נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / ממתיק האספרטיים מסוכן

ממתיק האספרטיים מסוכן (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

על פי הבדיקות של האתר האמין (עלי לפחות) snopes.com, אין ביסוס מדעי לטענות הכתובות במכתב. ובלי קשר לעובדות, כדאי לשים לב לניסוח של המשפט האחרון במכתב: "כל נסיון לעצור את השימוש בממתיק או להביא את המידע לידיעת הציבור נחסם על ידי בעלי האינטרס הכלכלי". ניסוח של תאוריית קונספירציה קלאסית.

ועוד... אני לא דוקטור ואפילו אין לי תעודת בגרות, אבל אני (חושב שאני) יודע להפעיל קצת חשיבה ביקורתית וגם לחפש באינטרנט. אני חושב שהדרך לבדוק אם תוסף מזון מזון מסויים מזיק, היא על ידי בדיקה סטטיסטית. השאלה שצריכה להישאל היא "האם לאחר שימוש נפוץ בתוסף המזון, נצפה שינוי משמעותי בתחלואה". עד עכשיו לא ראיתי מחקרים אפידמיולוגיים (אפידמיה=מגיפה) הקושרים בין כניסת האספרטיים לשוק ובין עליה ברמת התחלואה בקרב הציבור הרחב באיזו שהיא מחלה. (קיימים אנשים עם מחלה גנטית בשם PKU הרגישים לאספרטיים. על כל אריזה של מזון המכיל אספרטיים מודפסת הזהרה עבור אותם אנשים.)

מכיוון שאין הוכחות אפידמיולוגיות לנזק של האספרטיים, ומכיוון שיש אנשים המשוכנעים שהאספרטיים מזיק, מתפרסמים מאמרים כגון תחקיר 'מנטה': הממתיקים המלאכותיים - מתוק ומסוכן. זה הוא מאמר מגמתי. המומחה הראשי המצוטט בו הוא ד"ר יאיר ראובן, תזונאי קליני ומומחה לרפואה טבעית. תחקיר על ממתיקים מלאכותיים המתבסס על דבריו של מומחה לרפואה טבעית הוא כמו תחקיר על סוציאליזם המתבסס על דבריו של ביבי נתניהו. המסקנה מגיעה קודם ל"תחקיר". נוסף לכך, קריאה בפרטים שמפרסם על עצמו ד"ר יאיר ראובן, מגלה שאת תואר הדוקטור שלו הוא קיבל מ"כנסיית החיים המתקדמים העולמיים" ,ארגון אמריקאי שמוכר תעודות דוקטוראט באינטרנט.

המקור:

את המכתב הבא שלחה חברה של ננסי, המתגוררת בניו יורק, לגיסתה וגיסה בחולון: באוקטובר 2001 אחותי חלתה, היו לה כאבי בטן והתכווצויות, והיו לה קשיים בהליכה. כדי לצאת מהמיטה בבוקר נדרש ממנה מאמץ עילאי. את המשך המכתב אפשר לראות כאן.

מילות מפתח נוספות: אספרטים, אספרטם, אספרטהיים, אספרייט,אספרנטים

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top