ההסבר:
ראשית, העובדות. בתחקיר כלבוטק לא נמצא חומר מסרטן בטחינה של "בארכה". הנה ידיעה באתר Ynet על התחקיר. נוסף לכך, החומר המוזכר "טיטניום דיאוקסיד" אינו חומר מסרטן בבליעה או במגע. זה הוא צבע מאכל לבן המאושר על ידי משרד הבריאות ונמצא בהמון חומרי מזון וקוסמטיקה.בנוגע לקשר בין בעל המפעל ומפלגת בל"ד - לא מצאתי באתר מבקר המדינה את שמו של בעל המפעל באשיר ברשימה של התורמים לאיזו שהיא מפלגה. בשיחה טלפונית עם מנהלת השיווק של המפעל היא אמרה לי שהוא לא תורם למפלגת בל"ד.
מכיוון שכל העובדות השליליות הקשורות לטחינה בארכה אינן נכונות, ההמלצה שלי היא "לא להעביר".
ועכשיו הפרשנות. האימייל הזה נכתב והתחיל להיות מופץ ביולי 2014, תקופה של מתיחות לאומית בעקבות חטיפה של שלושה נערים ורציחתם. לאחר מכן, מבצע/מלחמת "צוק איתן" הכניסה למעגל המתיחות את כל המדינה עקב התקפות טילים ששוגרו מעזה אל עבר חצי מהמדינה לפחות.
הכעס מובן לי. הכעס על ח"כ חנין זועבי שאכן אמרה שהחוטפים הם לא טרוריסטים גם הוא מובן.
אולם, הפניית הכעס אל עסק ערבי נראית לי לא ראויה ויש בה שמץ מן הגזענות.
תגובתה הרשמית של רושדי תעשיות מזון:
"אנו דוחים בשעט נפש כל ניסיון של גורמים קיצונים, לשרבב את שמה של החברה לנושאים אלו במטרה לפגוע במרקם החיים העדין במדינת ישראל.
במשך 30 שנה, רושדי תעשיות מזון היא אות וסמל לדו קיום מופתי בין עמים ובין מגזרים המבקשים לחיות יחדיו בשלום ובשלווה, על כך יעידו מאות העובדים שלנו במפעל הממוקם באלון התבור - יהודים, ערבים, דרוזים וצ'רקסיים - הפועלים מידי יום, כולם יחד, תוך הפגנת כבוד והערכה הדדית, כמו גם פרס 'מפעל חיים', שניתן בחודש שעבר לבעלי המפעל, על ידי איגוד תעשיות המזון הישראלי, בגין פועלו לקידום ועידוד הדו קיום והקרבה בין העמים.
לנו נותר רק לקוות, כי הציבור הישראלי, יהודים וערבים כאחד, לא יתנו במה או מקום לפעילויות קיצוניות משני הצדדים, המבקשים להחריב את אשר נבנה פה בעמל רב".
המקור:
טחינה של חברת "בארכה" יש לה יותר משליש מאחוזי מכירות הטחינה, מקום ראשון בארץ במכירות!!! עזבו את זה שמצאו חומר כימי מסרטן בטחינה של "בארכה" (תחקירכולבוטק).
אתם יודעים מיהם בעלי החברה? ערבי התורם והפעיל במפלגת בל"ד , הוא ושכמוהו הכניסו את חנין זועבי לכנסת הם אלה שטוענים שהחוטפים של הנערים היהודים אינם טרוריסטים.
כל אחד יכול לעשות את המעט ההכרחי וללכת לחנות לקנות טחינה של חברות אחרות , המפרנס את מעגל העבודה הישראלי.
יש לנו כוח ובפרט ב "וואטסאפ " תוך מספר שבועות הם יאכלו הפסדים של מיליוני שקלים בחודש.
אם כל אחד ישתף את כול החברים זה אומר שבתוך שעה 200,000 איש מקבלים את ההודעה ולא קונים יותר טחינה "בארכה "
לא יאומן הכוח שיש בידינו בהעברת ההודעה הזו לחברים וכן הלאה...
נעשה צעד קטן שהוא מעשה גדול.
לא לקנות טחינה "בארכה"!!!!!!
חנן שלום,תודה על הבדיקה.