נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / סחיטה של הורי ילדה באמצעות מצלמת המחשב

סחיטה של הורי ילדה באמצעות מצלמת המחשב (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

אבינועם הרש קיבל את הסיפור ממישהי שביקשה ממנו לפרסם אותו. הרש כתב לי שהוא לא נפגש איתה פנים אל פנים ואימת את הכתוב אלא פרסם אותו בגלל חשיבות העניין שלא תלויה בגורם זה או אחר. הוא ערך את הסיפור ופרסם אותו בדף הפייסבוק שלו. מישהו העתיק משם את הסיפור והפיץ אותו בווטסאפ. בעקבות המהומה התקשורתית שנוצרה ובקשות ליצור קשר עם הכותבת, הרש מחק את הסיפור מהדף שלו. יש הממליצים על כיסוי המצלמה במחשב באישי וחשיפה שלה רק בשימוש. בכל מקרה, כדאי להכיר את המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ואת מספרו - 105.

המקור:

ערב טוב אבינועם. פונה אליך, ואנחנו עדיין נסערים למרות שהסיפור שלנו נגמר לא מזמן... אתמול בבוקר הילדה שלנו, כיתה ו', שיחקה במשחק מחשב תמים ברשת...באמצע המשחק קפצה לה איזה פרסומת שהיא אפילו לא ידעה מהי. היא סיפרה שהפרסומת הציעה לה לזכות במיליון שקל ולהיכנס להגרלה אם היא תלחץ עליה. היא כמובן (היא שיחקה ביחד עם החברות שלה)לחצה וחשבה שבזה העניין הסתיים.

הבוקר קיבלתי מייל שמאיים עליי שאם אני לא הולכת לשלם לשולחי המייל עשרת אלפים שקל!!! הם יפרסמו תמונות לא נעימות של הילדה שלי.

בהתחלה כמובן שהתעלמתי וחשבתי שמדובר בעוד מופרעים משועממים.

אחרי שעה הגיעה עוד מייל ואחרי ששיתפתי את בעלי, החלטנו גם במקרה זה להתעלם.

אז כעבור שעה נוספת הגיע לתדהמתי תמונה ראשונה של הילדה שלי ישנה...

כאן כבר ממש נבהלתי ואחרי שהראיתי לבעלי, הוא עזב את העבודה וטס הביתה...

מסתבר שהחבר'ה הללו פרצו למחשב של הילדה שלנו, הפעילו את המצלמה שעל המחשב הנייד שמונחת לה בדיוק מול המיטה ושלחו לנו עוד ועוד תמונות שהם צילמו אותה והדבר האחרון שנרצה זה שמישהו זר יראה את התמונות הללו

הנושא היה הבוקר בטיפול יחידה מיוחדת לסייבר לאחר שכמה אנשים המליצו לנו לפנות אליהם והבנו שככל הנראה התמונות הללו לא הולכות להתפרסם, אבל אנשי היחידה אמרו לנו שהיה לנו מזל גדול כי רק השבוע הם טיפלו במקרה של הורים ששילמו חמש עשרה אלף שקל להאקרים שפרצו בדרך זהה למחשב של הבת שלהם ולקחו משם תמונות.

מבקשת דרכך להזהיר את כל ההורים דווקא עכשיו בחופש הגדול ולהיות מודעים לעניין, לשים פלסטר או כל דבר אחר על המצלמה ולהזהיר את הילדים לא ללחוץ על אתרים שהם לא מכירים

מאחלת לכולנו המשך חופשה מהנה ובטוחה

מיכל ד

3 תגובות

  1. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10217508076346564&id=1016141484

    זה אבינועם -מזה שפרסם אני משערת שזו פניה אמיתית

  2. שלום חנן
    קבלתי אתמול את ההודעה המקורית. היום קבלתי הודעה שלך מהאתר הזה שהיא לא רלוונטית. ראיתי ששלחת הודעה לאבינעם ושאלת לגבי מקור ההודעה והאם היא אמינה. כדאי לדעתי, בגלל רגישות הנושא, לברר היטב לפני שכבר מעבירים את ההודעה שלך בכל הקבוצות.

  3. מושית, אין דבר בפוסט פייסבוק הזה שמוכיח שהסיפור אמיתי ולא בדייה. זה שאבינועם אמיתי לא הופך את הסיפור לאמיתי. הרבה אנשים מפרסמים בפייסבוק סיפורים שהגיעו אליהם בלי לבדוק אותם לעומק קודם. הבחור עובד במשרד החינוך, לא עיתונאי.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top