נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / אמבולס ללא עלות מ"איחוד הצלה"

אמבולס ללא עלות מ"איחוד הצלה" (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

שוחחתי עם דובר מד"א כדי להבין מה הסיפור ולטענתו, שאני מאמין לה, זה הוא נסיון של "איחוד הצלה" לקבל תשומת לב. ל"איחוד הצלה" אין אמבולנסים ולכן אין להתקשר אליהם במקרה חירום רפואי. כאשר מתקשרים ל 101, מד"א מקפיצים לאירוע כוננים ממד"א או מארגון הצלה אחר (יש לא מעט) ובמקביל שולחים אמבולנס. במידה ואין צורך באמבולנס, הכונן מעדכן והאמבולנס חוזר.

תגובת דוברות איחוד הצלה לשמועה:

הבהרה: בימים האחרונים נפוצו ברשתות החברתיות הודעות בהן נכתב כי איחוד הצלה מפנה חולים לבתי החולים בחינם או במחירים נמוכים. אנו מבקשים להבהיר כי איחוד הצלה אינו מפנה חולים לבתי החולים וכי האמבולנסים של הארגון משמשים להשתלמויות בלבד. במקרים חריגים, במצב סכנת חיים ובמקרים בהם אין אמבולנס אחר במקום, לצוות ניתן אישור חריג לפנות לבית החולים.

לקריאה נוספת:

חדשות ערוץ 2: קרב אמבולנסים: "פוגעים באזרחים"

רדיו קול חי: מנכ"ל איחוד הצלה: "המונופול על הצלת חיים בישראל – הסתיים"

גלי צה"ל: "קרב הישרדות": המתחים בין מד"א לאיחוד ההצלה עולים שלב

המקור:

נגמר המונופול הבלעדי של מד"א על פינוי חולה/פצוע בעלות שערורייתית של  400-856₪ .
מיום ראשון הקרוב כל אזרח בישראל אשר מעוניין בפינוי לבית חולים יכול לחייג 1221 לאיחוד הצלה והכתומים יפנו ללא עלות.
ב-ח-י-נ-ם !!
תעיפו בקבוצות

14 תגובות

  1. לאיחוד הצלה יש אמבולנסים, המודעה אמנם לא יצאה על ידי הארגון אבל המידע שיש שם קרוב למציאות אני אישית נתקלתי כמה פעמים באמבולנסים שלהם בתל אביב
    אבל כמו שפנית לדוברות מד"א תוכל לפנות גם לדוברות הצלה רק אם תרצה כמובן

    זה לגיטימי שאתה נוקט עמדה בויכוח ציבורי אבל נתנונים חבל לסלף

  2. תגובה מאחד שמכיר קצת את המערכת…
    תלוי מה אתה צריך: אם אתה במקרה חירום רפואי וצריך "פינוי רפואי" (למשל לידה)- תתקשר למד"א. הם המומחים בזה.
    אבל במצב של מקרה חירום הדורש עזרה ראשונה- המצב כרגע (ואפשר לבדוק את זה בכל הארץ, ובפרט באיזורים החרדיים או הסמוכים להם) שאיחוד הצלה מגיעים הרבה יותר מהר. למשל אם נתקע לילד משהו בגרון- זה לא יעזור שיבואו מד"א, עם כל הצוותים והידע וכו' אבל אחרי 10 דקות, נכון? אתה צריך מישהו שיגיע תוך שניות- ובשביל זה מומלץ לחייג ל-1221.

    למותר לציין שאין לי שום קשר או אינטרס לאחד מהצדדים.

  3. לא מבין על מה המלחמה בין מדא לאיחוד הצלה. שניהם הרי עוסקים בהצלת חיים, אז על מה יש פה להילחם?….
    אלא אם כן מדובר בכסף גדול שמדא עומדת להפסיד.

  4. התקשרתי השבוע לאיחוד הצלה לשם הזמנת פינוי דחוף לבית חולים.
    (לאחר שחיוג ל-101 העביר אותי 3 פעמים למשטרה במקום למד"א)
    באיחוד הצלה אמרו לי בלקוניות שהם לא עושים דברים כאלה. כאילו מה אני בכלל רוצה מהם וטרקו.
    חזרתי להתקשר ל-101 הגעתישוב למשטרה , הפעם היה מוקדן בעל תושיה הוא קישר אותי ישירות למד"א בנוכחותו וכך שלחו לי אמבולנס וגם אמבולנס נוסף נטלי הועברתי מהרגיל לנטלי לבדיקות אחרי שהיה תקין הוחזרתי לרגיל והועברתי לבית חולים.

  5. אתחיל בזה שאני מכיר את הנושא מקרוב, ומכמה צדדים. אני כבר שנים מתנדב הן כנהג אמבולנס במד"א, והן ככונן באיחוד הצלה (אגב, אני יכול לספר שארגון אחד בסדר גמור עם זה שאני מתנדב גם בשני, ובארגון השני אני לא מספר שאני מתנדב בראשון כי עושים על זה בעיות).

    נתחיל בעובדות.
    לאיחוד הצלה יש אמבולנסים. לא צריך יותר מחיפוש פשוט בגוגל כדי לראות לא מעט תמונות של כאלו (הנה למשל סרטון בו איחוד הצלה משיקים ניידת טיפול נמרץ חדשה – https://www.youtube.com/watch?v=MWx3xL8NSyg) . דעות: אני נוטה להאמין שדובר מד"א יידע דבר שכזה. לא מזמן ראיתי ראיון איתו בטלוויזיה שבה הוא מציג לראווה מצגות פנימיות של איחוד הצלה, ואני מאמין שאם הוא משקיע כל כך בלהכיר את איחוד הצלה, הוא גם יידע שיש להם אמבולנסים פשוט לפי חיפוש גוגל. אז למה הכותב כותב שהוא מקבל את עמדת דובר מד"א ? שתי אפשרויות לדעתי. הראשונה, שהוא בכלל לא פנה לדובר מדא באופן רשמי, אלא אולי פנה לאיזה גורם במדא שאינו בקיא בפרטים או שכלל לא פנה למדא (נשמעת לי אפשרות לא מאד ריאלית האמת). אפשרות שניה – דובר מד"א שיקר ביודעין (נשמע לי תמוהה מאד…. אבל אם זה נכון זה גם חמור מאד שאדם שהוא הפנים של ארגון ההצלה הלאומי משקל במצח נחושה).

    לגבי הצהרת דובר מדא כי אין להתקשר למוקד איחוד הצלה שכן אין הם שולחים אמבולנס – עובדות: כאשר מתקבלת קריאה במוקד איחוד הצלה במקביל לשליחת כוננים נשלח אמבולנס של מד"א. אני יכול להעיד על כך הן מהפעמים שהייתי בתפקיד כונן איחוד, והן במפעמים שהגעתי כנהג אמבולנס מד"א. בכל מקרה, בין אם מתקשרים 101 או 1221, אמבולנס מד"א יישלח לאירוע. דעות: נשמע לי קצת כמו ניסיון של דובר מדא להפחיד את הציבור אם לומר את האמת.

    ועוד קצת לגבי התחרות בין שני הארגונים.
    לדעתי האישית ב 90% מהמקרים התחרות הזאת מצויינת לאזרח הפשוט.
    שני ארגוני רפואת חירום מתחרים מי יגיע אלייך יותר מהר – נפלא !
    בשנים האחרונות מרגישים את התחרות פשוט לפי כמות אופנועי מד"א ואיחוד שרואים בכביש.

    לגבי שאלת השאלות – את מי כדאי להזמין ? למי הצוות הרפואי המיומן יותר ?
    לומר את האמת – אי אפשר לומר.
    עניין של מזל.

    יכול להיות שיגיע חובש של איחוד עם עשרים שנה ניסיון וחובש של מדא שהרגע סיים קורס,
    ויכול כמובן להיות גם להפך…..

    איכות הטיפול תלוייה ברוב במטפל ובניסיון שלו – וזה לא משהו שיודעים כשמחייגים 101 או 1221.
    מבחינת קורסים והכשרות – אין הבדל משמעותי בין שני הארגונים.

    ולמי אני אתקשר אם צריך ?
    עם היד על הלב – כל קריאה שאני מקבל דרך איחוד הצלה, אני מקבל גם דרך מד"א…. אבל לא כל קריאה שאני מקבל דרך מד"א, אני מקבל דרך איחוד הצלה……. ולכן למשפחה שלי אני ממליץ להתקשר לאיחוד הצלה 1221.

  6. חנן, לא היה כדאי לדבר ולבדוק גם עם איחוד הצלה? או עם כל גורם רשמי אחר שאמון על שירותים שכאלה לאזרח, הבדיקה שביצעת חלקית . דיברת רק עם מד"א..! אני חושב שמיהרת לכתוב: מומלץ לא להעביר. איני יודע כעת מה נכון והמידע אם נכון בהודעה הוא מציל חיים. או שלא…

  7. למי שאין ידע רפואי,במקרה של תאונה,אסור להזיז פצוע,על מנת לא לגרום לו ליותר נזק.זה מה שלמדו אותנו.זה אומר,שאני יכול ברכב הפרטי שלי לפנות פצוע לבית חולים,במידה ואיש הצלה טיפל בו והעלה אותו לרכבי?

  8. כיום יש לאיחוד כבר 35 אמבולנסים ולכן ההודעה, גם אם בהתחלה לא הייתה מדוייקת, כנראה נכונה.
    ממליצה לבדוק מול דוברות איחוד הצלה.

  9. שלום רב
    הייתי רוצה לפרט לאלה שאינם יודעים ומסתמכים על שמועות
    לגבי מקצועיות … אני הייתי חובשת שנים רבות במדא עד שהגיעו איחוד הצלה ועברתי אליהם מכמה סיבות . יש לי נסיון רב וניהלתי זירות של תאונות קשות בו בזמן שהיו שם חובשים של מדא איתי יש חובשים ופרמדיקים מצוינים באיחוד הצלה שמי שיטופל על ידם הוא ללא ספק בידים טובות
    דרך אגב החובשים בשטח משני האירגונים לא רבים בדרך כלל אחד עם השני רק יותר בדרגים הגבוהים…
    דבר שני ללא ספק מדא נלחצים מישהוא בא ולוקח להם את הפרנסה … לפנות חולה לבית חולים זה בין 400 שקל ל 900 ותמיד היו אומרים לנו שצריך לפנות חולה ( גם בגלל שלא לוקחים סיכונים) מדא עושים הכל על מנת שבכל עיתון או אתר חדשות יהיה כתוב שהם טיפלו ופינו כולל תמונה של הזירה עם האמבולנס
    מי שראה את הסדרה "אמבולנס" יראה שזהו גם הכנסת התודעה אל הציבור שמדא בשטח( שימו לב שבפרק הראשון בטביעה של הילדה בכינרת יש שם אופנוע של איחוד הצלה והם טישטשו אותו …)
    בכל אופן איחוד הצלה מעביר את כל הקריאות למדא מה שלא קורה הפוך ( הייתי ביום הבחירות באיזה מטה בחירות ופתאום אני רואה אמבולנס בנסיעת חרום שמתי לב שלא קיבלתי שום קריאה לאחר שעצר ויצאו הצוות מהאמבולנס קיבלתי את הקריאה נו מה זה אומר….

  10. zion biton ציון משה ביטון אח במיון בביה"ח "שערי צדק"

    מי שחושב שמדא עושה כסף גדול אז הוא חי באשלייה קשה.
    העובדה היא שלאיחוד הצלה יש רק 24 אמבולנסים, ומתוכם רק 8 כשירים לפי חוק משרד הבריאות לפינוי ,
    ושמונה האלה הפעילים כל היום מסתובבים ברחבי הארץ למטרות יחצו"ן.
    ולמגן דוד אדום יש 1,350 אמבולנסים, 6,000 כוננים בפריסה ארצית, ועוד ,,,
    ועוד משהו הכוננים של מדא והנהגים של מדא שמקבלים כסף על העבודה שלהם יותר מחוייבים,
    כלומר הם מקבלים כסף ולכן גם אם קורא מקרה בשעה 02:00 בלילה הם חייבים לקום ולצאת לקריאה, לעומת כונני איחוד הצלה שנהנים מרכבי חירום סתם, {ואם יש פקק אז גם יש סירנה}
    ועוד שבמדא ההכשרה היא פי שניים,
    בנינו עדיף שתתקשרו 101 וגם כונני מדא ושאר ארגוני ההצלה יגיעו,
    כשמתקבלת קריאה במוקד מדא הקריאה מועברת ע"י המוקד לשאר ארגוני ההצלה האחרים,
    בקיצור תעשו טובה לעצמכם ותצילו את חייכם.
    למדא אין מטרות רווח .
    מדא זה אירגון לאומי שעובד במקביל עם מדינות נוספות.
    בתור אח בבית החולים"שערי צדק" אני אומר לכם אני יודע ומכיר את המציאות שבשטח,
    בתודה רבה [לא שכחנו : -101- כן???]
    נ.ב.
    מי שמתפנה ע"י איחוד הצלה {איחוד ויחצו"ן} משלם אח"כ פי שניים.
    למה???
    משום שבמכירות הסיניות והקמפיינים והמעצ'ינגים שלהם הוא אוכל את מה שהוא בישל לעצמו,
    הוא הולך לקבל הטרדות כל חמש דקות שאולי הוא רוצה לתרום לארגון ש"""עזר""" לו ופינה אותו {בקיצור הוא משלם פי שניים},
    המבין יבין וטוב לו ולנפשו,
    הדורש בטובתכם
    ציון משה ביטון אח בביה"ח שערי צדק.

  11. יש מספר בעיות בהמלצה שלך, ואני לוקח בחשבון את העובדה שחלפו 3 וחצי שנים מאז כתבת אותה.
    1 – למד״א יש מונופול על הפינוי ועל פי חוק המד״א הם היחידים שיכולים לעקוף סמכות רפואית בשטח, כך שחובש טרי שרק סיים את הכשרתו יכול לא להקשיב להוראה רפואית של פרמדיק מנוסה בעת טיפול וכל זאת בזכות היותו בעל תג של מד״א ולא של ארגון אחר.
    2 – באמצעות לובי חזק (שלא לומר איומים) מד״א וליצמן (שבמקרה אחיינו בעל תפקיד בכיר מאוד במד״א) העבירו חוק אשר *אוסר* על איחוד הצלה לפרסם את מספר הטלפון שלו. אם מד״א לא היו מפחדים מאיחוד הצלה, לא היה צורך בחוק כזה.
    3 – מטרת העל של אמבולנסי איחוד הצלה היא הכשרת מתנדבים, זה נכון, אבל באותה עת לאמבולנס אח״ה יש אותה הסמכות כמו לכל אמבולנס חירום אחר ו״הודות״ למד״א שהערים קשיים – צוות אמבולנס מינימלי של אח״ה הוא נהג + חובש, כלומר תמיד יש מי שיטפל במפונה בעת הפינוי בזמן שצוות מינימלי באמבולנס מד״א הוא הנהג בלבד (שהוא גם חובש) ולכן במקרה של הידרדרות במצבו של המטופל מאחור הנהג צריך להחליט – לטפל או לנהוג. הוא לא יכול לעשות את שניהם באותה העת.
    4 – ניידות טיפול נמרץ של אח״ה (שוב, הודות למד״א שהחליט להערים על אח״ה קשיים) כוללים לא רק חובש-נהג ופרמדיק כמו צוות מינימום במד״א כי אם גם רופא שמוסמך לבצע פרוצדורות רפואיות שלפראמדיק אין סמכות לבצען בשטח.
    5 – צריך לזכור שה״מלחמה״ בין מד״א ולאח״ה היא ברמת ההנהלה ובשטח החובשים מטפלים יחד ומשתפים (לרוב) פעולה באופן יוצא דופן, ומצילים יחדיו חיים. לצערנו המלחמות בהנהלה גורמות לכך שבניגוד לחוק ולהחלטות משרד הבריאות מוקד מד״א לא תמיד מעביר מקרים לאיחוד הצלה ולעיתים מסרבים להעביר פרטים מדוייקים על מטופלים שצריכים סיוע רפואי דחוף, ומי שסובלים הם המטופלים.

  12. פעמיים התקשרתי להצלה והגיע מד"א.
    לפני יותר משנה ראיתי ילדה נעולה באוטו, זה היה בשעות הלילה המוקדמות ובחורף הילדה תיקשרה ולא היה חשש סכנה לחייה, התקשרתי למשטרה ובתוך כרבע שעה הגיעו לא פחות מ5 אירגונים, הצלה, מד"א, מכבי אש, משטרה, ידידים, ההגעה היתה כסדר שציינתי.

  13. אם לפני 7 שנים הייתי מתקשרת לאח"ה מסתמא הייתי מקבלת שירות יותר טוב ממד"א. למה כי מסביב לביתי גרים כ8 כוננים של איחוד הצלה .
    מד"א הגיעו באיחור של כמעט חצי שעה בלידת בית פתאומית. אם הייתי מאבדת את הילדה זה היה בגללם!

    לפני כשנה הזמנתי את איחוד הפעם מדא הגיעו ראשונים אבל הטיפול שנתנו לא היה שונה מהטיפול שאני עצמי הייתי מבצעת ואני עוד הייתי משקיעה יותר בטיפול ובצורה שהתנהל ולא מלכלכת את כל הבית בגלל חוסר מקצועיות, ואילו איחוד היו מגיעים הם גם היו מדביקים ולא משאירים את בני ככה עם יד פתוחה.
    מאז אני לא מזמינה את מדא רק את איחוד הצלה.

    שיחה שהתנהלה מול כונן איחוד למדא כשהמטופל עבר התקף לב חשיבות יתרה לזמן נמצאת במצבים כאלה: כונן איחוד "אני פה ברחוב איזה מספר "
    מדא : "לא מוסרים לך"
    איחוד " אבל אני כבר ברחוב באזור הבנין איזה מספר זה!?"
    מדא : אני לא יכול לתת לך את מספר הבית"

    באותו מקרה מדא הגיע כעבור 10 דקות מהשיחה אותו כונן בזמן הזה הלך וחיפש בבנינים את הכתובת הנכונה ומצא אותה בגפו לפני מדא

  14. קשקוש.. לא עוזרים בכלום .וזה לא בחינם הזמנתי אותם וחייבו אותי בכסף. למרות ונאמר לי שזה לא עולה כסף. לא להאמין להם…

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top