נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / הזהרו ממסחטת הכסף הבאה: מספרי ה-1-900!

הזהרו ממסחטת הכסף הבאה: מספרי ה-1-900! (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

המכתב הוא העתק של ידיעה של אמיתי זיו אתר דה-מרקר. כותרת הידיעה המקורית פחות דרמאטית מכותרת המכתב שמסתובב. אני לא מוצא סיבה לפקפק באמיתות העובדות שהתפרסמו בידיעה.

המקור:

אל תתבלבלו עם מספרי ה-1-800: בעקבות הורדת דמי הקישוריות שמפחית גם בהכנסות העסקים, עוברות חברות רבות למספרים עם קידומת 1-900 - היקרה במיוחד.

השלכה חדשה להורדת דמי הקישוריות. חברות שעד כה ייצרו הכנסות מקישוריות נכנסת, זונחות כעת את מספרי הסלולר, ועוברות לפרסם מספרים בקידומת 1-900. החיוג למספרים אלה יקר - 50 אג' לדקת שיחה בתוספת מחיר זמן האוויר הרגיל של השיחה, מה שמעלה את מחיר דקת השיחה לכשקל אחד (תלוי בתכנית). אין לבלבל קידומת זו עם מספרי החינם בקידומת 1-800.

חברות רבות מתפרנסות מדקות שיחה נכנסות. מדובר למשל בספקיות שירותי מידע והיכרויות, חדרי צ'אט, חידונים ואסטרולוגיה. גם אתר דפי זהב באינטרנט עושה שימוש בהמרת מספר קווי למספר טלפון סלולרי, וכך גם אתרי תיירות רבים, הנהנים ממסה של דקות שיחה נכנסות, מפרסמים מספר סלולרי במקום קווי - כדי להינות מהכנסות מתעבורת השיחות. עד ינואר 2011, כל שיחה נכנסת בסלולר לוותה בדמי קישוריות של 25 אגורות, סכום שהתחלק בין חברת הסלולר לבין החברה המפעילה את השירות, שאליה התקשר הלקוח. בעבר העריך משרד התקשורת את עלותן של שיחות אלה ב-60 מליון שקל בשנה.

ואולם, החל ב-1 בינואר השנה ירדו דמי הקישוריות הסלולריים ל-7.22 אגורות לדקה, מה שלא הותיר רווח לשירותים שההכנסה שלהם מבוססת אך ורק על שיחות נכנסות. מסיבה זו, עברו שירותים כאלה לפרסם מספרי 1-900 - קידומת המיועדת לשירותי מידע מסחריים מבוססי טלפון, בעלות של 50 אגורות לדקת שיחה בתוספת מחיר הדקה הרגילה.

בין החברות שעברו למספר בקידומת החדשה נמצאים שירות ההיכרויות LoveMe, שירות שיחות בינלאומיות בשם poketalk, מחירון הרכב של לוי יצחק וגם אתר המידע על זמני האוטובוסים - bus.co.il.

שירותי 1-900 ניתנים על ידי כל חברות התקשורת בישראל, שמתחלקות בהכנסה עם החברות שמספקות את השירותים.

7 תגובות

  1. ביררתי את העניין הזה עם תחנת רדיו שעברה ממספר סלולרי למספר 1-900 והדברים אכן כפי שמוצגים בכתבה. הבעיה העיקרית זה שמטעים אנשים – לא אומרים להם שהמספר החדש יקר כל-כך, ואז מחזיקים אותם בהמתנות על הקו.
    לגבי אותה תחנה ספציפית – נמסר לי שהזהירו פעם אחת את המאזינים, תקופה מסויימת אחרי שעברו למספר 1-900 ורק אחרי שהגיעו תלונות על זה שלא מזהירים, אבל מאז – נאדה. מי שלא קורא דה-מרקר ולא האזין במקרה באותה פעם ולא יצא לו לקבל את האימייל (סביר להניח שלפחות חצי מהאוכלוסייה עונה להגדרה הזו), פשוט יידפק חזק בחיוג 1-900 ויגלה כשכבר יהיה מאוחר מידי.

  2. בעקבות אזהרה בנושא שהגיעה אלי במייל בדקתי באתר תעריפי שיחות של בזק: http://www.bezeq.co.il/Telephony/Conversations/Pages/CallsGallery.aspx וגיליתי שלא רק שאכן שיחה ל- 1-900 מחוייבת בתוספת של 50 אגורות לדקה אלא שחמור מכך: שיחה למספרים עם קידומת 1-901 מחוייבת בתוספת של 2.50 ש"ח.

  3. חלב סויה,

    אם מדובר ברשת תחנות הרדיו המקומיות בצפון ובמרכז, אני יודע על איזו מדובר…
    כיום כבר הכניסו הבהרה למחיר השיחה בסיום הקראת המספר (לפחות בסניף הצפוני),
    נראה שהלחץ עשה את שלו…

  4. גם ההרשמה לאודישנים של כוכב נולד היא 1-900 וכצפוי הקריין מברבר הרבה מאוד עד שמגיעים לתכל'ס… (למי שמעוניין 1-900-72-3333)

  5. צלצלתי היום לשירות הלקוחות של "קונים פלוס בע"מ" – מספר שמתחיל ב-1-900) כדי לתאם איסוף מוצר שקניתי אצלם. חיכיתי כחמש דקות בלי שקיבלתי מענה. בטלפון ראיתי שירדו לי כ-6 ש"ח על ההמתנה (!!!). חיפשתי מספר חלופי שלהם באינטרנט וצלצלתי למספר אחר/רגיל שלהם. ביקשתי שיעבירו אותי לשירות הלקוחות או שיבקשו בשמי משירות הלקוחות לחזור אלי, והם טענו שאין באפשרותם לעשות זאת. עושק לאור יום !!!

  6. גילי זילברשטיין

    רץ בווטסאפ עכשיו: "הרבה אנשים לא יודעים אך כל מספר טלפון המתחיל ב1-900 עולה 19 ש"ח לדקה!!!!"
    אז זהו, שלא.

  7. רלוונטי שמוקדי שירות שבהם השיחה היא המוצר, כגון שירותי היכרויות או מידע על אוטובוסים גובים תשלום כזה על המוצר שלהם.
    אבל זו חוצפה ואבסורד שחברות כמו מנורה והראל גובות תשלום כזה עבור שיחות למוקד השירות שלהן.
    זה פשוט רוע וחוסר הגינות לגבות מלקוח שמתקשר וכבר משלם אין סוף דמי ניהול. עד לאן עוד יכולה להתדרדר רמת השירות בישראל?

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top