ההסבר:
מישהו כנראה קרא לא נכון איזה שהוא הסבר.הנה העובדות הנכונות:
היתה תביעה ייצוגית.
יש אפשרות לתבוע החזר מהבנק רק אם היה לכם חשבון באותה תקופה אבל עברתם בנק מאז. (לפני כמה זמן ראיתי בתדפיס הבנק שלי החזר אוטומטי בעקבות התביעה. לא מוצא את זה עכשיו.)
הסכום הוא לא 2,500 ש"ח אלא שקלים בודדים.
למרות ההפסד בתביעה הייצוגית, הבנקאים הגנבים ממשיכים לדפוק באופן שיטתי את הלקוחות שלהם.
לקריאה נוספת באתר דה-מרקר : הודעת הוואטסאפ שמשגעת את המדינה: כמה כסף תקבלו מהבנקים בפרשת העמלות
המקור:
משפחה יקרה כל מי שיש או שהיה לו חשבון באחת מהבנקים הבאים זכאי לקבל כסף הבנקים הםהפועלים
דיסקונט
מזרחי טפחות
הבנלאומי
הבנקים הללו קיבלו קנס בסך 35 מיליון שקל על תיאום עמלות וכל אזרח שיש לו או היה לו חשבון בבנקים הללו בין השנים
1990 לבין 2008
זכאי לפיצויים מהבנק
כל שעלכם לעשות זה לגשת לבנק ולדרוש את המגיע לכם
אשלח לכם בהמשך דפים שתקראו
טוב תקשיבו... מדובר ב2500 ש"ח. במספר שציינתי למעלה. מחייגים מקריאים את מספר ת.ז. לאחר מכן תלחצו 1 לפתיחת חשבון. תסבירו לנציגה שאתם רוצים לממש את הזכות לקבל את הכסף עבור התביעה הייצוגית. תמסרו את מס החשבון והסניף שלכם. תציינו שירשמו את הפניה מהיום כי באמצע ספטמבר לא ניתן לממש את הזכאות. אם יש לכם מקליט שיחות תפעילו אותו. תשאלו שוב את הנציגה שהיא תגיד לכם שהיום הוא יום הפניה ולא מתי שהסניף שהייתם בו יחזור אליכם. הם עלולים לחזור אליכם לאחר תום מועד הזכאות.... בהצלחה לכולם ותודה לאורי
חברים יקרים בנק פועלים 035673697 שלוחה 4. פקס לפניות הציבור בעניין. 037136146. מהרו להסדיר את העניין. עוד שבועיים תמה הזכאות. בהצלחה לכולם.
אני ממליץ לך לבדוק שוב האם הזיכוי כבר בוצע עבורך (ולתקן בהתאם), כי למיטב הבנתי הזיכוי הזה לא בוצע עדיין. ראה את סעיף 14 בהסדר הפשרה, המופיע למשל כאן:
http://www.bankhapoalim.com/pdf/general/pshara.pdf
מוסבר שם שקודם כל לקוחות העבר ישלחו הצהרות/תצהירים לנאמן, והבנקים יודיעו לנאמן מיהם לקוחות ההווה – כל זאת עד תום 60 יום מהמועד הקובע (כלומר, עד 13 בספטמבר); אחרי עוד 20 ימי עסקים הנאמן יחשב את הסכום המגיע לכל לקוח, ויעביר את הכספים לבנקים; ורק אז (בתוך 30 ימי עסקים) הבנקים יעבירו את הכספים ללקוחות (וגם הנאמן יעביר כספים ללקוחות של בנקים אחרים שאינם נתבעים).
עוד הערה: בהתאם למה שכתוב בהסדר הפשרה ובהודעות של הבנקים, גם החלק של ההודעה שמדבר על פנייה בטלפון – אינו נכון. לקוחות הווה (לקוחות שהיה להם חשבון בבנק בתאריכים 1.1.1990-30.6.2008, ושעדיין יש להם חשבון מסוג זה באותו בנק) יקבלו את הכסף אוטומטית; ולקוחות עבר צריכים להגיש לנאמן (חברה לנאמנות של בנק איגוד בע"מ) הצהרה (בצירוף תדפיס חשבון) או תצהיר (אם אין להם תדפיס חשבון) עד 13.9.2015. ראו למשל כאן:
https://www.bankhapoalim.co.il/wps/wcm/connect/6eeaf60049356a51b337f70bd099ed23/N7.pdf?MOD=AJPERES&lmod=-1172189739&referrer=hp
לתשומת לבכם – מספר הפקס למשלוח הטפסים חסום.
זה הנוסח המופיע ע"ג טופס ההצהרה:
ניתן לשלוח את ההצהרה או התצהיר לנאמן גם בפקס שמספרו 03-5191208, אשר מופיע על גבי טופס ההצהרה או התצהיר ואשר עומד לרשות הפונים, וזאת כאמור עד, ולא יאוחר, מיום 13.9.2015 (כולל).
זה הנוסח המתקבל בעת נסיון לשלוח את הטפסים בפקס בכל שעה שהיא (דרך אתר free-fax):
הפקס שלכם למספר 035191208 לא נשלח מכיוון שחסמנו שליחת פקסים למספר זה לפי בקשת הנמען.
לא נותר לי אלא לחשוד שחוספים את האפשרות להגיש את התצהיר באופן מכוון, בהמשך ליתר ההתנהלות המקוממת סביב התביעה היצוגית הזו.
שנה טובה (עושה רושם שבעיקר לבנקים)