נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / מייבשי ידיים הורגים ילדים

מייבשי ידיים הורגים ילדים (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

דעתי היא שהשמועה היא אוסף של עובדות וחצאי עובדות שצורפו לכדי סיפור מפחיד אחד.

בבתי חולים ישנם אנשים (חולים) שחיידקים עלולים לסכן את בריאותם. במסעדות אנשים אינם חולים ולא נדרשת בהן הגיינה כמו בבתי חולים.

מבחינת המחקר הרפואי, נקבע שמייבשי ידיים בסביבת בית חולים מפיצים חיידקים ובקטריות. קראו בבלוג בית הספר לרפואה של הרווארד (The bacterial horror of hot-air hand dryers) ואת המחקר שאליו הוא מתייחס (Deposition of Bacteria and Bacterial Spores by Bathroom Hot Air Hand Dryers).

עדיין לא התקבלה תגובה מדובר בי"ח איכילוב, אבי שושן.

המקור:

אכלנו באבו גוש הכל היה טוב ויפה..
לקראת יציאה לקחתי את הילדים לשרותים ואחרי ששטפנו ידיים אחד הילדים בא לייבש את הידיים במייבש הזה (מתקן שעושה רוח חמה,מי לא מכיר) בשניה שהוא הכניס את היד זינקה עליו אישה הוציאה לו את היד ואמרה לי, שבחיים לא אתן לו לייבש ידיים במתקן הזה!!! כמובן ששאלתי אותה.. למהה??
היא סיפרה לי שהיא עובדת כאחות באיכילוב. שרק בחודשים האחרונים 4 ילדים נפטרו להם במחלקה!! 4 ילדים קטנים!! בגלל החרא הזה שעושה אויר חם!! עשו להם הרצאה עם שישה רופאים בכירים לאף אוזן גרון
והסבירו להם כמה שזה מתכון למוות בילדים. הסיבה היא פשוטה. לילדים יש הרבה חיידקים בידיים. במתקן עצמו יש מליוני חיידקים כתוצאה ממים עומדים (טיפות שנופלות מכף היד הרטובה נלכדות בחורים) שמעלים עובש בתוך החורים שמהם יוצא האוויר. וככה כשיוצא אוויר הוא משפריץ את כל החיידקים על כף היד. החום גורם להם להתרבות ולשגשג ואז.. הם נוגעים באף. בפה. החיידק חודר למערכת הנשימה, לריאות וללב. ומשם הדרך לקריסת מערכות סוערת היא מאד קצרה. ככה מתו להם במחלקה ארבעה ילדים זכים וצעירים בשנים. זה איום ונורא!!
היא כמעט בכתה כשהיא ראתה את הילד שלי מכניס לשם את היד הייתם צריכים לראות איך היא קפצה עליו..כאילו הוא דוחף את היד לאש!!
אז תפנימו את זה טוב טוב לתוך הראש. אני סיימתי עם המתקנים האלה.

4 תגובות

  1. עובש וחידקים לא קשורים אחד לשני במיוחד.

  2. סליחה אבל זה נשמע לי היסטרי לחלוטין. אני גם בספק רב שככה הסבירה זאת האחות מהסיפור.
    זה נכון שאלו מכשירים מאוד לא היגייניים, אבל לדעת בודאות שזוהי סיבת המוות של ילדים שהיו באלף מקומות וגם ככה יש להם מיליוני חיידקים על הידיים זה קצת מופרך. (אגב, גם למבוגרים יש מיליוני חיידקים. ילדים פשוט הם בעלי מערכת חיסונית חלשה יותר).
    הבעיה באויר החם היא שהוא מגביר את קצב התרבות החיידקים (אגב הוא בד"כ לא חם בדיוק בגלל זה).
    אז מציעה לקחת דברים בפרופורציה. העולם מורכב מאוד. סיבה ותוצאה כמו שמוצגות כאן הן מעט פשטניות לעולם הזה.

    וכאן מוסיפה את דעתי הפחות מבוססת – אני חושבת שזה מאוד תלוי במבנה המתקן. יש כאלו שהם ממש בסדר (אלו שהיו פעם פעם למשל, שאין להם איזה ניקוז של נוזלים, אלא מעיפים לאויר).

  3. ציטוט מתוך כתבה ב-ynet:

    תגובת חברת Dyson: "בארבע השנים האחרונות תעשיית מגבות הנייר מנסה לזרוע פחד בקרב האנשים באמצעות מחקר בודד זה. הניסוי המוזכר נערך בתנאים מלאכותיים, שאינם מייצגים את התנאים כפי שהם במציאות.

    "במסגרת הניסוי השתמשו בכמויות לא סבירות של וירוסים על גבי ידיים עטויות בכפפות שלא נשטפו. מייבש הידיים של Dyson מייבש את הידיים בצורה הגיינית ביותר עם מסנן HEPA תוך 12 שניות בלבד. המכשיר הוכח כ"הגייני" בדיוק כמו מגבות נייר באמצעות מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת ברדפורד (המחקר עצמו פורסם בז'ורנל של מיקרוביולוגיה יישומית), המכללה לרפואה של אוניברסיטת פלורידה, המכון למחקר מיקרוביולוגי בצרפת ו-Campden BRI (חברת מחקרי איכות לתעשיית המזון והשתייה).

    "מייבשי הידיים של Dyson הם המכשירים היחידים לייבוש ידיים שאושרו כהיגייניים על ידי תקן מחמיר של ה-NFL (הקרן הלאומית לתברואה)".

    למרות ואולי לנוכח הדגשת ה"סכנה" על ידי משווקי מגבות נייר לשירותים (לדוגמא באתר של "נתנאל שיווק") יש מקום להטיל ספק באמינות הטענות.

  4. בזמן שיש בעיות בריאות חמורות וניתנות למניעה (תזונה לקויה והשמנה, חצבת ומחלות ניתנות למניעה על ידי חיסונים, עישון, זיהומים נרכשים) מפיצים הפחדות חסרות בסיס.
    יש מקום לבחון הסוגיה באופן מקצועי מבחינת מיקרוביולוגית ואפידמיולוגית אך בוודאי לא מצדיק ההודעה.
    ד"ר חגי לוין, מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top