נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / עצות בנוגע לוירוס הקורונה מאת: ד״ר ג׳יימס רוב (MD FCAP)

עצות בנוגע לוירוס הקורונה מאת: ד״ר ג׳יימס רוב (MD FCAP) (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

האתר האמין Snopes בדק את המכתב. הייחוס לכותב הוא נכון. לעומת זאת, העצה ליטול לכסניות אבץ לא מוכחת מחקרית. האתר מפנה למחקר רוחב ומצטט ממנו: “trials conducted in high-income countries since 1984 investigating the role of zinc for the common cold symptoms have had mixed results.”

המקור:

עצות בנוגע לוירוס הקורונה
מאת: ד״ר ג׳יימס רוב (MD FCAP)
מאנגלית: סמדר ברגמן

כפי שכמה מכם זוכרים, כאשר הייתי פרופסור לפתולוגיה באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, הייתי אחד מהוירולוגים המולקולריים הראשונים בעולם שעבדו עם וירוס הקורונה (בשנות השבעים). הייתי הראשון שהדגים את מספר הגנים שהוירוס הכיל. מאז, המשכתי להתעדכן בנושא וירוס הקורונה ובחדירות הקליניות המרובות שלו אל תוך האוכלוסיה האנושית (למשל, סארס [SARS], תסמונת נשימתית מזרח-תיכונית [MERS]), ממקורות שונים של בעלי חיים.

התחזיות העכשוויות להתפשטותו בארצות הברית הן הסתברותיות בלבד, בשל היעדר די מידע מרחבי העולם, אבל קרוב לוודאי שהוא יתפשט במידה רבה בארצות הברית עד לאמצע או סוף חודש מארס, וחודש אפריל.

הנה מה שאני עושה ואמצעי הזהירות בהם אני נוקט עתה ואנקוט בהמשך. אלה הם אותם אמצעי זהירות שבהם אני משתמש בעונות השפעת שלנו, חוץ מהמסכה והכפפות:

1. אל תלחצו ידיים. הפגישו אגרופים, קודו קידה, נגעו מרפק ומרפק וכן הלאה.
2. השתמשו רק במפרקי האצבעות כדי לגעת במתגים, בכפתורי המעלית וכן הלאה. הרימו את משאבת הדלק בעזרת פיסת מגבת נייר או השתמשו בכפפה חד-פעמית.
3. פתחו דלתות בעזרת אגרוף קמוץ או הירך - אל תאחזו בידית בכף ידכם, אלא אם אין שום דרך אחרת לפתוח את הדלת. הדבר חשוב במיוחד לגבי חדרי שירותים ורחצה ובדלתות במרחב הציבורי.
4. השתמשו במגבונים מחטאים בחנויות, אם הם קיימים, ובכלל זה ניגוב ידית ומושב הילדים בעגלות הסופר.
5. רחצו את ידיכם בסבון למשך 10-20 שניות ו/או השתמשו במחטא ידיים אלכוהולי המכיל יותר מ-60% אלכוהול בכל פעם שאתם שבים הביתה מכל פעילות שהיא שכוללת מקומות שבהם היו אנשים אחרים.
6. שמרו בקבוק של חומר מחטא בכל כניסה לביתכם ובמכונית שלכם, לשימוש לאחר תדלוק או נגיעה בחפצים נגועים אחרים במידה ואינכם יכולים לשטוף את ידיכם מיידית לאחר מכן.
7. במידת האפשר, השתעלו או התעטשו אל תוך טישו וזרקו. השתמשו במרפק שלכם אם אין ברירה. הבגד שמכסה את המרפק שלכם יישא וירוס שיכול לעבור הלאה במשך שבוע או יותר.

מה קניתי כהכנה להתפרצות המגפה בארצות הברית:

1. כפפות לייטקס חד-פעמיות לשימוש בעת הליכה לקניות, בעת תדלוק הרכב, ובכל פעילות אחרת מחוץ לבית כאשר אתם באים במגע עם אזורים נגועים.

הערה: וירוס זה מופץ דרך רסיסים גדולים על ידי שיעול או עיטוש. משמעות הדבר היא שהאוויר לא ידביק אתכם! אבל כל משטח שעליו נוחתים הרסיסים הללו יהיה מדבק למשך כשבוע בממוצע - כל שקשור לאנשים חולים יהיה נגוע ומדבק פוטנציאלית. הוירוס נמצא על משטחים ואתם לא תדבקו אלא אם ישתעלו או יתעטשו על הפנים הלא מוגנות שלכם.

לוירוס יש קולטנים רק לתאי הריאה (הוא מדביק רק את הריאות שלכם). הדרך היחידה באמצעותה יכול הוירוס להדביק אתכם היא באמצעות האף או הפה שלכם, דרך הידיים שלכם או שיעול או עיטוש של אדם חולה אל תוך או לכיוון האף או הפה שלכם.

2. אגרו עתה מסכות מנתחים חד-פעמיות והשתמשו בהן כדי למנוע מכם לגעת באף ו/או בפה שלכם (אנו נוגעים באף/פה שלנו כתשעים פעמים ביום מבלי לדעת זאת!). זו הדרך היחידה בה יכול הוירוס הזה להדביק אתכם - הוא ספציפי לריאות. בהתעטשות ישירה, המסכה לא תמנע מהוירוס להגיע אל האף או הפה שלכם - היא רק תמנע מכם לגעת באף או בפה שלכם.

3. קנו עכשיו מחטאי ידיים וכפפות לייטקס (קנו את המידות המתאימות לכל המשפחה). מחטאי הידיים צריכים להיות מבוססים על אלכוהול וצריכים להכיל יותר מ-60% אלכוהול כדי להיות אפקטיביים.

4. קנו עכשיו לכסניות אבץ. הוכח שהלכסניות הללו יעילות בחסימת וירוס הקורונה (ורוב הוירוסים האחרים) מלהתרבות בגרונכם ובלוע שלכם. השתמשו על פי ההוראות כמה פעמים בכל יום כאשר אתם מתחילים להרגיש בתחילת תסמינים ״דמויי הצטננות״ כלשהם. עדיף לשכב ולהניח ללכסנית להינמס בעומק הגרון והלוע שלכם.

אני, כמו גם רבים אחרים, מקווה שניתן יהיה להכיל את המגפה הזאת באופן סביר, אבל אישית, אני חושב שלא כך יהיה. בני האדם מעולם לא היו עדים לוירוס שכזה המשוייך (ערוך) לבעלי חיים בעבר ואין לנו הגנות פנימיות כנגדו.

ברחבי העולם נעשים מאמצים עצומים כדי להבין את הוירולוגיה המולקולרית והקלינית של הוירוס. כבר הושג ידע מולקולרי בלתי-יאומן לגבי הגנומיקה, המבנה ואלימות הוירוס הזה. אבל לא יהיו תרופות או חיסון השנה כדי להגן עלינו או להגביל את המחלה בתוכנו. קיימת רק תמיכה סימפטומטית.

אני מקווה שמחשבות האישיות הללו יעזרו לכם בעת המגפה הזאת. אתם מוזמנים לשתף.

בהצלחה לכולנו!

ג׳יימס רוב, MD FCAP

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top