ההסבר:
כרטיס מסוג "אקטיב" מונפק על ידי חברת ויזה כ.א.ל תחת שמות של רשתות חנויות שונות בישראל. מטרת החברה לקבל מכם ריבית גבוהה יותר תמורת אובדן שליטה בהוצאות שלכם. זאת דרך אחת לתאר את העיסקה. דרך אחרת לתאר את העיסקה היא שאתם מקבלים הלוואה חוץ בנקאית ומאפשרים לחברת האשראי למשוך סכום כסף חודשי קבוע מחשבונכם ועל השאר אתם משלמים ריבית גבוהה. אם אתם לא רוצים לשלם את הריבית הגבוהה אתם צריכים להודיע באופן אקטיבי לחברת האשראי כמה כסף למשוך מחשבונכם. מכיוון שלרובנו הכנסות קבועות במשך החודש, שימוש בכרטיס כזה, או בכל שיטה אחרת של דחיית תשלומים וקבלת אשראי חוץ בנקאי, רק מכניסה אותנו להוצאות גדולות יותר למימון המינוסים שנצברים. כמו כן, השיטות האלה מערפלות את ההבנה כמה כסף יש או אין לנו.במכתב הזה מתואר מצב שבו לקוחות חתמנו על הסכם לקבלת הכרטיס בלי שהם הבינו באופן רציני את המשמעויות של קבלתו. כרגיל, אנשי המכירות יציגו רק את הצדדים החיוביים של שימוש בכרטיס ויזכירו בחטף משמעויות אחרות.
כותבת בר חיון ב-מחיר הנאמנות: "באופן פרדוקסלי אפשר לומר כי שימוש בכרטיסים אלה משתלם למקצוענים בלבד - צרכנים שמודעים ובקיאים בניהול תקציב ומורגלים לערוך השוואת מחירים. צרכן מן השורה לא ימצא בכרטיסים אלה בשורה צרכנית, ובמקרים מסוימים ייתכן שאף ייגרר בגינם להפסדים שלא היה סופג אם היה נשאר עם כרטיס אשראי אחד ופשוט"
למרות שאפשר להאשים את כותבי המכתב באי הבנה (או התעלמות בכוונה) של משמעויות העיסקה, אני חושב שעדיף שיותר אנשים יבינו במה מדובר ויזהרו מאשר לדקדק בעובדות ולכן אני ממליץ להעביר אותו. תודה לכל הקוראים שעזרו לי בעניין.
המקור:
בתמימותנו הרבה הצטרפנו וחתמתנו על כרטיס אשראי בעמדת החתמה בהום סנטר קרית חייםכל מה שנאמר לנו זה שהכרטיס נותן הנחות משמעותיות בקניות ברשת הום סנטר - בתכלס כמה אחוזים בודדים של הנחה.
התחלנו להשתמש בכרטיס כבכל כרטיס אשראי רגיל בכל מקום.
מסתבר שאתה עושה קניות חודשיות ב-1000 ש"ח מה שיורד לך תכלס מחשבון הבנק (זו ברירת המחדל של הכרטיס אם לא הודעת להם אחרת) חיוב של רק 400 ש"ח
ה-600 הנותרים מתגלגלים לחודש הבא והם מטעים אותך וכותבים בדף החשבון: יתרת אקטיב של 600 שח (לא כותבים: 600- ש"ח!!!) : בתכלס אתה אצלם במינוס של 600 ש"ח
וכך מתחיל כדור שלג להתגלגל ה600 הופכים לאחר קניות של 1000 ש"ח בחודש לאחר מכן ל1200- ש"ח וכן הלאה והלאה בכל חודש
לצערי וזאת לאחר שלא שמנו לב לכך מצאנו את עצמנו במינוס של 15000 ש"ח לאחר 8 חודשים.
וכל זה בריבית שנתית של 17%!!!! - מאוד כדאי לחברת כ.א.ל שאתה בעצם במינוס אצלם.
אף אחד לא הסביר לנו (וזה ברור למה) כאשר חתמנו על הכרטיס שזו שיטתו ושצריך מדי חודש להרים לחברה טלפון ולבקש שיחייבו כמו בכל כרטיס אחר את מלוא הסכום החודשי.
אחרת אתה מתחיל לטבוע במינוס.
דיברנו עם החברה והסברנו להם שהם בעצם דופקים את עצמם כי אנשים בסופו של דבר יעלו על הטריק, אז הם אמרו שיש באמת אנשים שמתלוננים על השיטה.
אבל הפריירים לא מתים - הם רק מתחלפים - והם ממתינים לקרבן הבא. תדאג לא להיות אחד מהם.
נאלצנו לקחת הלוואה על כל הסכום בבנק שם הריבית היום מצחיקה ולכסות את הטעות.
אנחנו אכלנו אותה
ראו הוזהרתם. העבירו מייל זה לחבריכם ובני משפחותיכם היקרים לכם לבל יפלו בפח.
תודה על הפרסום.
חשוב שאנשים יידעו את העובדות ואחר כך יחליטו אם הם מוכנים לשלם ריבית כזאת או לא.
המשווקים יודעים לספר לנו חצי אמת ואנחנו מתפתים. טוב לדעת את החצי השני של האמת.
חבל שהמייל המקורי נכתב בלשון כל כך היסטרית.
מר דקל,
כמי שנפל קורבן לכרטיס האקטיב, ראוי שהמייל נכתב בלשון היסטרית, ולו רק על מנת למנוע את הפגיעה בלקוח הבא.
לצערי, חברות כרטיסי האשראי לא עצרו את שיווקו של כרטיס האקטיב, והן "משחרות לטרף" בדוכני ההפצה של הכרטיס.
מצטרפת למוחים כנגד שיטת השיווק של כרטיס האשראי הנ"ל. אותי רימו בעניין אחר שקשור לכרטיס זה.
בתמימותי, חתמתי על הכרטיס ב"הום סנטר", לאחר שנאמר לי במפורש שלא יהא עליי לשלם שום עמלה במשך השנה הראשונה. חשבתי לא להשתמש בכרטיס כלל, אלא אם כן אקנה ב"הום סנטר" או באחת מהרשתות הרלוונטיות האחרות.
והנה, ב- 15 לחודש קיבלתי הודעת חיוב בגין דמי כרטיס. צלצלתי מיד למוקד שירות הלקוחות. שם נאמר לי כי הוטעיתי; אני חייבת לשלם עמלה, אלא אם כן אני מבצעת באמצעות הכרטיס הזה קניות בסכום של 1,000 ש"ח בחודש או יותר. מובן שמיד ביטלתי את החיוב.
מסתבר, שיש להם יותר מדרך אחת לעבוד על הלקוחות התמימים.