נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / קבקבי קרוקס – לא כל כך פשוט

קבקבי קרוקס – לא כל כך פשוט (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

הטקסט של המכתב מתחיל בציטוט מאמר ב Ynet שכותרתו הולכים על כפכפים? צפו לבעיות אורתופדיות בעתידמאת שרון קמחי שמתייחס לקבקבי אצבע שבהם אצבעות הרגליים מחזיקות את הקבקב. כל מי שנעל או ראה קרוקס (יש כאן מישהו שלא?) יודע שזה בכלל לא אותו הדבר ולכן המאמר בכלל לא מתייחס לקרוקס. אל המאמר המקורי הוסיף מישהו עוד פרשנויות והמלצות אורתופדיות שונות שאין לי עליהן משהו חכם להגיד.

המקור:

לאן שלא תלכו, כולם על כפכפים. אבל מסתבר שהכפכף התמים והצבעוני הזה, יכול לעלות לנו ביוקר מאוחר יותר.

על הבעיות הבריאותיות העתידיות שהכפכף עלול לגרום...

מאת שרון קמחי

הקיץ הזה הכפכפים השתלטו על כל רגל: נשים, גברים, ילדים, רופאים, גננות - נראה שכולם נועלים אותם.

אז, חברים יקרים, אני נורא נהנית לעשות לכם ולחברים שלכם טיפולי שיאצו, ואני שמחה לגלות כל פעם מחדש שזה מאוד עוזר לכאבי הגב והרגליים שלכם, אבל דקה לפני הטיפול הבא יש לי משהו לספר לכם: כפכפים, מכל סוג, מכל צבע ומכל איכות, לא מחזיקים את הרגל כמו נעל טובה.

הכפכף הוא נעל שהתבלבלה בתפקידים - במקום שהנעל תחזיק את הרגל, הרגל נאלצת להחזיק את הכפכף. לא מאמינים? הסתכלו על כפות הרגליים שלכם תוך כדי הליכה עם הכפכף, תוך כדי ריצה, עמידה, עבודה: אצבעות כף הרגל מכווצות כדי להחזיק את הסוליה וכדי למנוע נפילה. כך אתם מפעילים מאמץ לא רגיל על שרירי כף הרגל - מאמץ שעובר גם לשרירי השוקיים והירכיים ועולה עד לגב התחתון. מאוחר יותר המאמץ הזה יתורגם לכאב גב.

יתרה מכך, היציבה הנכונה ביותר היא זו שמעבירה את המשקל לעקבים יותר מאשר לאצבעות. רבים מהכפכפים לא מסתפקים בכך שעל האצבעות להחזיק אותם, אלא מצוידים בעקב גבוה, שמעוות לגמרי את היציבה הנכונה.

נעליים משמשות תמיכה ראשונית לגוף, כיוון שהרגליים הן בסיס היציבה שלנו. רגליים כואבות וחלשות יביאו לגוף חלש וכואב. נעל טובה ואיכותית, שתומכת ברגל, היא התחלה לרגליים חזקות ובריאות ולגוף משוחרר מכאב.

זאת ועוד, על פי הרפואה הסינית, בקצות האצבעות עוברים מרידיאנים - ערוצי האנרגיה - ומאמץ יתר שלהם מחליש את הזרימה האנרגטית בכל הגוף. בקליניקה אני רואה נועלי כפכפים שסובלים מכאבים באגן, ברגליים ובעמוד השדרה. הכאבים האלה, אם הם לא מטופלים במועד, עלולים להשפיע על היציבה כולה ולגרום לכאבים גם בכתפיים, בצוואר ובראש. ובואו נדבר רגע על הילדים: הביטו בהם כשהם רצים עם הכפכפים. כפות הרגליים הקטנות שלהם זזות מצד לצד בתוך הכפכף, ואין להן אחיזה ממשית ובטוחה. הם כל רגע כמעט נופלים. זה לא נוח. זה לא בריא. זה לא בטיחותי.

אני יודעת, נעילת כפכפים היא קלה ולא דורשת זמן - לא צריך להתכופף ולשרוך או לנעול, אין ויכוחים עם הילד. אבל על הזמן שאתם חוסכים עכשיו הילדים עלולים לשלם מאוחר יותר. סנדל אורתופדי איכותי יחסוך לכם מאות ואלפי שקלים על טיפולים יקרים וביטול ימי עבודה. אז למען הגב שלכם ולמען ילדיכם, הוציאו את הכפכפים מסדר היום הקבוע שלכם ונעלו נעליים טובות.

הכותבת צודקת . מי שנועל כפכפים לצורך הליכה יום יומית פשוט מתעלל בעצמו, ומי שמאפשר לילדיו ללכת בכפכפים הליכה יום יומית גורם להם נזק.
באשר לנעילת כפכפים על שפת הים או בבריכה: זה לא נורא בנסיבות מוגבלות אלה אבל עדיין מאוד לא מומלץ לכל מי שסובל מכאבי גב, וכנראה גם לכל מי שסובל מכאבים בברכיים, באגן וכדומה.
באשר לקרוקס: אם כבר קונים (ואני קניתי כדי לבדוק באופן אישי), חייבים קודם כל לקנות רק את אלה שיש להן סגירה מאחור ולהשתמש בה כל הזמן. יש להן יתרון מסויים שנובע מהעובדה שהן קלות, שזה תנאי התחלתי לכל נעל (אסור לעולמי עולמים לקנות נעליים כבדות כי בלי לשים לב אנחנו כל הזמן משקיעים מאמץ מיותר ב"סחיבה" שלהן ופשוט מתישים את עצמנו לחינם). יחד עם זאת, גם לקרוקס הסגורה יש בעיה: החומר ממנו היא עשויה אינו מעביר שום תחושה של הקרקע, מה שמזיק מאוד בהליכה יום יומית . העניין הוא אגב שבכלל קשה מאוד למצוא בשוק תחליף קייצי לנעלי התעמלות בצורת סנדל טוב, גם במחיר יקר.

מסקנות והמלצות:
הכי טוב, אם הנסיבות מאפשרות זאת, ללכת יחף, בייחוד ילדים. (וללכת יחף על חוף הים זה נפלא! מי שנועל נעלי התעמלות בזמן צעידה על חוף הים מפסיד את מירב התועלת מההליכה).
כפכפים: לא לגעת, בייחוד לא ילדים וכל מי שסובל מכאבי גב. החריג: שימוש קצר מאוד שכמעט אינו כולל הליכה, בים או בבריכה. כאשר אני רואה ילדים הולכים לגן או לבית הספר עם כפכפים אני עצוב. זה פשוט גורם להם נזק .
קרוקס: נעל בינונית מאוד, בטח לא בריאה ובוודאי לא לילדים. מתאימה רק כתחליף לכפכפים (בגירסה הסגורה שלה) לשפת הים.
נעלי התעמלות: באופן כללי, הכי טוב. בתנאי שהן קלות כמובן. הנעל הכי טובה שאני מצאתי נקראת nike ‏ free ‏ (אני חף מכל אינטרס בחברת nike‏ או מי שלא יהיה היבואן שלה). הבעיה היא שזו נעל יקרה שמחירה בישראל כמעט 500 ש"ח. אני מניח כמובן שישנן עוד לא מעט נעלי התעמלות טובות .
נעלי עקב: פשע נגד האנושות, ואני לא מגזים.
סנדלים: עקרונית, יכול להיות נהדר לקיץ, אבל אני אישית מחפש כבר שנים ועוד לא מצאתי זוג באמת נוח.
מגפיים: אלוהים ישמור! ולמי שסובל מכאבי גב אסור בשום פנים!
נעליים גבוהות: לא טוב, בייחוד לילדים, כי הן מגבילות את חופש התנועה של הקרסול ובטווח הארוך מחלישות אותו.
קניית נעליים: זה נשמע טריביאלי אבל קודם כל צריך לבדוק היטב ובאריכות שהן נוחות (ובתור התחלה קלות!) ורק אחר כך להסתכל על היופי שלהן. בייחוד אם מדובר על נעליים שנועדו להליכה יום יומית .
נעליים צבאיות: כחי"רניק לשעבר אני לא מבין עד היום למה חי"רניקים לא נועלים נעלי התעמלות טובות. הנכס הכי חשוב של לוחם חי"ר זו הזריזות שלו ומי שיצא פעם למד"ס עם נעליים צבאיות, אפילו אם הן "קלות", יודע היטב את ההבדל. המעבר הפשוט הזה מנעל צבאית מסורתית לנעל ספורט טובה,

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top