי: הפסקה הראשונה לגבי מטוס חיל האוויר מסוג בואינג 707 מספר זנב 272 - אכן המטוס הגיע לטייסת הבואינג בשנת 1996. המטוס יכל להטיס 100 איש והורכבו בו חדר ישיבות, חדר שינה וחדר ילדים.. יש פרטים נוספים בביטאון חיל האוויר ואין שום דבר חדש בפוסט.. iaf.org.il/492-18855-he/I

לגבי הפסקה אחרונה, היא די נכונה. המטוס בן 18, מדגם בואינג 767- דגם שיצא משירות באל על בפברואר 2019. המשמעות היא שיצטרכו להחזיק טייסים עם כשירות למטוס הזה במיוחד עבור המטוס שיהיה באחריות חיל האוויר. כל עוד היה מדובר במטוס שמוציא טיסות סדירות יכלו לשבץ כטייסים צוות של אל על כמילואמניקים.

ואני אומר: אמיר השכל נעצר אתמול על ידי המשטרה כאשר הפגין מול בית ראש הממשלה ולא עבר על החוק. בעקבות מעצרו ומעצרם של עוד מפגינים נערכות כעת הפגנות בכל רחבי הארץ.

המקור:

בספטמבר 1997 קיבלתי את הפיקוד על בח"א 27, בסיס מטוסי התובלה הכבדים של חיל האוויר דאז. שנה מאוחר יותר, בספטמבר 1998, קלטה טייסת 120, טייסת מטוסי הבואינג של חיל האוויר, מטוס להטסת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. המטוס שהיה בבעלות שליט בחריין נרכש והושבח בעלות של 30 מיליון ₪. במטוס הותקנו חדרי דיונים ומגורים, מערכת תקשורת לוויינית, מקלחת ועוד. התצורה הפנימית של המטוס הייתה ניתנת לשינוי וכאשר הוא לא נדרש לטובת טיסות ראש הממשלה הוא שימש להטסת אנשי קבע מהדרום, הטסת מטענים מרחבי העולם ואימוני טייסים. בטיסות ראש הממשלה שרתו את ראש הממשלה והפמליה שלו פקחי העמסה, חלקם היו אנשי מילואים שבשגרה היו דיילים בחברת אל על. המטוס והצוות לא היו נאים בעיניי הזוג המלכותי ומהר מאד הועברו טיסות ראש הממשלה לחברות אל על וארקיע. המטוס המקורי שמספר הזנב שלו 272 עדיין ממשיך לטוס בחיל האוויר.


ב-15 בדצמבר 2013 הוקמה ועדת ברשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג במטרה לבחון את הכדאיות הכלכלית שברכישת מטוס עבור ראש הממשלה. הוועדה החליטה בחיובי ובתנאי ש: "יש להציג יעד ראלי [לעלות הפרויקט] של 185 מיליון ₪." באוגוסט 2015 אישר הקבינט המדיני ביטחוני למטוס תקציב של 729 מיליון ₪ כמעט פי 4 מהתקציב שקבעה הועדה.


המטוס הנוכחי, בואינג 767 בן 19 שנים, אינו יכול לשנות תצורה והוא מיועד לטיסות ראש הממשלה בלבד. חיל האוויר נדרש להקים טייסת VIP מיוחדת. "לפיל הלבן" נבנה הנגר מיוחד בבסיס נבטים שבנגב, על ההנגר תופקד שמירה מיוחדת 24/7. את המטוס יהיו צריכים להטיס מעת לעת, בין טיסות ראש הממשלה, שכן מטוס שאינו טס באופן סדיר נתון לנזילות ותקלות (מטוס נועד להיות בשמים). השנה הפסיקה חברת אל על להטיס את צי מטוסי ה 767 שהיו ברשותה וטייסי הצי שהיו מיועדים להטיס את מטוס ראש הממשלה מאבדים את כשירותם. מניסיוני רב השנים בפרויקטים מסוג זה עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בפרויקט ובעליות שלו.


השבוע, בעוד "כנף ציון" (זה השם שניתן למטוס) עשה את טיסתו הראשונה עסקה התקשורת בקריסת מערכת הבריאות, בעיתונות הכתובה פורסמו צילומים וכתבות של ילדים וקשישים שמאושפזים במסדרונות בתי החולים. מוריס לייבקר, תושב אשדוד בן 72, המתין יום וחצי במיון של בית החולים "שערי צדק" עם חשש לדימום פנימי, וכך הוא אומר: "אני מבין את העומס והקושי. אנשים הם לא מלאכים ואף אחד לא מושלם אבל אנחנו מצפים שיתייחסו אלינו כאל בני אדם." אהובה לכיש, תושבת חולון בת 86, הגיעה ב 21:00 למיון בבית החולים איכילוב עם כתף שבורה ראתה רופא רק ב 02:00. מיכאל גרף, תושב ירושלים בן 85, שכב במשך ימים ארוכים בפרוזדור של חדר המיון כי לא היה מקום במחלקה וכך הוא אומר: "אני מקווה שהממשלה תשקיע יותר כסף בבתי החולים, תדאג לכך שיהיו יותר אנשי מקצוע במקום לבזבז מיליוני שקלים על דברים לא מעשיים ועל מערכות בחירות. יותר מידי כסף הולך על שטויות – במקום לחינוך ובריאות."


על פי מסקנות ועדת חקירה אזרחית לבחינת מצב מערכת הבריאות, בראשות השופטת בדימוס מיכל לויט, שפורסמו במאי השנה, קובעת הוועדה כי: "מדינת ישראל הפרה את מחויבותה כלפי תושבי ישראל במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. הועדה קובעת כי מדיניות התקצוב הנוכחית פוגעת בחיי אדם תוך שבדרך היא רומסת ערכי יסוד ובהם: חמלה, כבוד ופרטיות. הועדה המליצה להוסיף באופן מידי 5 מיליארד ₪ לבסיס תקציב הבריאות, כדי להתאים את המערכת לגידול האוכלוסייה, הזדקנותה ושיפור היכולות הטכנולוגיות. מספר המיטות לאלף נפש עומד בישראל על 2.2 לעומת 3.6 בממוצע במדינות ה OECD. שיעור האחיות לאלף נפש בישראל נמוך בכמעט חצי מהמוצע במדינות ה OECD. במצב של מחסור ברופאים יושבים בין 300 ל-400 רופאים שסיימו סטאז' בבית ולא מקבלים מקום להתמחות בגלל שאין תקציב לתקנים נוספים. תוחלת החיים בפריפריה נמוכה בשלוש שנים לעומת המרכז. חדר המיון בקריית שמונה נסגר עקב חוסר של כמה מיליוני שקלים בודדים. כל יום נפטרים בבתי החולים 12 חולים מזיהומים.


בימים אלו יושבת ועדת סל התרופות על המדוכה, התקציב שהועמד לרשותה בשנת 2018 עמד על 500 מילון שקלים וכך גם השנה, אומר פרופסור רוני גמזו שעמד בראשות ועדת הסל

ב 2018 "האלתורים שנדרשו מהוועדה כדי לנסות לעמוד בתקציב בכל מחיר הם לא מוסריים ולא מקצועיים."


השבוע נרצחה אסתר אהרונוביץ על ידי בעלה, אסתר היא הקורבן ה 13 שנרצחה על בן זוגה מתחילת השנה. תקציב של 20 מיליון שקלים לתכנית למניעת אלימות נגד נשים שאושר בינואר השנה עדיין לא הועבר.


בינואר הקרוב צריכה להיות מתוקצבת פעימה נוספת במסגרת ההסדר עם הנכים אבל תקציב בשלב זה אין.


ולסיכום, במדינה שקצבת נכות עומדת על כ 4,000 שקלים בחודש, קצבת זקנה לזוג עומדת על 2,422 ₪, שמערכת הבריאות שלה קורסת, לראש הממשלה יש מטוס בעלות של 729 מיליון שקלים. השבוע הצטרפנו למועדון היוקרתי של מנהיגים שברשותם מטוס פרטי, במועדון חברים ראשי מעצמות או ראשי מדינות מושחתות.


רבותיי התבלבלנו, אם במצב הנוכחי איננו יוצאים לרחובות בהמונינו זה כנראה מגיע לנו.

==================

אודה באם תשתפו.

בתודה, כל טוב ושבוע טוב.


אמיר השכל

תת אלוף מיל

תגובה אחת

  1. בנוגע לכשירות טייסים, חיל האויר החליט ב2019 שמטוסי ה707 יוחלפו בkc-46 שמבוססים על ה767 כך שטייסי חיל האויר הם אלו שיטיסו את כנף ציון.

    https://www.iaf.org.il/9247-51827-he/IAF.aspx

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top