נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / ללא המלצה / חרם על מוצרי מזון עם כשרות העדה החרדית

חרם על מוצרי מזון עם כשרות העדה החרדית (ללא המלצה)

ההסבר:

המכתב הזה זכה לפירסום רב בכלי התקשורת השונים. יש לי תחושה שהרבה אנשים ישמעו על המכתב ומעט יפעלו על פי הקריאה שבו. אני לא בטוח מה דעתי עליו.

המקור:

אחרי ההשתמטות מגיוס, תקצוב החינוך החרדי, הפגנות השבת בירושלים, ההפרדה באוטובוסים, אפליית התלמידים האתיופים ועוד תרגילים דומים, היה זה כנראה חדר המיון של בית החולים באשקלון אשר יצר את ה"קש" ששבר את הגב החילוני.

כפי שקורה לעיתים במצבים כאלה, שכרון הכוח של החרדים לקח אותם הפעם צעד אחד רחוק מידי.

התקשורת פתחה במסע "עליהום" על החרדים, חלק מהפוליטיקאים הריחו דם והצטרפו.

אבל מי שחי בארץ הזו יודע שמאז בן גוריון ועד ביבי אין לנו על מי לסמוך בעניין זה.

אז הנה משהו קטן-גדול שכל אחד מאיתנו יכול לעשות בעצמו במאמץ לא רב.

כמה מכם מכירים את הלוגו הזה ?

זוהי חותמת הכשרות של ה"עדה החרדית".

תמצאו אותה על עשרות מוצרים במקרר ובארון המטבח שבביתכם.

העיתונאי נחום ברנע מדווח כי מצא אותה מתנוססת על רשימה ארוכה של מוצרים. ביניהם כל מוצרי "אסם", (ביסלי, במבה) ולחמים של מאפיות אנג'ל וברמן.

אני מצאתי אותה בארון בביתי על קפה עלית, מים של נביעות ומלפפונים של בית השיטה.

אני מעריך שלרובכם הלוגו הזה חסר ערך. אבל הוא שווה הרבה כסף לקבוצת אנשים שכולנו לא ממש אוהבים.

קצת רקע:

ראשית חשוב להפריד בין "העדה החרדית" לבין הצבור החרדי (המיוצג פוליטית ברובו ע"י המפלגות החרדיות).

"העדה החרדית" היא קבוצה קטנה (לא יותר מכמה אלפים בירושלים ובבית שמש) המתייחדת בהתנגדותה החריפה לציונות, ואחראית למרבית הפעילות החרדית הקיצונית.

בעוד הצבור החרדי פועל באמצעות המערכת הדמוקרטית, אנשי "העדה החרדית" מחרימים את המדינה, כולל את זכות ההצבעה שלהם עצמם.

ויקיפדיה:" העדה החרדית היא הגוף העיקרי העומד מאחורי ההפגנות נגד חילולי שבת בירושלים ונגד חילול קברים. הבד"ץ שלה הוא גוף הכשרות הפרטי החזק ביותר בישראל".

וכך כתב נחום ברנע בידיעות אחרונות: "כשרות העדה החרדית מקבלת הון מהצרכן החילוני, ובכסף הזה שורפים החרדים דגלים". ועוד כותב ברנע:"בד"ץ העדה החרדית, מממן את הפגנות "אתרא קדישא" (הקברים באשקלון), את ההפגנות נגד חניון קרתא בירושלים."

ברנע גם מצא שעלות ההכשר של בד"ץ העדה החרדית גבוהה משמעותית מזו של ארגוני הכשרות האחרים. את התוספת הזאת מטילים היצרנים עלינו. העודף נשאר בידי "העדה החרדית", ומשמש אותה לתמיכה בכל הפעולות הנ"ל, והכל במימון שלנו.

נחום ברנע סיים את מאמרו בהמלצה: "אני לא מתכוון להציע למישהו להחרים מוצר של אסם או עלית רק משום שהוא משלם דמי השגחה לעדה החרדית. אני נגד חרמות. אבל כאשר אדם נכנס לסופר, מעיין במחיר, מעיין במרכיבי מזון, במשקל, בתאריך התפוגה - לא יזיק אם אף יעיין גם על חותמת הכשרות. זה מעניין, אולי גם מועיל". על זה נאמר "והמבין יבין".

לא אכנס לשיקולים אשר הובילו את ברנע לניסוח הדו משמעי הנ"ל.

אני דווקא כן בעד חרמות. במיוחד נגד אלה שמחרימים אותי, את המדינה שלי ואת הצבא שלי. ועוד יותר נגד אלו ששורפים את הדגל שלי כשאני עומד בדומיה לזכר חברי שנהרגו במלחמות.

אז הנה הצעה לפעולה:

מהיום אנחנו בוחנים את חותמת הכשרות על כל מוצר שאנחנו קונים.

לא קונים יותר מוצרים עם הלוגו הזה.

כך נפסיק להעביר את כספנו, דרך יצרני המזון, לקופת העדה החרדית.

מי שהכשרות באמת חשובה לו יוכל להסתפק בגופי הכשרות האחרים (מה רע ברב עובדיה ?). בבדיקה שערכתי בביתי מצאתי קפה נסטלה, תה ויסוצקי ומוצרי תנובה, סוגת ושטראוס, כולם עם חותמות כשרות אחרות, וכולם חיים, קיימים ומרוויחים יפה.

אם אתם מוכנים למאמץ הקטן הזה, אז הנה עוד מטלה אחת: העבירו את הדוא"ל הזה לרשימת התפוצה המלאה שלכם. הפניה הזאת יכולה להגיע בתוך שבוע למאות אלפים.

אם רק מחציתם יענו לקריאה- עשינו את העבודה.

כך נצמצם את כוחה של הקבוצה הקיצונית הזאת, הפוגעת בכל מה שיקר וחשוב לנו.

גם יצרני המזון יבינו שחרם יכול להיות דו צדדי, וגם הציבור החילוני יכול להפעיל אותו.

יש לנו כוח להגביל את פעילותה של העדה החרדית – בואו נפעיל אותו ונשלח להם מסר:

עד כאן, נמאסתם.

מיקי לפיד

3 תגובות

  1. חנן קודם כל תודה רבה יש לך אתר מדהים שאני משתמש בו באופן קבוע
    ולעניין בלי קשר לדעות אישיות (והרי זה מה שמוצג במכתב)
    העובדות עצמן נכונות לגמרי
    בד"ץ העדה החרדית שייך למעשה לזרם הקיצוני של היהדות החרדית
    אותם אנשים שקוראים להם סיקריקים ונטורי קרתא
    הסיבה שכלכך הרבה חברות משתמשות בכשרות שלהם
    היא שבתוך הציבור החרדי הם ידועים בקנאותם והחמרתם
    כלומר ההכשר שלהם נתפס כ"טוב יותר"
    לדעתי כדאי לתייג את זה כ- לכאן ולכאן
    העובדות נכונות כל השאר זה דעה אישית של כותב המאמר

  2. השם ירחם

    זה מזכיר לי מה שקורה בבדץ לאחרונה… כבר תקופה ארוכה של כמה שנים אשר העדה החרדית בעיה"ק ירושלם תובב"א, בס"ד הולכת ומדרדרת מדחי אל דחי, בפירצות מפירצות שונות, כגון ששלחו בריונים וסיקריקים שלהם להפגין נגש נשי הצנועות הלובשות "שאל" בשליחות הרבנים שלהם, אע"פ שהנשים התלבשו כמנהג ירושלים בירושלם!!! מ"מ נראה מפורש שרבני הבד"ץ באמת נגד הצניעות שחייבים ע"פ התורה, כאשר האחרון הכביד, כל פרשת חפירות הקברים בבית שמש והמסתעף, כאשר נראה שראב"ד העדה החרדית אינו מושעה מתפקידו ע"י אלו האמורים להיות ממונים על כך, או בעניין הכשרות, כאשר אחד הנקרא "יו"ר וועד הכשרות" מחליט מה כן לשאול את הרבנים בענייני כשרות ומה לא, ועושה ככל העולה על רוחו בתוך הוועד כשרות, ממש דעת בעל הבית שהיפך דעת תורה, ועוד כהנה וכהנה. לא ביום אחד ולא בכמה ימים, אלא במשך שנים ארוכות מדרדרת העדה החרדית אל פירצות שונות, ואין מושיע, ככתוב וראה בך ערות דבר ושב…

    לכאורה הסיבה לכל זאת היא אשר כידוע העדה החרדית מורכבת מרבני הביד"ץ, ומאלו הנקראים "הנהלת העדה החרדית", אשר אם בעבר היו אלו אנשים יקרים ונבונים ומורמים מעם, הלא כהיום הם לא יותר מכמה בעלי בתים פשוטים שבפשוטים אשר יש להם תאות ממון וכו'. דא עקא, אשר אלו המנהלים מושלים על רבני הביד"ץ, ויכולים למנות את הרבנים או לפטר אותם כל רגע כל שעה כל דקה.

    כאמור, מזה תקופה ארוכה אשר ישנם בהנהלת העדה החרדית "מנהלים" כאלו אשר כל רוחם נושב אל פשרנות, הם אלו אשר מונעים הפגנות כפי כוחם, הם אלו אשר משאירים את הרה"ג משה שטרנבוך שליט"א על כנו, ובהתנהלותם זאת ממיטים המה אסון וחורבן על העדה החרדית ועל כל כלל ישראל, אשר כבר קרועה מבפנים מריבוי מחלוקת, ורק כלפי חוץ נשאר שם "העדה חרדית" כאשר מבפנים שולטים כמה בעלי אינטערסים המחליטים מה מותר ומה אסור, מה מתאים לאינטערס שלהם ומה לא, ומוליכים את כלל הציבור אל עבר פי פחת.

    ב"ה כעת, לאחר שלחלק מהציבור כבר נמאס מהנהגה זאת של מנהלים בעלי בתים השולטים בהכל, ובפרט לגבי "בהשגחת הבד"ץ של גבריאל פפנהיים", קמו כמה יראי השם, ויסדו וועד כשרות חדש, וקטן ,אשר בינתיים חותמו מתנוסס על יין מיץ ענבים, ושמה בטוחים שהכל נעשה על טהרת הקודש ללא קשר ושייכות אל ענייני הביזנעס של אדון פפנהיים, מה שעורר קצת רוגז ומחלוקת, אך כבר נדמה שפעל מעט גם את פעולתו, להודיע לציבור אשר מאחורי החותמת היפה "בהשגחת בד"ץ העדה החרדית" מסתתר קל וריק אשר שואל את הרבנים רק מתי שנוח לו, ועושה רק מה שטוב לו, אולי כואולי, כעת יתעוררו מעט משנתם הרבנים אשר גם הם לא מפעילים את מלוא כוחם מה שיכלו לעשות במסי"נ לו רק היו חפצים בכך באמת.

    והטענה שהם מחונכים ומחנכים את ילדיהם כבר עשרות שנים שאין להכניס לבית שום הכשר מלבד 'העדה החרדית' השקר הזה, הפליטיקה הזאת, טעות גדול!!! אצל כל המשפחות ירושלמים. החינוך הזה מוכיר כל מוצרי העדה!!! וזה טעות גדול שכמה מעובדים בוועד הכשרות בעדה המציעו הבדיחה הזאת.

    יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, שהמחאות בזמן האחרון נגד הנהלת העדה החרדית והחפירות בבית שמש, יגדלו יעשו פרי, ויבינו אותם מנהלים סוררים אשר אין העדה החרדית רכוש פרטי שלהם, ואין הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם תמיד, כעצת יצר הרע, וגם על הדיינים והרע-בנים, מוטל חיוב זה, לצעוק ולמחות באותם סוררים ולפרסם קלונם ברבים, ולא יהיו כבני ערובה שבויים תחת יד כמה בעלי בתים עזים, ושלום על ישראל.

  3. יצחק בלנשטיינכברג

    אני חרדי ואצלנו עשו כזה חרם והחרם הלך יפה כיום בארבעת המכולות בשכונה לא מביאים לא תנובה במוצרים של העדה החרדית אלו של א אז כן ולא טרה וכן שטראוס.
    וכן בשאר המוצרים מדובר ב4 מכולות. ועוד נתון שהעדה החרדית לוקחת בשביל ההפגנות… שקל למצור שבהשגחה שלהם עמלה מה שאין עוד כשרות כזו שעושה כך. כולנו מחרימים אותם. לא נפרנס אותם. מנכ"ל תנובה בראיון לעיתון חרדי אצלנו אמר שאינו שם הכשר העדה החרדית על כל המוצרים שלהם זה בגלל הציבור שלא אוהב את העדה החרדית. והם גם לא ראו עליות וירידות בעקבות ההכנסה לכשרות של העדה החרדית על טרה וגם טרה מדווחת שאין עליה משמעותית הבמכירות בגלל הכשרות החדשה.
    כך זה מקבוצת כח שלנו שמדובר על 300 איש בערך ואפילו פחות בוודאי שאם אתם תשלחו ותעבירו הלאה את החרם זה ישפיע

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top