נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / וירוס חדש שתוקף

וירוס חדש שתוקף (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

חלק מה"הרגלים הבריאים" בשימוש באינטרנט צריכים להיות עדכון הדפדפנים שלנו כדי לוודא שבגרסה שבה אנחנו משתמשים תוקנו פרצות אבטחה. כדאי להכיר את הכפתור Windows Update ואם לא מכירים, כדאי לברר איפה הוא נמצא ואיך משתמשים בו. כמו כן, מאד מומלץ להתקין את הדפדפן Firefox שהוא גם בחינם וגם מצויין וגם יש בו הרבה פחות פרצות אבטחה.

המקור:

וירוס חדש שתוקף מערכות הפעלה של חלונות החל להסתובב ביומיים האחרונים ברשת. הווירוס קיבל את השם Bofra, והוא משתמש במחשבים שנדבקו כדי להמשיך ולהפיץ את הקוד הזדוני באמצעות אימייל.

הווירוס מסוגל לעקוף את מסנני האנטיווירוס הרגילים, משום שהוא אינו נושא את הקוד הזדוני כקובץ מצורף, כמו רוב וירוסי התולעת, אלא מגיע כלינק מזוייף לאתר אינטרנט. כאשר לוחצים על הלינק מקשר האימייל את המחשב למכונה שנדבקה, ומוריד ממנה את הווירוס ישירות.

כמשתמשי אינטרנט מנוסים, אנחנו כבר מכירים את התרגולת ויודעים כיצד להתגונן מעולם הוירוסים הקשוח שמתפרע לו שם בחוץ. אנחנו לא פותחים קבצים המגיעים ממקורות בלתי מזוהים ולפעמים אפילו לא קבצים שנשלחים אלינו מחברים. אנחנו לא נוגעים במכתבים בעלי כותרות מפתות באופן מחשיד, ואם כן, בטח שלא נלחץ על הלינקים המופיעים בהם, פן נשלח היישר לאתר נגוע.

אולם כעת מסתבר, שההרגלים הבריאים אלו לא מספיקים, ויש דברים חדשים שצריך להיזהר מהם. זאת משום שכותבי הרושעות מצאו דרך חדשה וממזרית במיוחד לפרוץ אלינו למחשב, עליה מדווח הרג'יסטר, אתר מחשבים בריטי ידוע, שהפך בעצמו לקורבן של השיטה הזו.

גולשים באתר הזדעזעו לגלות שפרסומות המופיעות בו, שולחות אותם הישר לאתר נגוע ברושעה Bofra/IFrame. רושעה זו מנצלת פרצת אבטחה הקיימת בדפדפן אקספלורר 6 ופוגעת במחשבים עם כל הגרסאות של מערכת ההפעלה חלונות, פרט לחלונות XP עם חבילת העדכונים SP2.

צוות הרג'יסטר הנבוך פנה לחברת Falk, חברת צד שלישי המספקת את הבאנרים המופיעים באתר, על מנת לקבל הסברים. חברת הפרסום הודתה כי במהלך סוף השבוע שרתיה נפרצו על ידי האקר, שהפנה חלק מהתעבורה אל האתר הנגוע שהקים. על פי החברה, בערך כל גולש 30 במספר שלחץ על פרסומת המסופקת על ידי Falk, נפגע.

הפריצה תוקנה והרג'יסטר המליץ לגולשיו לעשות את המובן מאליו – לעדכן את האנטי וירוס ולהריץ סריקה. אולם אנחנו נשארים עם זן חדש של איום ברשת – באנרים, שאם עד עכשיו הם סתם מכרו לנו דברים שאנחנו לא צריכים, עכשיו הן גם פורצים לנו למחשב.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top