ההסבר:
מפתיע אבל נכון (חוץ מאשר העובדה שהחוק אינו חדש אלא משנת 2015). מדובר בתיקון לחוק הגנת הצרכן, סעיף 14ג1 - "ביטול עסקה ברוכלות ועסקת מכר מרחוק על ידי צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש". להסבר ברור של התיקון לחוק קראו באתר "כל זכות" (בכלל רעיון טוב להכיר את האתר). לסעיף בחוק, קראו באתר ויקיטקסט - ספר החוקים של מדינה ישראל.שימו לב - אני לא עורך דין וזו אינה עצה משפטית.
המקור:
חברים משתפת אתכם במשהו שבמקרה נודע לנו אתמול לגבי ביטול טיסהלפי חוק חדש להגנת הצרכן אזרח ותיק (עם תעודת אזרח ותיק) רשאי לבטל טיסה בלי לתת סיבה ולשלם קנס 100 שח בלבד!
אפשר לעשות את זה עד 4 חודשים אחרי הזמנת הטיסה ובלבד שיש עדיין 7 ימי עסקים לפני הטיסה.
כדאי שתדעו
וכדאי שתפיצו לקבוצות חברים של אזרחים ותיקים!
תודה
יוסי
שים לב לתנאי בחוק: "ובלבד שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן, ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית". כלומר, אי אפשר להשתמש בסעיף הזה כדי לבטל הזמנה שבוצעה ישירות באתר אינטרנט ישראלי (וכמובן שלא באתר אינטרנט זר). כמו כן, אי אפשר להשתמש בסעיף הזה כדי לבטל הזמנה שבוצעה על ידי מישהו אחר עבור הצרכן. פרטים מופיעים גם בכתבה:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001265286
כנראה פספסת את החוק.
זה מיועד להזמנה מרחוק ולא הזמנה מול סוכן. כתוב בברור
לא הבנתי
אם הזמנתי דרך סוכן לא יכולה לבטל מכל סיבה שהיא את הכרטיס טיסה?