נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / שפעת העופות – מכתב הזהרה

שפעת העופות – מכתב הזהרה (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

דיברתי שיחה ארוכה עם ארז לבנה, כותב המכתב. הוא ישמח לענות על שאלות באימייל המוזכר במכתב. יש לו תואר שני בביולוגיה ממכון וייצמן ולטענתו הוא שולט בחומר. בתגובה לשאלותי הוא ביקש להדגיש את הנקודות הבאות: אין לו אינטרס מסחרי בתרופות שהוא הזכיר. המכתב נשלח לפני התפרצות המגיפה בישראל. המצב בישראל קשה יותר מאשר באירופה. שם מתו כמה ברווזים, כאן מתים עשרות אלפי עופות. אסור לתת לחיות מחמד לצוד. הם יכולים להחדיר את המחלה הביתה. חייבים להפעיל לחץ על משרדי הממשלה להשמיד את העופות הנגועים בשריפה ולא בקבורה. קבורה יכול להאיץ את התפשטות המחלה. יש להעיל לחץ על משרדי הממשלה לספק לציבור מידע אמין ומעודכן, לא כמו שנעשה עד עכשיו. למידע נוסף - דף שפעת העופות באתר משרד הבריאות.

המקור:

משפחה, חברים וזרים יקרים,
המכתב הזה בא להזהיר אתכם מסכנה גדולה שעשויה להגיע בכל רגע, סכנת מוות,
שכלי התקשורת שלנו מהססים מסיבותיהם לחשוף את חשיבותה – שפעת העופות.
אנא, הקדישו דקה של קריאה, שאולי, והלוואי שלא נצטרך, תציל חיים – שלכם. אני לא רוצה לעורר היסטריה, אני נגד היסטריה. אני רק רוצה בטובתכם וכותב כביולוג (תואר שני) המבין בתחום. לסוף מכתב זה מצורפים קישורים אשר יתנו חיזוקים לדבריי. המכתב אינו מתיחה, הלוואי והיה. אתם רשאים ומוזמנים לכתוב לי: ארז ליבנה - erezliv@gmail.com.

מה מספרים לנו על שפעת העופות?
מהתקשורת אפשר לקבל את הרושם שמדובר במחלה של תרנגולות, ואולי של מספר סינים ותורכים שחלו ומתו. הסיקור הוא בעיקר על הציפורים, ועל פגיעה אפשרית בשוק העופות והביצים, אבל זו אינה הסכנה העיקרית.
זו מחלה שפוגעת בבני אדם והורגת יותר ממחצית מהחולים בה.
המחלה אינה מוגבלת למזרח הרחוק או לאירופה, היא פושטת בכל העולם בקצב מדאיג, הגיעה כבר עד אפריקה ומקיפה את ישראל מאירופה בצפון, מצרים בדרום ועירק במזרח.

אסון בקנה מידה שלא הכרנו:
הסכנה המאד ברורה וממשית היא שהוירוס הגורם למחלה יעבור שינוי גנטי (מוטציה) אשר יגביר את אלימותו, ויתחיל מגפה אנושית קטלנית במימדים מפלצתיים.
מדובר על מותם האפשרי של עשרות מליוני בני אדם בתוך שנה ברחבי העולם.

חשבו על כך, כל אוכלוסיית ישראל עשויה להמחק תוך שנה

התקשורת מדברת על אולמרט, על עמונה, על "נולד לרקוד", הכל טוב וחשוב, אבל על זה שכולנו עשויים למות עד סוף השנה, את זה לא מסבירים לנו.
מליונים עשויים למות, זו לא הגזמה, ואלו העובדות:

עובדות
• שפעת העופות נגרמת ע"י וירוס הקרוב מאד לוירוס השפעת המוכר לנו.
• שנים ידוע על שפעת הפוגעת רק בעופות אולם לראשונה בהסטוריה המתועדת חצה הנגיף את המחסום בין ציפורים ולבני אדם והפך לקטלני עבור אנשים.
• וירוס עשוי תוך זמן קצר לעבור שינוי גנטי (מוטציה) אשר ישנה את תכונותיו ויהפוך אותו לאלים יותר.
• וירוס שפעת העופות מראה כבר עכשו שינויים גנטים ההופכים אותו ליותר אלים עבור יונקים.
• נכון לעכשו הוירוס עוד לא עובר ביעילות מעופות לאנשים ומאנשים לאנשים, אולם יש חשש גדול שהוירוס יסגל יכולות אלו.
• למחלה אין שום תרופה, ואין חיסון נכון לעכשו.
• מערכת החיסון שלנו מעולם לא פגשה בנגיף כזה ואנו כנראה מאד פגיעים לו.
• נכון להיום (מרץ 2006) 97 בני אדם כבר חלו ומתו משפעת העופות, ו-176 חלו, כלומר יותר מ-50% תמותה. כל חולה אנושי מגביר את הסיכוי כי גופו יהווה בית הגידול בו יווצר הוירוס המותאם להדבקת המונית של בני אדם.
• ממשלות העולם, האו"ם וארגוני הבריאות העולמיים עוקבות בדאגה ובפחד ממשי מפני מה שעשוי להפוך להיות האסון הגדול ביותר לאנושות במאה הזו.
• יש לכך תקדים: הפחד הגדול הוא מפני אירוע דומה למגיפת "השפעת הספרדית" שפרצה
ב-1918 והרגה תוך שנתיים יותר מארבעים מליון אנשים (יותר מכל חללי מלחמת העולם הראשונה). את זה שכחו ללמד אותנו בשיעור היסטוריה.

מה ניתן לעשות?
חסנו את עצמכם ואת בני משפחותיכם בחיסון הרגיל לשפעת. לא ברור כמה טוב זה יעשה, אם בכלל, אבל אלו וירוסים מאותה משפחה, ויתכן שיהיה בחיסון כדי לעזור לגוף שלכם להתמודד עם המחלה החדשה. אל תחכו לרגע האחרון. אם תפרוץ מגיפה בודאי יהיה מחסור בחיסונים.

ומה עוד?
לא הרבה, למרבה הצער, אבל יש מה:
להתכונן למצור, בדיוק כמו שעשינו במלחמת המפרץ.
אם, חס ושלום, אנשים ימותו בהמוניהם ברחובות ממגיפה, הדבר האחרון שתרצו יהיה להסתכן ביציאה החוצה בכדי להשיג מזון. קנו שימורים ומזון יבש, איגרו מים, הכינו חדר בו ניתן להסתגר לזמן ממושך. הצטיידו בקומקום להרתחת מים, כי הרתחה משמידה את הוירוס ומטהרת את המים. למי שעוד יש מסיכת אב"ך, מצויין, למי שאין, אלתרו משהו. אפשר גם לקנות מסיכות פנים סטריליות פשוטות, הן מהוות הגנה טובה מהוירוס, הנכנס דרך מערכת הנשימה. דאגו שיהיו לכם אמצעי תקשורת (טלפון\אינטרנט) וכלי תקשורת, כדי שתדעו מה קורה בחוץ מבלי לצאת החוצה. תהיו מוכנים לאטום חדר.
מה הכי גרוע שיקרה אם העניין יתבדה או שתמצא תרופה? קניתם קצת שימורים? אז תאכלו אותם בהזדמנות. לא קרה כלום.

מה לעשות תפרוץ המחלה בארץ?
המנעו ממגע עם עופות ומאכילת עופות במיוחד כאלו שלא בושלו לחלוטין. בשר נגוע יכול להדביק אנשים ובעלי חיים. שמרו מרחק מכל מי שמראה סימני חולי, אנשים, חיות מחמד (גם חתולים יכולים לחלות). שימרו על היגיינה בסיסית: רחצו ידיים, כסו פנים בעת עיטוש ושיעול. סגרו את עצמכם ואת בני משפחתכם בבידוד, אל תסתובבו בחוץ יותר ממה שהכרחי. היו רגועים, חכו והשמעו להנחיות הרשויות.

יש תרופות?
יש שתי תרופות, TamiFlu ו-Relenza אשר אולי יעזרו. ואולי לא. אף אחד לא יודע. אם אתם מתכוונים לקנותם, כדאי שתעשו את זה עכשו, אם תפרוץ מגיפה, אין ספק שהם יאזלו.
שום טרי, עד כמה שזה נשמע כמו תרופת סבתא, הוכח כטיפול יעיל לסוגים שונים של וירוסים הודות למרכיב הפעיל שבו - אליצין. וגם, צמח הסמבוק השחור הנמכר בחנויות טבע, הראה עדויות מסויימות ליעילות כנגד שפעת. אלכוהול הוא לא תרופה, אבל אפשר להשתמש בו לחיטוי.

ובינתיים מה לעשות?
אל תהיו אדישים. גם אל תהיו היסטריים. עקבו אחרי הנעשה, היו מוכנים. דברו וספרו על כך לסובבים אתכם. אם קבלתם את המכתב הזה, מישהו דאג לשלומכם. שלחו א

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top