נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / זהירות מקלקר

זהירות מקלקר (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

לכתוב "במחקרים מדעיים" זה לא רציני. המכתב לא מקשר למחקרים ולא מזכיר שמות של מוסדות או חוקרים. האיזכורים שמצאתי לאפשרות (שימו לב, אפשרות בלבד) שהחומר סטירן (Styrene) מסרטן הוא באתרים הקשורים לסביבת עבודה רוויה בחומר. אין מדובר בשימוש יום-יומי. למתעניינים, הנה מסמך משנת 1982 המסכם את הסכנות האפשריות מחשיפה גבוהה לסטירן. והנה מאמר מכתב העת Food and Chemical Toxicology שבו כתוב: "we found no scientific grounds for including SDs and STs in the list of endocrine disruptors, and today it is still unclear on what grounds they come under this category." כוסות ה"קל-קר" לא מיוצרות מסטירן אלא מפוליסטירן מוקצף. בקשר למיחזור - כלי האוכל מפוליסטירן מוקצף אינם ממוחזרים, כמו שכל כלי האוכל החד פעמיים מחומרים האחרים לא ממוחזרים. אין ביניהם הבדל משמעותי. אני משתדל להימנע בשימוש בכל סוג של כלי אוכל חד פעמיים.

עדכון: קיבלתי הפניה לסיכום של מחקרים בנוגע לסכנת הסרטן עקב חשיפה לסטירן. המאמר (באנגלית), אכן ממכון מחקר צרפתי, מתייחס לחשיפה של עובדים בתעשיות המשתמשות בסטירן כחומר גלם למוצרים שלהן ומסווג את הסטירן כ possibly carcinogenic to humans. נקודה מעניינת במאמר היא שהאוכלוסיה הכללית נחשפת לסטירן בכמות של כמה מיקרוגרמים בכל יום בגלל זיהום האוויר וצריכת מזון שנגע בסטירן.

הבהרה: גדלתי בקיבוץ משמר הנגב, ובנערותי עבדתי במפעל פוליביד השייך לקיבוץ, מפעל המייצר מוצרים מפוליסטירן מוקצף. אני מכיר די טוב את תהליכי הייצור של הכוסות מפוליסטירן מוקצף. יכול להיות שבעקבות כך התגובות שלי מוטות במקצת, אבל כל עוד לא אראה מידע מדעי ועדכני על הנושא, לא אשנה את דעתי.

עדכון 8.7.2011: משרד הבריאות האמריקאי הוסיף את הסטירן לרשימת החומרים המסרטנים. בהודעה לעיתונות נכתב (התרגום הקיצור וההדגשות באחרויותי) - סטירן הוסף לרשימה בעקבות מחקרי מעבדה בחיות, מחקרי תחלואה של בני אדם ומידע סטטיסטי. החומר סטירן נמצא בשימוש בתהליכי ייצור של חומרים שונים. אנשים עשויים להיחשף לסטירן על ידי נשימת אוויר המכיל סיטרן כתוצאה של המצאות חומרי בניה המכילים סטירן, עשן סיגריות ועוד. החשיפה הגבוהה ביותר לסטירן באוכלוסיה הכללית היא בעקבות עישון סיגריות.

המקור:

במיוחד לאוהבי קפה

כוסות קלקר עלולות לגרום לנזקים בריאותיים וסביבתיים

כוסות הקלקר הפופולריות לשתיה חמה עלולות לגרום לנזקים בריאותיים וסביבתיים בלתי הפיכים למשתמשים : פגיעה בגוף האדם, ופגיעה בכדור הארץ מכיוון שהחומר לא ניתן למיחזור. כוסות הקלקר מיוצרות מחומר הנקרא "סטירן".

ה"סטירן" המצטבר בגופם של בני האדם עלול לגרום לפגיעה במערכת העצבים, דיכאון, נדודי שינה, פרקינסון ובמקרים מסוימים לסרטן.

החומר הנמצא בכוסות הקלקר נמס ומתערבב עם המשקה, ומכאן נובעת הסכנה לשותה.

ככל שהטמפרטורה של המשקה גבוהה יותר כך תגבר נדידת ה"סטירן" מהכוס אל המשקה.

הרמה הגבוהה ביותר נמצאת בכוסות בהם משתמשים לשתיית תה חם עם לימון.

במחקרים מדעיים מתברר שב- 100% מבני האדם ששתו מכוסות קלקר , נמצאה בגופם רמה גבוהה עד מסוכנת של "סטירן" , הנזק הינו נזק מצטבר והוא הולך וגדל ככל שמרבים לשתות מכוסות אלו.

מכון המחקר הלאומי לסרטן בצרפת החליט לשנות את הסטטוס של ה"סטירן" לסטטוס של חומר העלול לגרום לסרטן.

תגובה אחת

  1. מספר שנים עברו מאז שהחלטת ש"לא להעביר".
    האמת יצאה לאור לא מזמן במחקר חדש בארה"ב.
    קלקר אכן מסרטן ומסוכן לבריאות.

    ראה עדכון בהמלצה עם הפניה להודעה לעיתונות של משרד הבריאות האמריקאי.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top