נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / תכירו: ה"דבורה" שתעקוץ אתכם

תכירו: ה"דבורה" שתעקוץ אתכם (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

על פי האתר ispeed.co.il המכמונת BEE3 מתוצרת MPH תיכנס לשירות באחד באפריל 2007. המכתב מכיל כמה שגיאות. לדוגמה, מגלי רדאר הם מכשירים פאסיביים ולכן אין אפשרות לגלות אותם. כמו כן, המשטרה כבר לא מתנגדת להפעלתם.

המקור:

המשטרה הכניסה הבוקר לשימוש מכשיר שמאפשר לניידות למדוד מהירות של רכבים תוך כדי נסיעה

מהפכה באכיפת התנועה: הבוקר תכניס המשטרה לשירות מבצעי את מכשיר ה-3 B , המכונה "דבורה". מדובר במד מהירות שיותקן על מרבית הניידות של משטרת התנועה הארצית ומאפשר למדוד את מהירות הנסיעה של כלי רכב, מכל הצדדים וגם תוך כדי נסיעה של הניידת.

מספר מכשירים נרכשו כבר לפני כשנה ועברו סדרת מבחנים במכון התקנים, בטכניון ובפעילות בשטח. כעת, לאחר שהתקבלו האישורים להפעלתו של ה"דבורה", הוא יוכנס החל מהבוקר לשימוש מבצעי ביחידות משטרת התנועה הארצית.

המשטרה רכשה 36 מכשירים, ובשבועות הקרובים היא אמורה לרכוש עוד כמה עשרות, כשהמטרה היא לצייד את מרבית ניידות משטרת התנועה הארצית במכשירי "דבורה".

לא מתרגש ממשבשי ראדרים

למכשיר יש שתי אנטנות זעירות, המונחות על גג הניידת ושולחות קרן לייזר לפנים ולאחור. הקרן מודדת את מהירות הנסיעה של כלי הרכב הנוסעים בכביש ומתבייתת על רכב שנוסע במהירות הגבוהה מהמותר.

ברגע שהקרן ננעלת על רכב שמבצע עבירת מהירות, היא משדרת לשוטר שבניידת נתונים לגבי המהירות, נתיב הנסיעה של הרכב ומיקומו ביחס לניידת. כל שנותר לשוטר הוא לעצור את נהג הרכב, להציג בפניו את נתוני המדידה ואחר כך לרשום לו דוח.

ה"דבורה" פועל ביעילות גם כאשר מופעלים כנגדו מכשירים לשיבוש או גילוי של רדארים. "אי אפשר לשבש את פעילות המכשיר, מה עוד שהוא גם מצביע לשוטר שבניידת האם לרכב מסוים יש משבש או מגלה רדאר", אומר סגן ניצב יחיאל בן יאיר, ראש מדור טכנולוגיה באגף התנועה של המשטרה. "מדובר במכשיר אמין במיוחד שעבר בחינות עד אשר הוכנס לשימוש מבצעי".

לדבריו, המכשיר יעיל במיוחד לכבישים בצפון ובדרום, כמו כביש הערבה, משום שהמכשיר מאפשר למדוד את מהירותם של רכבים שנמצאים במרחק של עד קילומטר מהניידת . " עוד לפני שהנהג רואה את הניידת, המכשיר מזהה את מהירות נסיעתו ", אומר בן יאיר. "המכשיר הזה אמור לשנות את שיטת אכיפת המהירות של המשטרה בכבישים. הוא יחליף בהדרגה את המכשירים הקודמים שהשתמשנו בהם - הווסקר, האף-6 ואת מד הלייזר".

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top