נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?
הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / ביום שישי פייסבוק יהפוך לבעלים של זכויות פרסום על כל התמונות הפרטיות שלכם – ראו כדי לתקן זאת

ביום שישי פייסבוק יהפוך לבעלים של זכויות פרסום על כל התמונות הפרטיות שלכם – ראו כדי לתקן זאת (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

העובדות בהודעה הזאת אינן נכונות אולם ההמלצה שלי היא "לכאן ולכאן" מהסיבות המפורטות בהמשך. כדי לקרוא אותן בעיון.

מכתב השרשרת מבלבל בין תמונת הפרופיל שלכם (התמונה ליד השם שלכם) ובין התמונות שאתם מפרסמים בפייסבוק ומשתפים בהן את החברים שלכם.

ההודעה הזאת קושרת בין שני נושאים לא קשורים - פרסום חברתי וזכויות המשתמשים בפייסבוק. ההסבר שאכתוב בהמשך יכלול מידע וגם פרשנות ביקורתית שלי על פייסבוק.

פרסום חברתי: פייסבוק כותבים: "פייסבוק לא מאפשרת לאפליקציות של צדדים שלישיים או רשתות פרסום את הזכות להשתמש בשם או בתמונה שלכם בפרסומות."

בהמשך, הם כותבים: "אם בעתיד נרשה זאת, ההגדרות שתבחר בדף זה יקבעו את אופן השימוש שלנו במידע הפרטי שלך."

כדאי להכיר את הגדרות הפרטיות של פייסבוק ולשנות אותן על פי הצרכים שלכם.

פרשנות- פייסבוק מצהירים במפורש שבעתיד הם מתכוונים לשנות את מדיניות הפרטיות של האתר. זאת לא הפתעה. פייסבוק עושים זאת כל הזמן.

התמונות הפרטיות שלכם: בראש דף ההגדרות שהמכתב מפנה אליו, פייסבוק כותבים: "ישנה שמועה שקרית שמסתובבת וטוענת שפייסבוק משנים את הבעלות על התמונות הפרטיות שלכם. אתם הבעלים של כל התוכן שאתם מפרסמים בפייסבוק"

פרשנות - ההכרזה הזאת של פייסבוק היא נכונה חלקית. כל עוד פייסבוק מחליט לא לסגור לכם את החשבון, יש לכם גישה מלאה לתכנים שלכם ואתם הבעלים שלהם. ברגע שפייסבוק מחליטים שאתם עוברים על אחד מסעיפי תנאי השימוש באתר, פייסבוק יכולים לסגור לכם את החשבון ואז לבעלות שלכם על המידע הפרטי שלכם אין שום משמעות. זו אינה ספקולציה - הדברים כבר קרו.

לכן, אני לא ממליץ לאף אחד לסמוך על פייסבוק כמקום איכסון של תמונות חשובות. תמיד שמרו עותק אצלכם על המחשב ועדיף גם לעשות גיבוי.

קריאת רשות - מאמר שלי באנגלית The Users are the Suppliers

המקור:

ביום שישי פייסבוק יהפוך לבעלים של זכויות פרסום על כל התמונות הפרטיות שלכם. כדי שזה לא יתאפשר צריך לעשות שינוי פשוט: ללכת ל"חשבון", משם ל"הגדרות חשבון", "מודעות פייסבוק" (בחלק העליון), ובאפשרות של "המודעות המוצגות על ידי צדדים שלישיים", לבחור "אף אחד" ואז לעשות שמור.

4 תגובות

  1. לדעתי הבעיה היא לא בחשש אם התמונה תאבד. החשש הוא שפייסבוק יוכלו להיות הבעלים של התמונות ולפרסם אותם מבלי רשות הצלם וללא מתן קרדיט לצלם.

  2. מניה שוחד

    בפייסבוק מופיע עכשיו (במקום בו ציינת) ההודעה הבאה:
    A note about your photos
    There is a false rumour circulating that Facebook is changing the ownership your private photos. You own all of the content and information you post on Facebook. Learn more
    לעדכונך.

  3. דוד רבינוביץ

    חנן ידידי…
    דבריך…: "מכתב השרשרת מבלבל בין תמונת הפרופיל שלכם (התמונה ליד השם שלכם) ובין התמונות שאתם מפרסמים בפייסבוק ומשתפים בהן את החברים שלכם.", אינם נכונים ו…מטעים!

    המכתב אינו מבלבל כלום!
    מדובר בפירוש במייל על…: "כל התמונות הפרטיות שלכם" ("תמונות" ברבים!)
    בניגוד ל…(ולא נכתב ולא צויין בשום מקום במייל) "תמונת" (ביחיד!) הפרופיל שלכם.

  4. פייסבוק צודקים. הבעלות על התמונות תישאר של הגולשים.
    אבל צודקים גם החוששים והמכתב המופץ . כי מדובר בזכויות שימוש ולא בבעלות.
    זה קצת כמו דירה שכורה. הבעלות אמנם עדיין של בעל הבית אך לשוכר יש זכות שימוש בדירה. מותר לו לגור בה ולארח בה אנשים.
    כך גם תמונות בפייסבוק. הבעלות עדיין של הגולשים, אבל פייסבוק מנסים לקחת לעצמם את הזכות להשתמש בתמונות לפרסומות, ואפילו לאפשר שימוש כזה ל"צדדים שלישיים", כלומר לחברות אחרות, כלומר מפרסמים (מן הסתם תמורת תשלום. אבל לפייסבוק כמובן, ולא לבעל התמונות)

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top