ההסבר:
בתגובה לשאלתי מסר לי תגובה דובר אגף התנועה של המשטרה, יגאל הבשור: אין אכיפת מהירות בצמתים מרומזרים. אוכפים מעבר באור אדום בצמתים או שאוכפים מהירות בדרך.הדובר לא מסר לי שהמצב יישתנה בתוך חודש עם כניסת המצלמות החדשות בפרוייקט א3'.
בבלוג מיצו בדרכים פורסם צילום של דו"ח מהירות לאופנוע שהופק על ידי המצלמה החדשה.
דובר משטרת התנועה אישר שהמצלמות החדשות (הנקראות גאטסו) שמוצבות בצמתים אכן אוכפות מעבר באור אדום וגם אוכפות מהירות.
לסיכום: המהירות המותרת בצומת היא כמו המהירות המותרת בקטע הכביש שלפני הצומת. המצלמות החדשות (א3' - גאטסו) בצמתים אוכפות מעבר באור אדום וגם מהירות.
לרשימה ומפת מצלמות המהירות או מצלמות רמזור/מהירות ראו באתר מיצו בדרכים.
המקור:
חברים יקרים, שימו לב!!!!מהירות הנסיעה המקסימאלית - בכל צומת מרומזר בארץ- היא 70 קמ"ש!!!
אתמול נכנסו המצלמות החדשות לתוקף.
כידוע לכם מצלמות הרמזור יתפקדו גם כמצלמות מהירות לכל דבר.
אם אתם נוסעים בכביש של 90 קמ"ש- למשל בכביש 4, אם אתם מאיצים כדי לחצות צומת- ואתם עוברים את ה-70- תחטפו דו"ח.
גם אם אתם משייטים בכביש במהירות המותרת- 90- ומרחוק הרמזור ירוק ואתם פשוט ממשיכים רגיל, לא מאטים לפני הרמזור ועוברים את הרמזור במהירות המותרת בכביש, שהיא כאמור 90 קמ"ש- תחטפו דו"ח, מפני שבצומת חייבים להוריד ל- 70!!!
אנא, שתפו את האחרים!
אין סיבה שאנשים יחטפו 8 נקודות ואחר כך שלילה- רק מפני שלא היו מודעים לחוק !!!
זה נכון ולא נכון; מצלמות הרמזור החדשות מסוגלות לצלם על מהירות גבוהה. מספר אנשים כבר העידו על קבלת פלאשים על מעבר באור ירוק, בצמתים בהם הציבו את המצלמות. לא שווה לקחת את הסיכון. להאיט ל 70 אבל בהחלט לא צריך..פשוט לא להאיץ מעבר למהירות המותרת לפני מצלמת רמזור.
גם אם נתעלם מעניין האכיפה, שחנן מתייחס אליו, למיטב ידיעתי הטענה שקיימת מגבלת מהירות בצומת מרומזר השונה ממגבלת המהירות בכביש שמוביל אליו אינה נכונה.
אני מחזיק ברשיון נהיגה מאז 1997, וזו הפעם הראשונה שאני שומע על החוק הזה.
חיפוש מרפרף בגוגל גם הוא מעלה שלא קיים חוק כזה.
אם מישהו יודע אחרת, הוא מוזמן לתקן אותי, בצירוף קישור לחוק המדובר.
עם כל הכבוד לדובר משטרת התנועה, יש לשים לב לשני דברים:
א. המהירות המותרת בתחום צומת בכביש בין עירוני היא 80 קמ"ש. גם אם הכביש הוא עם הפרדה בין הנתיבים, כלומר כביש שהמהירות המותרת בו היא 90 קמ"ש. עם הכניסה לצומת מתבטל האישור לנסוע 90.
ב. מצלמות הרמזור החדשות מסוג גאטסו, מסוגלות למדוד גם מהירות בעת הכניסה לצומת בירוק. בפרסומים הרשמיים לא נאמר שמצלמות הרמזור לא ישמשו גם לאכיפת מהירות. מומלץ להיזהר…
לא יודע מה לגבי 70 קמ"ש, אבל הטענה הזו הופיעה גם בדיווח חדשותי בערוץ 2 לפני כמה ימים (שאם מאיצים בצומת אז גם מצולמים)
רגע, אבל הטענה המקורית – שמהירות נסיעה מקסימלית בצומת מרומזר היא 70 קמ"ש – היא נכונה? כי זו פעם ראשונה שאני שומע דבר כזה.
התשובה אינה מציינת אם העובדה היא נכונה או לא.
האם זה נכון שיש מגבלה כזו?
מהירות הנסיעה המקסימלית המותרת בצומת היא מהירות הנסיעה המותרת באותו כביש.
עם כל הכבוד לדובר, פורסם כבר שניתן להפעיל את מצלמות הרמזור גם כמצלמות מהירות.
השאלה היא אם יש חוק שאוסר על מעבר בצומת במעל 70 קמ"ש? כי האכיפה היא רק עניין של מדיניות…
שלום רב.
פורסם באופן רשמי שהמצלמות החדשות ברמזורים מסוגלות לצלם גם מהירות.
כל הגורמים שקשורים במצלמות החדשות שומרים על עמימות, ולכן לא הייתי סומך על תגובת הדובר.
לעומת זאת, אין סיבה שיצלמו במהירות של 70 קמ"ש בכבישים של 90.
מה שמעניין יותר, האם אכן קיים חוק כזה? אני מעולם לא שמעתי על כך, וגם לא הצלחתי למצוא באינטרנט התייחסות כזו.
מה לגבי החוק? האם צריך להאט בצומת, והמשטרה לא אוכפת את החוק, או שהטענה לגבי החוק לא נכונה?
בדקתי בתקנות התעבורה (ניתן למצוא במנוע החיפוש החביב עליכם), סעיף 54 מפרט את מגבלות המהירות. אין שום התייחסות לצומת מרומזר, כך שנראה שהמהירות המותרת בצומת היא זו המותרת בכביש. כלומר לפעמים 90 קמ"ש ולפעמים 80 קמ"ש. המספר 70 אינו מופיע בשום מקום כך שהטענה חסרת בסיס.
כמו כן בסעיף 52 מפורטים המקרים בהם יש להאט, וצומת מרומזר אינו אחד מהם (להשוואה, לפני מעבר חציה דווקא חובה להאט).
אינני משפטן ואולי יש צדדים נוספים בנושא, אבל מתוך התקנות ומהתייחסות המשטרה נראה שזו סערה בכוס מים.
מאחר ובשלב הראשון המשטרה שולחת אזהרות אז צריל פשוט לנסוע מהר בצומת עם מצלמה וראות מה קורה.
מי מוכן להיות השפן?
חנן שלום – אם יש לך קשר עם דובר המשטרה, נא השג תגובה רשמית לגבי מגבלת מהירות בצומת ל 70 (לי זה נראה טיפשי לגמרי)
באשר ליתר הטענות, ברור שהמצלמה יכולה לצלם מהירות גם בצומת, אך לדברי המשטרה, בצומת יפקחו על מעבר באור אדום. זה הגיוני כי בצומת אור אדום יותר קריטי ממהירות. לכן גם רוב המצלמות הותקנו בצמתים.
בחנ"א (חוברת נוסחי אישום) של משטרת ישראל לא קיים סעיף אישום כזה.
מהירות הנסיעה המותרת בצומת היא המהירות המותרת באותו כביש.
והערה לגבי מה שכתב ליאור, בדרך בה יש שטח הפרדה בנוי, מהירות הנסיעה המקסימלית המותרת היא 90 קמ"ש.
זה לא משתנה גם אם בנקודה מסויימת הגדר איננה רציפה (כגון צומת, מעבר לפניית פרסה לרכבי בטחון או כל סיבה שהיא).
המחוקק לא דורש להאט את המהירות למשך מטרים אחדים, ומהירות הנסיעה המותרת לא משתנה ונמשכת עד למקום בו קיימת מגבלת מהירות מכח תקנות התעבורה, כגון תמרור, שטח בנוי וכד'.
במידה ואחרי הצומת שטח ההפרדה הבנוי לא מתחדש, המהירות המותרת אחרי הצומת הינה 80 קמ"ש.
למיטב זכרוני משיעורי התיאוריה –
מהירות נסיעה מקסימלית בכביש בינעירוני היא 80 קמ"ש, אלא אם נקבע אחרת בתמרור, למשל בתמרור המתיר נסיעה ב 90 קמ"ש. שילוט כזה תקף בקטע הכביש מהתמרור ועד לצומת הבא, לא כולל הצומת.
כלומר מצומת בכביש בינעירוני מהירות הנסיעה המותרת היא 80 קמ"ש. רק אם יופיע תמרור לאחר הצומת, המהירות תהיה שוב לפי התמרור.
כנ"ל לגבי כביש עירוני – 50 קמ"ש בצומת.
האם החוק נאכף?
מתוך ספר התמרורים:
http://www.rsa.gov.il/TeachingCenter/Documents/takanottabura/tamrurim2010Up.pdf
תמרור 426 מהירות מיוחדת – "אסורה הנסיעה במהירות העולה על מספר הקמ"ש הרשום, עד לצומת הקרוב או עד לתמרור… או עד לתמרור הקובע מהירות אחרת
האם נראה לכם שאתר גלובס מספיק אמין ? או שזה אתר שכותב שטויות מבלי לבדוק אותם ???
מצלמות רמזור
כל מצלמות הרמזור יפעלו גם כמצלמות מהירות. במילים אחרות, אם אתה נהג שלא מעלה על דעתו להיכנס לרמזור באור אדום, אבל נוהג ללחוץ על הגז כשאתה רואה אור ירוק מלפנים בצומת פנוי לחלוטין – אכלת אותה. די לחצות צומת מהיר ב-70 קמ"ש כדי לספוג 8 נקודות ו-750 שקל – אפילו אם האור ירוק לחלוטין.
להלן הקישור לכתבה:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000710979
אני לא מבין מה קרה למדינה הזו??
דיי מספיק כבר …
הרסתם את המדינה הזו…
מצלמות ועוד מצלמות
הפכתם את המדינה שלנו לאח הגדול
עוד מעט יהיו מצלמות גם בכל כניסה לבית
בתקנות התעבורה לא מדובר בשום מקום על מהירות שונה בצומת מאשר בשאר הכביש.
טיפה סדר לגבי החוק:
קודם כל, לפי בדיקה שערכתי בחקיקה הרלוונטית (תקנות התעבורה): המהירות המקסימלית היא זו שחלה גם בצומת (למשל, ברכב פרטי – 50 קמ"ש בדרך עירונית ו-80 קמ"ש בדרך בינעירונית).
אבל צריכים להיות מודעים למשהו אחר, שאולי הוא שבלבל את הכותב: כאשר יש תמרור המרשה מהירות מקסימלית גבוהה מהרגיל, אז הוא "מתבטל" ברגע שמגיעים לצומת (וגם אחריה!), והמהירות חוזרת להיות המהירות הרגילה.
למשל: בדרך בינעירונית רגילה המהירות המקסימלית היא 80 קמ"ש. נגיד שיש שלט שאומר שמותר לנסוע 90 קמ"ש. אז אתם נוסעים במהירות של 90. ברגע שאתם מגיעים לצומת, אתם צריכים להוריד ל-80 קמ"ש, ולהמשיך לנסוע ב-80 מאותו רגע. רק כשמגיעים לשלט נוסף שאומר 90 אפשר להעלות שוב את המהירות ל-90. אם אין שלט כזה – אז גם אחרי הצומת ממשיכים לנסוע במהירות 80.
עברתי על כל תקנות התעבורה ולא מצאתי בשום מקום הוראה מיוחדת לגבי מהירות הנסיעה המותרת בצומת.
המהירות המותרת בצומת זהה למהירות המותרת בכביש שמוביל לאותה צומת.
תקנות התעבורה המלאות:
http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA+%D7%94%D7%AA%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94&source=web&cd=1&ved=0CEwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.nevo.co.il%2FLaw_word%2Flaw01%2FP230_011.doc&ei=pVs1T-3aFczMswbT8Z3VDA&usg=AFQjCNFMQwu5PZbugbeTpSHpt0VRRdY-Xg
על פי חוק – חובה על כל בעל רכב שברכבו מותקנת אזעקה, לשים על הרכב מדבקה ועליה שמו ומספר הטלפון שלו. לא מדובר בתקנה אלא בחוק מדינה בתוך חוק איסור מפגעי רעש. אני לא מכיר אף נהג – כולל רכבי מנהל הרכב הממשלתי – שמקיימים את הוראת החוק הזו.
בקיצור – יש מלא חוקים שלא נאכפים. בהחלט אפשרי שעד כה לא אכפו איזו תקנה על מהירות נסיעה בתוך צומת ועכשיו, הודות לאמצעים הטכנולוגיים, ניתן.
ל-19: לא הבנתי מהו "צומת מהיר". סביר להניח שהכתב התכוון ל"צומת בעיר", אבל התבלבל.
תודה לאתר שמאפשר לבדוק מכתבי שרשרת !
תודה למתייחסים המרחיבים את הידע במיוחד במיוחד אילו שמצרפים קישור למקור מידע מהימן כגון חוקי המדינה ועוד. תודה נוסםת לאילו המביעים את דעתם בסוגיה ומאפשרים לאחרים לגבש דעה עצמאית לנאמר במכתב השרשרת.
ולעניין עצמו – בהמשך לתגובת אופר שצרף קישור לתקנות תעבורה מצאתי שם בסעיף 52 (6) מגבלה הדורשת להאיט לפני מעבר חציה. הרי ידוע לכל הוא כי בצמתים במיוחד המרומזרים שבהם יש מעברי חציה מכאן אני מפרש את התקנות כי יש להאיט לפני כניסה לצומת וממילא המהירות צריכה להיות קטנה מהמקסימלית המותרת לפי הפרשנויות של הכותבים לפני שהמחמירים בהם כתבו כי גם בדרך מהירה , בצומת המהירות חוזרת למגבלת ה- 80 ופירושו, להבנתי, כי בצומת כביש בינאירוני, מהיר ושאינו מהיר, חייבים לסוע פחות מ- 80 קמ"ש.
אני עוקב באופן קבוע אחרי הפרסומים בנושא מצלמות המהירות החדשות, ופורסם בכל כלי התקשורת שמצלמות המהירות הנ"ל יוצבו גם בצמתים.
לא נאמר שבצמתים יוצבו מצלמות אחרות, אלא במפורש שהמצלמות החדשות יוצבו בכבישים מהירים וגם בצמתים במשולב.
אין שום סיבה להבין אחרת מהמיילים. הודעת דובר המשטרה לא מתיישבת עם מיקום מצלמת מהירות ברמזור!!!!!! (למה שמים מצלמת מהירות ברמזור…? נו, באמת!!)
אם המשטרה רוצה לא לבלבל את הציבור ולא ליצור תאונות פנים-אחור ברמזורים של כבישים מהירים עקב האטת פתע – שתפרסם הודעות ברורות על מהות וסיבת הצבת מצלמות המהירות החדשות ברמזורים…
לדוגמא באתר גלובס:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000716042
תגובה קצרה להילה – התשובה היא כן גלובס (ולא רק גלובס) הינם חלק מאתרי הכלכלה של "אני הייתי ראשון" ובלי לבדוק עובדות.
ראי הדיון שמתרחש כאן שבו אין תשובה חד משמעית.
70 קמ"ש זה רק במקרה של רמזור בדרך עירונית . שאז ממילא המהירות המותרת היא 50 .
http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1455:dover-2010-10-10&catid=56:dover-c-1&Itemid=65
קיצור: כל האמור במכתב – bullshit אחד גדול
כל הסיפור הזה הינו קישקוש מקושקש
חלק מן הכותבים גם פירטו (נכון) מדוע זה כך
עוד מתיחת שוטים "טובי לב" וקלי אצבע על המקלדת
ועוד הפגזה מיותרת של המיילים וכעת גם הפייס
אני, הזהרתי חברים מלהפגיז אותי בשכאלה, אלא אם וידעו מראש ואישית את העובדות לתקפותן
אלה שהמשיכו, חסמתי ומחקתי מחיי
כי אם הם ממשיכים בכך, סכנתם מרובה גם בדברים אחרים.
חברים,
כל העניין פה עם ה-70 קמ"ש היא פרשנות שגויה של הכתבה בגלובס (הלינק שסיפקה הילה מוביל לכתבה).
בקצרה – מדובר בכביש עירוני ולא בין עירוני.
באריכות:
הכתבה מסתיימת במילים:
"די לחצות צומת מהיר ב-70 קמ"ש כדי לספוג 8 נקודות ו-750 שקל – אפילו אם האור ירוק לחלוטין."
הבין מי שהבין ש"צומת מהיר" אצל הכתב (דובי בן גדליהו, שדעותיו בכתבה מבהירות מה דעתו לגבי עבירות מהירות…) זה צומת ב*כביש מהיר* שהמהירות המותרת בו היא 90 קמ"ש, ומשכך יש להפחית מהירות.
זה לא יייתכן, מפני שבדרך בין עירונית, נסיעה במהירות גבוהה מהמותר, עד 25 קמ"ש יותר, מחייבת בקנס של 250 ש"ח, ללא נקודות.
נסיעה במהירות גבוהה ב25-40 קמ"ש מהמותר, היא קנס של 750 ש"ח + 8 נקודות.
(למתעניינים – מעל 40 קמ"ש הפרש זה משפט + 10 נקודות)
לפיכך, כדי לקבל דו"ח של 750 ש"ח + 8 נקודות במהירות 70 קמ"ש, צריך שהמהירות המותרת תהיה 45 קמ"ש, וזה כבר לא סביר.
המסקנה האפשרית היחידה, היא שהכותה התכוון לצומת בדרך עירונית.
בדרך עירונית, חריגה של עד 20 קמ"ש היא 250 ש"ח ללא נקודות.
בין 20 ל-30 קמ"ש מעל המותר זה 750 ש"ח + 8 נקודות.
מעל 30 קמ"ש זה משפט + 10 נקודות.
לפיכך, בדרך עירונית שהמהירות המותרת בה היא 50 קמ"ש, וישראלי פוחח ממוצע כמו כתב גלובס אדון דובי בן גדליהו נוסע בה להנאתי 70-80 קמ"ש (ואף קורא לזה בטבעיות "צומת מהיר"…) הרי שאם מצלמת הרמזור תצלם אותו בירוק, הוא יזכה לפרס בגובה 750 ש"ח + 8 נקודות.
וכאמור, מעל 80 קמ"ש זו כבר הזמנה למשפט.
כדי להגיע לנ"ל במצלמת רמזור בכביש בינעירוני, תצטרכו לקבל תמונה עם לכל הפחות 105 קמ"ש (ואם זה כביש בינעירוני עם הפרדה בין הנתיבים – 115 קמ"ש).
קחו בחשבון בנוסף, שמד המהירות ברכב שלכם מוסיף 5%-10% כדי לתת לכם הרגשה שאתם "גברים" וכדי לשמור אתכם הרחק מדוחות, וכן שהנחיית בית המשפט (לפחות לגבי המצלמות הישנות – לא יודע מה יהיה הנוהל בחדשות) היא שהדוח צריך להפחית 5 קמ"ש ממה שצולם (בגין חוסר דיוק של המכשיר) ותגיעו לכך שבכביש של 90, גם אם המד שלכם מראה 120 ואף 130, לא סביר שתיקנסו.
סעו בזהירות ושאו באחריות.
שלום חנן,
למרות שהעובדות נכונות אני מסתייג מהסיווג של המייל.
אין חוק שקובע את המהירות המקסימלית בצומת, אי לכך המהירות המקסימלית היא המהירות המותרת בכביש: 50 בכביש עירוני, 80 בכביש בין עירוני, 90 בכביש בין עירוני דו מסלולי. תוקף כל תמרור הגבלת מהירות בטל בכניסה לצומת.
אין אכיפת מהירות בצמתים. המצלמות שמוצבות בצמתים בודקות רק מעבר באור אדום.
ולמרות זאת אני בעד שהמכתב יופץ כמה שיותר, כי המטרה שלו היא להרתיע נהגים שמאיצים כשהם רואים שהאור ברמזור עומד להתחלף מצהוב לאדום. אז נכון שקנסות לא באמת מרתיעים עברייני תנועה, אבל אם המכתב הזה יגרום אפילו לנהג אחד לא לנסות לגנוב את הרמזור וכתוצאה מכך לעבור ברמזור אדום במהירות של 130 קמ"ש, אלא להאט ל-90 כשהוא רואה שברמזור יש אור ירוק מהבהב, המכתב השיג את המטרה
תגובה לצביקה:
אתה צודק לגבי הפרשנות, כנראה שדובר על דרך עירונית.
רק הערה, במצלמות החדשות טווח הבטחון נורא נמוך, כלומר אם המהירות המותרת היא 90 כבר ב94 קמש נקנסים.
שלום,
האם מישהו יודע מדוע המהירות המותרת בכביש 20 שבין קיבוץ גלויות לראשון לציון המהירות המקסימלית היא 70 קמ"ש בלבד ???
לי, זה נראה ממש לא הגיוני כי זה כביש מהיר ובינעירוני…
האם מישהו יודע אם יש מצלמות מהירות בכביש זה ?
קראתי את תגובת דובר המשטרה שהועברה ל"לא רלוונטי" והיא בפירוש אינה אמת. אני מצרף לינק המוכיח את השקר שבתגובה. להלן המשפט המוכיח זאת מתוך הלינק שצרפתי:
"בחודש שעבר ערכה המשטרה מצגת לרגל התחלת ההפעלה המבצעית של מערכת מצלמות המהירות "א3". אחד ההישגים שהוצגו במצגת היה לכידת רכב מסוג יונדאי I30, שחצה ברבע ל-11 בלילה את נתיב המצלמה שמוצבת בצומת גבעתי (כביש 35) באור ירוק, אך במהירות שעמדה על 179 קמ"ש"
ולסיכום:
א. מצלמות הרמזור אוכפות גם מהירות, ואותו דובר אף מתפאר בכך.
ב. בושה למשטרה שהאמת אינה נר לרגליה, בושה לדובר המגיב תגובות שאינן אמת. בושה !
מצלמות הרמזור כן תופסות על מהירות!!!
http://www.mitsu.co.il/?p=2062
תגובת המשטרה היא פשוט שקר. בלינק הבא דו"מ מהירות שהופק ממצלמת רמזור:
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=427132
מסתבר שדובר המשטרה טועה או שקרן. בכל מקרה אמינותו אפסית…
חוק מטומטם !!! החוק הנ"ל יגרום למלא תאונות בכביש ועומס תנועה כבדים ! עם זאת, 70 קמש זו מהירות מאוד איטית !! אני בטוח שאת החוק הזה קבעה אישה ! אתן הנשים גורם מספר אחד לתאונות בכבישים ! אתן צריכות כביש ריק כדי לנסוע ! מצטער, אני לא אסע 70 קמש על הכביש ואגיע ליעד פי2 יותר בזמן, סורי !
חוק טיפשי !
לכל מי שבודק את החוקים ואת כללים וחוקי התעבורה / מהירות וכיוצא באלה יש לזכור כי הם חוקים ישנים ואף אחד לא אומר שלא מריצים תקנות חדשות מאחורי הגב ולא אתפלא אם יגידו למישהוא שכבר יש חוק כזה אך "מסיבות ביוקרטיות " עדיין לא התעדכן. גם אם תצא זכאי במיקרה זה אף אחד לא יזכה אותך בביזבוז הזמן , טרטורים וכל הקשור בכך. חוץ מזה שמישהוא כתב כי אכן היתה התיחסות לעניין בערוץ 2 ושכל הגורמים הקשורים שומרים על עמימות. המשטרה יכולה להעיד על כוונות טובות שלה בעניין המצלמות אך עובדה שחלק מהמצלמות ממוקמות בדרכים שאין בהם באמת צורך רק כדי להכניס כספים לקופה.
חברים – בכל מצב לפני צומת חובה להאט,
לא בגלל שום חוק אלא בגלל שהחיים שלכם יקרים.
צומת היא נקודת האי וודאות מספר 1 בדרך,
אז לא משנה כמה מהר אתם נוסעים, לפני צומת חובה להאט.
אני אומר שאם המייל הזה יגרום לעוד אנשים להאט בצמתים, אז כדאי להעביר.
לא מדויק. אבל זה בסדר כי גם השוטרים לא יודעים את החוק.
האמת היותר מדויקת היא כזו:
תמרורי המהירות תקפים עד הצומת הקרוב. לכן בצומת מותר לנהוג על פי המהירות המוגדרת לכביש בחוק, ולא על פי תמרור המהירות.
המשמעות של זה בדר"כ היא שמותר לנסוע 80 קמ"ש בצומת. בתוך העיר המשמעות של זה היא בד"כ שמותר לנסוע 50 קמ"ש בצומת.
בהקשר לנאמר קיבלתי דו"ח מהירות בדרך קיבוץ גלויות ממערב ברמזורים של צמת הולץ(ק גלויות/חיל השריון)נסעצי 72 במקום 50 וחציתי את הצומת באור ירוק.המצלמה צילמה ונקנסתי ב750 ש"ח הארוע היה לפני כחודש.בצמת הנ"ל ארבעה נתיבים בכיוון הנסיעה אם אפשר "לחלוב "את הנהגים ללא תגובה הרשויות למדו לעשות כסף קל,שימקמו את המצלמות בכבישים אדומים ולא בצמת מרוווחת
אין ספק שמטרת המצלמות החדשות להעשיר את קופת המדינה. אין כאן כל עניין בטחותי נהפוך הוא אם אנשים יאטו את המהירות למשל בצומת הולץ העמוסה התנועה לא תזרום עם כל המשמעויות לכך. לפחות היה צורך בהתראה והדרכה מראש!
האם יש באיזה מקום בספר החוקים והתקנות מהי המהירות המותרת במעבר צומת משטח עירוני לדרך מהירה? או מהירות מותרת בצומת. על פי כל הכתוב נראה שהעניין כלל לא ברור ואני לא מצאתי תקנה כזאת. האם לא היה מן הראויי להסביר את הנושא לנהגים לפני רישום דוחות?
דובר המשטרה שקרן
אני קיבלתי שני דוח"ות מהירות ממצלמת "רמזור" שנמצאת בכביש 4 צומת אמונים לכיוון דרום.
יש לי הוכחות (הדוח"ות) למעוניינים.
כבר 2014 והמצלמות אוכפות מהירות בצמתים מרומזרים.
לא, לא ב – 70 קמ"ש.
אם תעברו מהר מאד – תיתפסו…..
לא ב – 70….
זה כן נכון!!! בעלי חטף דוח על מעבר בצומת במהירות של 78 קמ"ש. 8 נקודות ו 750 ש"ח!! דווקא הודעה זו כן חשובה וכן נכונה
גם אני חטפתי לפני חצי שנה בצומת כפר סבא ברמזור על 65!
ובצמת מורשה לכיוון צפון על 110.
אז למה לא משנים את ההמלצה עבור הנושא הזה??