ההסבר:
עדכון מיום 21.3.2007 - מסתבר שהעובדות במכתב אינן נכונות וחברת אוסם מפעילה עורך דין כדי להזים אותו. קיראו את המכתב שנשלח אלי על ידי חברת אוסם..תגובתי המקורית: לא בדקתי את העובדות המדוייקות של מכתב זה אבל חיפוש בגוגל תביעה "הקטנת אריזות" הראה לי שהמקרה הזה הוא לא היחיד ואסם היא לא החברה היחידה הנוקטת בשיטה הנלוזה הזאת.
המקור:
חברים יקרים,רציתי לשתף אתכם באפיזודה מצערת שהתרחשה בחייה של אמי, דליה תגרי תבדל"א.מזה עשרות שנים אופה אמי עוגות גבינה בסיוע אבקת "אינסטנט פודינג" של "אוסם". הנה צילום העטיפה של הנ"ל:
והנה, לפני מספר ימים היא הלכה לקנות את הפודינג הזה, וגילתה שהוא מופיע בעטיפה חדשה וזוהרת, אך באותו "טעם אהוב" כמו תמיד, כפי שמבשר הכיתוב מימין. הנה הוא:
רק כשהגיעה הביתה, גילתה אמי היקרה שהקופסה החדשה - הגדולה בהרבה מהקופסה הישנה - גם קלה ממנה באופן משמעותי. בעוד הקופסה הישנה והקטנה שקלה 95 גרם טבין ותקילין, הרי הקופסה החדשה שקלה 80 גרם בלבד!
ולא זו בלבד, אלא שהקופסה החדשה עולה 4.50 ש"ח (סליחה, 4.49 בלבד), ואילו הקופסה הישנה עלתה 3.70 ש"ח (סליחה, 3.69 בלבד).
ולהמחשה ברורה:
קופסה - משקל - מחיר
ישנה - 95 גרם - 3.69
חדשה - 80 גרם - 4.49
במלים פשוטות, אוסם העלו את המחיר ב-38% בקירוב! אבל לא סיפרו על כך לאף אחד - הם רק טרחו לאחוז את עיניהם של הלקוחות הנאמנים, וסיפרו להם שזה "הטעם האהוב באריזה חדשה".
ואני שואל: אחרי כל זה, איזה טעם באושים כבר יכול להיות לפודינג הזה?
אני מבקש מכל אדם שמקבל את האימייל הזה, ואשר מעוניין לשפר את המודעות הצרכנית בחברה הישראלית, להפיץ אותו לכל רשימת התפוצה שלו.
תודה,
אודי תגרי (בנה של דליה, אשר גילתה את מעשה התעתוע-רמייה-הונאה-אחיזת עיניים-גניבת דעת הלז).
נ.ב. הצילומים אמנם של פודינג וניל ושל פודינג שוקולד, אך מחיריהם זהים בתכלית.
קודם כל קראתי את הכתבה ואני לא מאמינה שחברה בעלת שם טוב תרמה את הלקוחות שלה אני לא מוותרת על המוצרים של החברה הזאת בשבילי היא חברה מספר 1 בכל המוצרים שלה