נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / בושה לאנגליה

בושה לאנגליה (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

המכתב מסתובב מאז שנת 2007. המכתב הופיע כבר בגרסאות אחרות, ובכולן ההמלצה היא "לא להעביר" - לזכרם!!, In Memoriam, באתר Snopes.

 

המקור:

השבוע באנגליה, הסירו כל אזכור על השואה מתוכניות הלימוד של בתי הספר , בטענה שהדבר פוגע "" באוכלוסיה המוסלמית , המכחישה את קיום השואה .

זהו סימן לבאות של האסון שבהדרגה פוקד את העולם, עדות מבהילה של הקלות שבה המדינות נכנעות תחתיו .

עברו יותר מ -60 שנה מסיום מלחמת העולם השנייה באירופה כאשר האנגלים התעלמו מרצח היהודים ע"י הנאצים ולא נקפו אצבע להצלתם וכעת הם מטילים עלינו חרם אקדמאי ומוחקים אותנו מהספרים.

האימייל הזה נשלח במטרה ליצור שרשרת זיכרון לזכרם של 6 מליון יהודים , 20 מיליון רוסים , 10 מיליון נוצרים , 1900 כמרים קתוליים , שנרצחו , נאנסו , נשרפו , הורעבו למוות , והושפלו על ידי אותם אלה שחיפשו דרך אחרת !

עכשיו , יותר מאי פעם , על רקע מאמציהם של איראן ואחרים , שהצהירו על השואה כ " אגדה ", הכרחי ביותר לעשות כל שניתן כדי שהעולם אף פעם לא ישכח .

האימייל הזה צריך להגיע לפחות ל -40 מיליון אנשים בכל העולם .

הצטרפו אלינו וקחו חלק בשרשרת הזיכרון , עזרו להפיץ אותה ברחבי העולם .

אנא , שלחו את האימייל ל -10 מכרים , ובקשו מהם להמשיך את השרשרת . אל תמחקו את ההודעה , זה הרי לוקח רק דקה להעביר אותה הלאה !

5 תגובות

  1. לא רק שהאנגלים לא ביטלו את לימודי השואה אלא שבמוזיאון המלחמה המלכותי Imperial War Museum בלונדון יש תערוכת קבע מרשימה ביותר המשתרעת על שתי קומות בנושא השואה שאליה מביאים יום יום תלמידי בתי ספר.

  2. היי חנן,
    מה תגיד על הידיעה הזו Ynet אודות מורים בבריטניה המסרבים ללמד על השואה בהקשר לידיעה זו שפסלת אותה?

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3384276,00.html

    בריטניה: המורים לא רוצים ללמד על השואה

    מדו"ח של משרד החינוך בבריטניה עולה כי המורים מעדיפים שלא להעלות נושאים שעשויים לעורר מחלוקת, כמו השואה. עוד נטען כי גם אם מתקיימים שיעורים בנושא "החומר נלמד באופן רדוד"

    ynet, פורסם: 03.04.07, 15:19

    מורים בבריטניה מעדיפים שלא לקיים שיעורים בנושא השואה ומסעות הצלב של הנוצרים בימי הביניים, כדי לא לפגוע ברגשות תלמידים "מדתות מסויימות". כך דיווח אתמול (יום ב') ה"טיימס" הלונדוני.

    מדו"ח שהכין משרד החינוך בבריטניה עולה כי ישנו גם מחסור במורים בעלי ידע נרחב בהיסטוריה, ולכן גם אם מתקיימים שיעורים בנושא "החומר נלמד באופן רדוד".

    עוד עולה מהדו"ח כי מורים וצוותים פדגוגים בבתי הספר מעדיפים להימנע מלעסוק בנושאים מעוררי מחלוקת, כמו השואה, ולא על-מנת לפגוע במגזרים מסויימים. "הצוותים מבקשים להימנע מלפגוע או להימנע מחוסר רגישות כלפי בודדים או קבוצות בכיתות הלימוד. במקרים מסויימים מורים להיסטוריה סירבו לאתגר את תלמידיהם בשיטות לימוד הדורשות לקיים דו-שיח בין התלמידים", נכתב בדו"ח. עם זאת צויין בדו"ח כי במקומות בהם התלמידים לא למדו על השואה היו פחות מחלוקות בבתי הספר ויותר תלמידים אהבו ללמוד היסטוריה.

    והבורות בנושא השואה בבריטניה חוגגת. מסקר שפרסם בג'וויש כרוניקל לפני כחודשיים התברר כי יותר מרבע מהבריטים, בני 18 עד 29, לא שמעו על השואה. מנתונים אחרים בסקר עולה כי רק אחוז אחד מהצעירים בבריטניה טוען כי השואה היא מיתוס. לעומת זאת רק 16 אחוז מהנשאלים אמרו כי לדעתם הכחשת שואה צריכה להיחשב עבירה פלילית במדינה.

  3. ארנון גלזר

    בתי הספר בבריטניה הורידו את לימוד השואה משיעורי ההיסטוריה כדי לא לפגוע במוסלמים. ביזמה עצמית, ולא בהוראה ממשלתית בשלב זה:
    דו"ח של מחלקת ההשכלה ומיומנות של בריטניה מגלה כי מספר גדל והולך של בתי ספר מוריד את הוראת השואה משיעורי ההיסטוריה על מנת שלא לפגוע סטודנטים מוסלמים.

    הדו"ח גם מציין כי מורים רבים אינם ששים לדון במסעי הצלב, כי השיעורים לעיתים קרובות סותרים את מה שמלמדים במסגדים המקומיים.

    …בלונדון, 85 מתוך 90 בתי הספר יישמו את מדיניות "האין חזיר", והדבר השתקף במגמה ארצית לקראת איסור בשר חזיר בארוחות צהריים, פעם נוספת כדי שלא לפגוע בסטודנטים מוסלמים.

    …בניסיון להתמודד עם "איסלאמופוביה" בבתי ספר בריטיים, המורים נדרשים כעת ללמד את "תרומות משמעותיות של המוסלמים…

    ולהבהרה: בהקשר לכתוב באתר "אי-רלוונטי" https://irrelevant.org.il/2007/09/02/725 יש לציין שהתופעה קיימת באופן עצמאי במוסדות החינוך השונים ולא כמדיניות ממשלתית נכון לעכשיו.

    כתובת האתר:
    http://antisemitism.org.il/?lang=he

    כתובת הדף הרלוונטי:
    http://antisemitism.org.il/article/74085/%D7%91%D7%AA%D7%99-%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%91%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%98%D7%A0%D7%99%D7%94-%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%93%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%94-%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%94%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%9B%D7%93%D7%99-%D7%9C%D7%90-%D7%9C%D7%A4%D7%92%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D

    בתודה

  4. הידיעה לפיה הופסק לימוד נושא השואה בבתי הספר בבריטניה היא ידיעה שגויה משנת 2007. השואה היא בתכנית הלימודים הלאומית בבריטניה. המייל השגוי והמגמתי הזה ממשיך להסתובב וזו לא הפעם הראשונה שאנו מתבקשים להתייחס אליו.
    בבריטניה חובה ללמד שואה במסגרת שיעורי ההיסטוריה בכיתה ט' (Key stage 3 – Year 9 ), כאשר התלמידים הם בני 13-14. זו עבירה פלילית אם הדבר לא נעשה. השואה היא הנושא הספציפי היחיד שמופיע בתור נושא חובה בתכנית הלימודים. באנגליה למורים ולבתי הספר ישנו מרחב גדול בבחירת הנושאים ללימוד אולם נושא השואה אינו בחירה. חובה כאמור ללמד אותו, לפחות בשיעורי ההיסטוריה בכיתה ט'.
    בבית הספר לחינוך באוניברסיטת לונדון הוקם לפני כמה שנים מרכז לחינוך על השואה – Centre for Holocaust Education. למוסד זה יש תכנית בה מוכשר לפחות מורה אחד מכל בית ספר ברמת החטיבה (Secondary School) בכל אנגליה (לא בריטניה – לכל "מדינה" יש את מערכת החינוך שלה, כלומר – סקוטלנד, ויילס וכו') שיהיה המומחה בנושא השואה בבית הספר.
    באתר ממשלת בריטניה מפורטות יוזמות ממשלתיות עדכניות (2014) להוראת נושא השואה בבתי ספר בבריטניה:
    https://www.gov.uk/government/consultations/the-holocaust-commission-keeping-the-memory-alive
    להרחבה בנושא אפשר לפנות אל מר יפתח מאירי, ראש דסק בריטניה, המגמה להכשרת מורים מאירופה, בית הספר הבינלאומי להוראת השואה ביד ושם:
    yiftach.meiri@yadvashem.org.il

    בברכה,
    אהוד אמיר
    רכז פניות הציבור
    אגף הנצחה והסברה
    יד ושם

  5. יהודה סרלואי

    שמי יהודה סרלואי. יליד הולנד מאמסטרדם , לאבי היו ארבעה אחים וחמש אחיות לפני המלחמה הארורה. לאחר המלחמה נותרו האח הבכיר שהיה בדרום אמריקה והאח הצעיר שהיה בקנדה. מהאחיות נותרו האחות הצעירה שהיתה בארץ ישראל ואחותו הבכירה ששרדה את מחנה ההסגר עם בעלה נתין בריטי אשר חזר נכה לאחר המלחמה ללונדון.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top