נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / חשוב מאוד – חברת חשמל – החשבון החודשי שלכם

חשוב מאוד – חברת חשמל – החשבון החודשי שלכם (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

לא בטוח שכל אחד יחסוך עם מעבר לתעריף תעו"ז ולא בטוח שחברת החשמל תפסיד אם כולם יעבור לתעריף תעו"ז. אפשר לקרוא על העניין בכתב הבאה ב Ynet - חשבון חשמל: אפשר לעבור למסלולים. בכתבה שהופיעה בעיתון הארץ, "רוצים לחסוך בחשמל? המונה עם התעריף המשתנה עשוי לעזור" כתוב "משפחות שיעברו למונה תעו"ז אך ימשיכו לצרוך באותן שעות, עשויות לשלם חשבון חשמל יקר ב-25%"

המקור:

ניתן לחסוך עשרות אחוזים בחשבון החשמל בשיחת טלפון אחת!

לא יאומן אך זה נכון. חברת החשמל לישראל לא מפרסמת את האפשרות הזאת כי זה לא משרת את האינטרסים שלה. כל מה שצריך לעשות זה להתקשר למוקד 103 ולבקש לעבור למונה תעו"ז (תעריף עומס וזמן).

מה זה מונה תעו"ז ואיך חוסכים איתו?

מחיר החשמל נקבע על ידי גוף ממשלתי המפקח על משק החשמל ונקרא "הרשות לשרותים ציבוריים – חשמל". גוף זה קבע את מחיר החשמל (כ- 43 אגורות לכל קילוואט שעה) על ידי ממוצע כלל ארצי של כל הצרכנים ושעות השימוש בחשמל. יש שעות שבהם ייצור החשמל יקר מאוד (בקיץ בימי חול בין השעות 11:00-17:00 ובחורף בימי חול בין השעות 17:00-22:00) וכל שאר השעות בהם הוא הרבה יותר זול (כל שישי ושבת, כל האביב והסתיו, בקיץ בשעות 0:00-11:00 ו- 17:00-24:00 ובחורף בשעות 0:00-17:00 ו- 22:00-24:00). ההבדלים מגיעים לפי 4 מהמחיר הזול!. אם עוברים למונה תעו"ז משלמים לפי המחיר האמיתי באותו זמן ולא לפי ממוצע.

אם אתם מחממים את הבית בחורף בסולר, נפט או גז (ולא בחשמל), ואינכם משתמשים הרבה במזגן בקיץ, תשלמו הרבה פחות לחברת החשמל כשתשתמשו במונה תעו"ז. הסיבה היא בגלל שכבר לא עושים לכם ממוצע עם כל האנשים והחברות שמחממים כל החורף בחשמל ומקררים כל הקיץ במזגן. החיסכון יכול להגיע למעל 20%!

חיסכון נוסף ניתן להשיג אם משתמשים במכשירים "זוללי" חשמל (כגון מייבש כביסה) בשעות הזולות יותר ולא בשעות הכי יקרות (השעות היקרות הם בקיץ בימי חול בין השעות 11:00-17:00 בלבד ובחורף בימי חול בין השעות 17:00-22:00 בלבד, לא כולל ימי שישי). כאן החיסכון יכול להגיע לעוד 10%.

חיסכון שלישי יבוא מתוך כך שכאשר מספיק אנשים יעברו לתעו"ז, חברת החשמל לא תצטרך לבנות עוד תחנות כוח מיותרות. זאת הסיבה כנראה שחברת החשמל לא מפרסמת את אפשרות המעבר למוני תעו"ז, כי היא צריכה למצוא תעסוקה לכל עובדיה. כאשר צריכת החשמל מתפזרת על פני כל שעות היום ולא בעיקר בשעות היקרות, אין צורך לבנות תחנות כוח נוספות במחיר של מיליארדים לספק את הביקוש. כולנו נרוויח שמחיר החשמל לא יעלה וגם האוויר שלנו יהיה נקי ובריא יותר.

אז תעשו לעצמכם טובה ותתקשרו למוקד 103 ותבקשו לעבור למונה תעו"ז. כל עלויות המעבר נופלות על חברת החשמל ולא עליכם, ואתם תראו חיסכון מיידי.

אם חברת החשמל עושה לכם בעיות ניתן להתלונן עליהם ברשות הממשלתית המפקחת עליהם (הרשות לשרותים ציבוריים – חשמל www.pua.gov.il).

נא להעביר מכתב זה לכל חבריכם. ככל שיותר אנשים יעברו לתעו"ז נחסוך כולנו יותר!

תגובה אחת

  1. ד"ר יצחק זקס

    ביקשתי מחברת החשמל אצ טופס ההצטרפוך
    ושם מופיעים סעיפים המעלים הרהור ]כמובן שהם לא מופיעים בפרסום
    א. המער כרוך ב התחייבות לשנה
    ב.אם יש בבית יותר ממונה אחד – יש עלויות [שאינן מובאות בחוז החתימה
    ג.אם המונה בדירה יש עלות נוספת ]לא כתוב כמה
    ג. סיום התקופה כרוך בתשלום נוסף להתקנת המונה הישן[שוב סכום סמוי]
    אם הייתי מציע לחברת החשמל או ל חברה אחרת לחתום על חוזה כזה-מניח שלא היו חותמים

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top