ההסבר:
בתגובה לשאלתי מסר לי תגובה דובר אגף התנועה של המשטרה, יגאל הבשור: אין אכיפת מהירות בצמתים מרומזרים. אוכפים מעבר באור אדום בצמתים או שאוכפים מהירות בדרך.הדובר לא מסר לי שהמצב יישתנה בתוך חודש עם כניסת המצלמות החדשות בפרוייקט א3'.
בבלוג מיצו בדרכים פורסם צילום של דו"ח מהירות לאופנוע שהופק על ידי המצלמה החדשה.
דובר משטרת התנועה אישר שהמצלמות החדשות (הנקראות גאטסו) שמוצבות בצמתים אכן אוכפות מעבר באור אדום וגם אוכפות מהירות.
לסיכום: המהירות המותרת בצומת היא כמו המהירות המותרת בקטע הכביש שלפני הצומת. המצלמות החדשות (א3' - גאטסו) בצמתים אוכפות מעבר באור אדום וגם מהירות.
לרשימה ומפת מצלמות המהירות או מצלמות רמזור/מהירות ראו באתר מיצו בדרכים.
המקור:
חברים יקרים, שימו לב!!!!מהירות הנסיעה המקסימאלית - בכל צומת מרומזר בארץ- היא 70 קמ"ש!!!
אתמול נכנסו המצלמות החדשות לתוקף.
כידוע לכם מצלמות הרמזור יתפקדו גם כמצלמות מהירות לכל דבר.
אם אתם נוסעים בכביש של 90 קמ"ש- למשל בכביש 4, אם אתם מאיצים כדי לחצות צומת- ואתם עוברים את ה-70- תחטפו דו"ח.
גם אם אתם משייטים בכביש במהירות המותרת- 90- ומרחוק הרמזור ירוק ואתם פשוט ממשיכים רגיל, לא מאטים לפני הרמזור ועוברים את הרמזור במהירות המותרת בכביש, שהיא כאמור 90 קמ"ש- תחטפו דו"ח, מפני שבצומת חייבים להוריד ל- 70!!!
אנא, שתפו את האחרים!
אין סיבה שאנשים יחטפו 8 נקודות ואחר כך שלילה- רק מפני שלא היו מודעים לחוק !!!
למה "אפשר להעביר" אם אתה כותב ש"מהירות המותרת בצומת היא כמו המהירות המותרת בקטע הכביש שליפני הצומת" ובהודעה כטוב "70 קמ"ש בקביש 90 קמ"ש"?
אם המהירות בצומת לא משתנה למה מומלץ להעביר?
כל הקטע של הספאם העתיק הזה שצריך להוריד מהירות ל70 בכל צומת
לא להעביר – המסקנה סותרת לגמרי את הניתוח המושכל:
מהירות הנסיעה בצומת זהה למהירות בקטע שלני הצומת, אלא אם ישנו תמרור מהירות המורה אחרת.
לכן, אם מעבירים הודעה שקרית זו, נהג טיפש עלול לבלום בפתאומיות כאשר נזכר בהודעה זו, והנהג התמים שאחריו יופתע מהבלימה הפתאומית הלא מוצדקת ובכך ץיגרם תאונה מיותרת.
לכן – לא להעביר בבקשה.