נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / תרמית / בקשת עזרה דחופה מאדם קרוב

בקשת עזרה דחופה מאדם קרוב (תרמית)

ההסבר:

אתם מקבלים אימייל מאדם המוכר לכם שנמצא בחו"ל ונקלע לאיזו מצוקה. הוא פונה אליכם בבקשה שתעבירו אליו סכום של כסף.

העובדה שהאימייל מגיע מתיבת הדואר שלו והוא פונה אליכם בשם שלו גורמת לכם לא לפקפק באימייל ואתם מייד מתחילים בתהליכים להעברת הכסף.

עיצרו! זו היא תרמית.

מישהו כנראה פרץ לתיבת הדואר של אותו חבר ושולח באופן ידני אימיילים דומים.

אם בכל זאת אתם חושבים שהאימייל אמיתי, בקשו מהשולח פרט זיהוי שרק שניכם מכירים. שם של מכר משותף על פי רמז לזהות שלו יכול להיות שיטה טובה.

העובדה שהאימיילים מהסוג הזה ממשיכים להישלח מעידים על כך שהשיטה פועלת.

טיפ! אני מנחש שהשיטה שבה פורצים לתיבות אימייל של אנשים המטיילים בחו"ל היא על ידי כניסה למחשבים בקפה אינטרנט או מחשבים ציבוריים דומים. כאשר אתם נמצאים בחו"ל ומשתמשים במחשב ציבורי, הקפידו לבצע התנתקות Logout לפני שאתם עוזבים את המחשב.

המקור:

I'm writing this with tears in my eyes. I came down here to London, United Kingdom for a short vacation unfortunately I was mugged at the park of the hotel where I stayed, all cash, credit card and cell phone were stolen off me but luckily for me I still have my passport with me.


I have been to the embassy and the Police here but they're not helping issues at all and my flight leaves in few hours from now but I'm having problems settling the hotel bills and the hotel manager won't let me leave until I settle the bills.


I need urgent help.I'm freaked out at the moment.

2 תגובות

  1. אתמול, (יום שישי 22.10.10) קבלנו את המייל הזה בשמו של אדם המוכר לנו, חשדנו שמשהו אינו כשורה ולכן בקשנו פריטים מזהים שידועים רק לנו ולאדם עצמו. לא חזרו אלינו.
    לעומת זאת, אחיניתי כתבה מיד שהיא רוצה לעזור, מסרו לה מספר טלפון באנגליה וביקשו $1400 היא אמרה שהיא תשלם רק אחרי שהיא תשמע את קולו ואמרו לה שהוא לא בסביבה

    בקיצור
    יש להזהר ולהיות עירניים

  2. לפני כמה דקות קיבלתי מייל כזה כבייכול מאדם שמוכר לי. ברור שהתקשרתי אליו מיד והאו בכלל לגמרי בארץ. הנוסח הזה של המכתב לא יכול להתאים לאופי של רוב האנשים שאתם מכירים, דבר שמחשיד את המכתב עוד יותר. שמתי לב לדבר מעניין. המכתב מגיע כביכול מהכתובת האמיתית של האיש שמכירים (בסיומת gmail.com), אבל יש שם משהו שטרם ראיתי שנקרא "דואר לתשובה" ואם עושים "השב" מתלבשת כתובת ששונה באות אחת מהכתובת של החבר שלכם (במקום gmail כתוב ymail), כך שאם תעשו השב מתוך מחשבה שאתם עונים לחבר שלכם – יענה לכם הרמאי המתוחכם.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top