נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / תעביר את זה הלאה – גם בכביש !

תעביר את זה הלאה – גם בכביש ! (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

עוד יוזמה המזיקה להתמודדות האמיתית עם בעיית תאונות הדרכים. זה לא אני אמרתי, זה בא מהטכניון. אני מעתיק לכאן חלק ממאמר (מאת יוני קלרמן) שהופיעה ב Ynet.

תשתית קטלנית

לפני מספר ימים פורסמו בכלי התקשורת תוצאותיו של מחקר מקיף שנערך על-ידי הטכניון . אותו מחקר העלה, על-פי ניתוח תאונות דרכים שאירעו בכבישי הצפון בין השנים 1996 ו-2001, כי "תשתית תורמת למעלה מ-50% להסתברות תאונות דרכים, וכי תשתית טובה עשויה להפחית גם את שיעור התאונות בכ-50%.

...

חוסר התייחסות היסטורי לענייני תשתית וביקורת בארץ, מקורו בדרך כלל בשיקולים אינטרסנטים או מכשולים ביורוקרטיים. אולם במקרה של המחקר הנוכחי, טובים סיכוייו "להיעלם" מסיבה אחרת לחלוטין. חומר המחקר הזה, ואני לא משוכנע שאתם מבינים כמה חזק הוא, ייגנז משום שהוא שומט את הקרקע מתחת ללובי מהחזקים בישראל, הרי הוא זה המעלה לכותרת בכל פעם מחדש את "הגורם האנושי".

מדובר אחרי הכל בלובי בו חברים פוליטיקאים, פקידים, תקשורת, פסבדו-מומחים וארכי-אוכפים. אנשים רבים וגופים אין ספור, כולל שרי תחבורה לדורותיהם, מפכ"לים ויו"רים. כוווולם מספרים לנו פעם אחר פעם ועשור אחר עשור ש"הגורם האנושי" הוא האשם. וכולם כאיש אחד יזדקפו על רגליהם האחוריות אם תכריז הממשלה לפתע כי היא מאמצת את מסקנות המחקר, וכי מרבית תקציב המאבק בתאונות דרכים יופנה מעתה בעיקר לתשתית.

המקור:

שלום,

רעיון בניסיון להפחית את תאונות הדרכים..

בעיקרון הרעיון מבוסס על סרט "תעביר את זה הלאה".

למי שלא ראה את הסרט, הרעיון של הסרט הוא שמישהו עוזר לשלושה אנשים שהוא לא מכיר ומבקש מהם שהם גם יעזרו לשלושה אנשים שהם לא מכירים וכך הלאה...

הרעיון הוא די דומה, כל יום כשאתם נוהגים במכונית, תעשו מעשה אדיב אחד בכביש, לדוגמה: לתת למישהו להשתלב בתנועה במקום לצפור לו, כשמישהו/' נותן לך להשתלב מבלי לצפור, זה יגרום לך להרגיש יותר נינוח ואם מישהו מרגיש יותר טוב הוא נוהג יותר טוב.

אך כאן לא נגמר הרעיון, אם מישהו/י היה אדיב כלפיכם בכביש, אתם צריכים לעשות מעשה אדיב כלפי שלושה אנשים באותו יום.

הייתי אומר לכם שאם תשלחו את המייל הזה לעשרה אנשים משאלתכם תתגשם, אבל כנראה שלא, אבל מה שבטוח אם תשלחו את המייל הזה להרבה אנשים, יש סיכוי שהוא יציל חיים.

על מנת שנדע אם הרעיון עובד רצוי לעשות סימן לנהג השני, שתי אצבעות, אצבע ואמה מופנות כלפי מעלה. כך ידעו שהמעשה הטוב הוא יזום.

אבקש להפיץ... !!!

ישראלי אלמוני.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top