ההסבר:
שאלתי אנשים שמבינים והם אמרו לי ש"ניתוק הברזל" עובד רק לגבי החברה שבה היה רשום המכשיר הגנוב. למה? לכל מכשיר סלולארי יש מספר זיהוי ייחודי. כשהחברה "מנתקת את הברזל" היא למעשה מכניסה את מספר הזיהוי לרשימה השחורה שלה. אבל...חברות סלולאריות לא משתפות את החברות האחרות ברשימות השחורות. לכן, אם הגנב מכניס למכשיר גנוב ו"מנותק" SIM של חברה אחרת, הוא יוכל להשתמש בו.המקור:
כידוע במדינתנו מתקיימות גניבות רבות של טלפונים סלולרים, האם אי פעם תהיתם האם אפשר לעצור את התופעה?אז התשובה היא בהחלט כן! והסיבה שאין זה קורה היא משום שחברות הסלולר מעדיפות שגנבים ימשיכו לגנוב וישלמו זמן אוויר לחברה בזמן שהם משתמשים במכשירים הגנובים.
כמעט כל מכשיר מכיל בתוכו כרטיס חכם ( SIM ) המגדיר את מספר הטלפון שלכם ודרכו מתבצע החיוב. אם למשל תחליפו בין הכרטיס שלכם לכרטיס בטלפון אחר החיוב בטלפון השני יהיה על חשבונכם.
לכן כאשר נגנב לכם המכשיר אתם בוודאי מתקשרים לחברה הסלולרית ומבקשים לנתק את הקו. מה שהחברה עושה הוא לנתק את הכרטיס החכם כך שהגנב לא יוכל לדבר על חשבונכם. מה שאתם לא יודעים הוא שאפשר לנתק גם את המכשיר עצמו כך שאפילו אם הגנב יחליף את הכרטיס הוא לא יוכל להשתמש בו.
אנשי שירות לקוחות קיבלו הנחיה מפורשת שלא לנתק את המכשיר כאשר הוא נגנב אלא אם הלקוח דורש זאת במפורש כך שהגנבים יוכלו להמשיך ולדבר ולהכניס כסף לחברה. וכל פעם שנמאס לגנב והוא רוצה דגם חדיש יותר כל שהוא צריך לעשות זה רק "להרים" לכם עוד מכשיר.
אם כל המכשירים היו מנותקים ביחד עם הכרטיס לא היו לגנבים אינטרס לגנוב אותם והתופעה היתה נעלמת.
לכן בפעם הבא שנגנב לכם המכשיר אל תוותרו, בקשו מהמוקדנית שתנתק גם את הקו וגם את המכשיר. בשפת חברות הסלולר המכשיר עצמו נקרא ברזל, לכן אתם צריכים לומר שאתם רוצים "לנתק גם את הקו וגם את הברזל".
אל תתנו לגנבים להנות נתקו להם את המכשירים!
מדיניות פרסום תגובות באתר
שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.
הקליקו כאן לדף צרו קשר