נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?
הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / אל תשנה את מספרי הטלפון הסלולרי

אל תשנה את מספרי הטלפון הסלולרי (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

המכתב הזה היסטרי ולא לחלוטין מבוסס על עובדות. לדוגמה - חיוג בטלפון סלולארי מתבצע לאחר הקלדת המספר ואז לחיצה על Send, כך שאין צורך למהר בחיוג. גם בזק צפו מראש את הבעיה וטיפלו בה. בזק התקינו השהייה של 4 שניות בחיוג בין הספרה התשיעית ובין הספרה העשירית. לכן רק אם יהיה רווח של יותר מארבע שניות בין הספרה האחרונה של המספר החדש והספרה הלפני אחרונה של המספר החדש, יתבצע חיוג למספר ישן. את זה אמר לי בטלפון מר עודד לוין, מנהל תחום מספור במשרד התקשורת.

עובדה נכונה המופיעה במכתב היא שלא חייבים עכשיו להתחיל לחייג את המספרים החדשים. אפשר לחייג את המספרים הישנים עד לסוף אוקטובר הקרוב, ובתקופה הזאת להתרגל ולבצע את הכל השינויים הנחוצים.

לידיעה כללית, שינוי המספרים הסלולאריים הוא חלק מתכנית מספור כללית וארוכת טווח של משרד התקשורת. ראו כאן את אתר המספור של משרד התקשורת. באתר תוכלו למצוא מצגת שבה מוספרת תוכנית המספור.

להלן הטקסט בשקופית הראשונה של המצגת:

לתכנית המספור היבטים צרכניים מובהקים

* מספר טלפון - "כתובת" הצרכן.

* תכנית המספור וכללי החיוג חייבים להיות ידידותיים -הצרכן צריך להבין ללא קושי כיצד לחייג וכמה הוא ישלם.

* מזווית ראייתו של הצרכן, החלפת מספר או שינוי כללי חיוג איננה רצויה, ועליו לדעת עליה מוקדם ככל האפשר.

* תכנית מספור חשובה להרחבת התחרות:

- כמות המספרים - מרחב פעולה למתחרים החדשים.

- גמישות בפיתוח שירותים חדשים.

- יעילות תפעולית - כלכלית וטכנולוגית.

המקור:

אל תשנו את מספרי הטלפונים הסלולריים

לטובתך – חשוב להקדיש חמש דקות לקריאת המכתב הזה.

לטובת כולם – הפץ המידע לכל כתובת אפשרית.

כל המהומה של חילופי המספרים ע"י חברות הסלולר היתה על לא מאומה וכל כולה נועדה לטובת חברות הסלולר ולא לטובת הצרכן. צא וחשוב כמה נזקים כספיים גורמות החברות הללו לכל יחיד או תאגיד שמשתמשים במכשיר טלפון סלולרי והנאלצים עתה לשנות את הנתונים במאגרי המידע שלהם, להדפיס מחדש את נייר המכתבים שלהם, את כרטיסי הביקור שלהם ועוד מאה ואחד מסמכים רשמיים. כל זה ללא שום הכרח ממשי כפי שיוסבר להלן:

1. הטיעון של "בלגן" במספרים

למי הפריעה העובדה שהיו 14 קידומות שונות לטלפונים? שאל את כל קרוביך/מכריך/ ידידך למי הפריע שהיה לאחד מספר עם קידומת 058 ולשני הקידומת 068. האמת לאמיתה - לאף אחד חוץ מלגאוני חברות הסלולר, שאחריהן נגררו פקידי משרד התקשורת. אם כל חברות הסלולר כל כך רצו שהציבור הרחב ידע כל מספר לאיזו חברה הוא שייך, יכלו בהוצאה אפסית יחסית לעלוּת של הכאוס הבזבזני שכפו עלינו - לרשום בכל חשבון חדשי את הרשימה המדוייקת של המספרים של כל החברות ו...שלום על ישראל.

2. הטיעון כי לא מספיקים המספרים

חברות הסלולר בתמיכת משרד התקשורת יצאו בתרועה רמה כי בארצנו הקטנטונת יש כבר 6 מליון טלפונים סלולריים ו-אוֹ טוֹ טו..... כבר אין יותר מספרים.

לשיפוטו והגיונו הפשוט של כל קורא.

בכל 6 ספרות ניתן להכניס מליון מספרים פחות אחד (לשם דיוק 999,999 ). גם אם נקבל את הטיעון כי אי אפשר להתחיל מספר טלפון ב-000000, או בספרות 111111 – עדיין נשארו לכל קידומת 800,000 (כן, כן, שמונה מאות אלף) מספרים. נניח כי עד היום היו 14 קידומות. כפול 800,000= יש לחברות הסלולר מקום ל-11,200,000 מספרי טלפון כשרים. כמעט כפליים ממספר הטלפונים המוצהר על ידן.

כל זאת בלי להוסיף קידומות חדשות. פשוט, עושים צחוק מההיגיון הבריא של האזרח.

3. למה לא כדאי לפי שעה לחייג למספרים החדשים

בתוספת הספרה השביעית לאחר הקידומת עליך לחייג מהר מהר את הספרה האחרונה. כי אם תפגר מעט בחיוג השיחה היא תופנה אל המספר הישן בן 6 הספרות –

אבל לא אל מי שהתכוונת להתקשר אליו, אלא אל מספר ישן בן 6 ספרות, עם הקידומת החדשה בלי הספרה השביעית - המספר שתחייג שייך למי שהוא אחר לחלוטין.

תצטרך לחייג שוב ושוב – הכל על חשבונך. כתוצאה מכך מיליוני שיחות שגויות תתקיימנה כל יום. בנוסף על הבלגן – יש כאן מקור נפלא להכנסות אדירות לחברות הסלולר, מבלי שאף אחד במשרד התקשורת - האמור להגן על האינטרסים של האזרח - דרש מהחברות להעניק לכל לקוח מספר סביר של שיחות חופשיות למקרי טעויות שכאלה.

לשבחה של חב' "בזק" ייאמרכי בעבר אם חברת "בזק" ביזמתה שינתה מספרי טלפון – היא זיכתה את המנויים במספר לא-מבוטל של שיחות חופשיות. אז יראה האזרח וישפוט עד כמה חברות עתירות ממון וקשרים "במקומות הנכונים" יכולות לעשות בצרכן ככל העולה על רוחן:

* הן יזמו את השינוי.

* הן ידעו על הבוקה ומבולקה שתנבע מכך.

* הן ידעו כי רוב המשתמשים יפסידו כספים בהתקשרויות מיותרות שנובעות מהחידושים המיותרים.

* הן ידעו מראש כי הנתונים האמיתיים על הבלגן יישמרו רק אצלן ויח"צנים זריזים מטעמן ימהרו להרגיע אותך כי הבעייה לא קיימת כלל.

* והעיקר, שערורייה ציבורית שכזו מתאפשרת רק כאשר חברות הסלולר יודעות כי אַ דָאוּלָה מעְְעַנָה ("הממשלה-השלטון עמנו").

בסיכום, כל עוד ממשיכים לאפשר חיוג של 9 ספרות כמו בשיטה הישנה - המשך לחייג בשיטה הישנה.

4. מה ניתן לעשות

א. לפנות במכתב אל שר התקשורת (כן במכתב)/ ולדרוש לבטל את הבלגן המיותר הזה או לפחות לפצות את המנויים במספר סביר של שיחות חפשיות. הכתובת:

אהוד אולמרט

ממלא מקום ראש הממשלה

שר התקשורת, התעשייה, המסחר והתעסוקה

לשכת השר

רח' יפו 23

ירושלים

פקס.02-6240029

דואר אלקטרוני: sar@moc.gov.il

ב. בכל זאת לפנות אל בכירי משרד התקשורת במכתב בדואר אלקטרוני לפי הרשימה המופיעה כנספח למסמך זה ולדרוש את הפיצוי לאזרח

ג. להתקשר אל חברות הסלולר ולדרוש את הפיצוי על הנזקים שהן יזמו.

ד. לתבוע את חברות הסלולר לפצותך על הנזקים הכספיים.

אל תשכח להעביר מסמך זה "לכל העולם", אולי הפעם יוכל הצרכן העשוק-תמיד ליצור דעת-קהל שתשפיע על חברות הסלולר והאחראיים במשרד התקשורת לתקן את המעוות.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top