ההסבר:
בגלל אפקט החממה, רכב העומד בשמש חם יותר מאשר הסביבה. לכן, כדאי לפתוח את החלונות, להוציא החוצה את האוויר החם מאד ולהכניס פנימה את האוויר הפחות חם ורק אז לצנן בעזרת המזגן את פנים המכונית. כך מצננים את פנים הרכב באופן מהיר וחסכוני יותר. כמובן שהמכתב לא מציין את מקור הטענה שהפלסטיק ברכב מסרטן ולכן אין לי אפשרות להתייחס לכך ברצינות.המקור:
אסור להיכנס לרכב בקיץ החם ולהפעיל מייד את המזגן ולהישאר עם החלונות סגורים כשמתחילים לנסוע.מדוע? כי ברכב חלקים גדולים מאוד מפלסטיק עוד כל מיני חלקיקים, שבחום גבוה מתפרקים והופכים לחומרים מסרטנים שעפים לאוויר אותו אתם נושמים ברכב סגור וחם.
לכן, מה שיש לעשות כשנכנסים לרכב לוהט בקיץ, חובה לפתוח את החלונות, לא להדליק מייד מזגן אלא לחכות איזה 2-3 דקות לפני ורק אחר כך להדליק מזגן, עדיף תחילה עם חלונות פתוחים ואחר כך, כשקצת מתקרר אפשר לסגור את החלונות. זה מאוד חשוב, אחרת זה מסוכן, במיוחד לילדים קטנים.
פלסטיק שמשמש לייצור חלקי פלסטיק ברכב אינו פולט בנזן גם לא ב 200 מ"צ.
הבנזן היחיד שאפשר לנשום ברכב זה מגזי הפליטה של הרכבים הנוסעים בכביש (תוצר לוואי של שריפת דלק).
כמובן שמי שקנה רכב שמיוצר מחומרי פלסטיק ממחוזרים יכול לקבל פליטות של חומרים שונים מחימום הפלסטיק, אבל קשה לי להאמין שיש מי שמייצר רכבים כאלה, ובכל מקרה זה לא יהיה מהיצרנים המוכרים.
תגובה מקיפה יותר אפשר למצוא באתר האמריקאי-
http://www.snopes.com/medical/toxins/benzene.asp