נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לכאן ולכאן / סיפור מן ההיסטוריה שלא מזיק לדעת אותו…

סיפור מן ההיסטוריה שלא מזיק לדעת אותו… (המלצה - לכאן ולכאן)

ההסבר:

אכן היה איש בשם חיים סלומון שסייע רבות למהפכה האמריקאית. אבל... אין שום קשר בין הסיפור שלו ובין הסמל שעל שטר הדולאר. מה שרואים על השטר הוא החותם של ארצות הברית, או בשמו המקורי The Great Seal of the United States. במסמך זה המתאר את תולדות עיצוב החותם, אין שום איזכור לחיים סלומון. כנראה שצורת מגן הדוד היא הדרך האסתטית ביותר לסדר שלוש עשרה נקודות. הנה עוד עובדות (באנגלית)

המקור:

לפני זמן מה הוקם לוח זיכרון בבית הכנסת היהודי באקדמיה הצבאית היוקרתית של ארה"ב בווסט-פוינט - לזכרו של אחד בשם: "חיים סלומון".

בימי חייו, וזאת בתקופת הכרזת העצמאות של ארה"ב בשנת 1776, היה האיש הזה היועץ הכספי ועוזרו הראשי לעניינים כלכליים של ג'ורג' וואשינגטון, שהיה הנשיא הראשון ומפקד הצבא הקונטיננטאלי של ארה"ב החדשה.

בימים הקרים של החורף של שנת 1777 חיילי צבא ארה"ב קפאו מקור מחוסר ביגוד מתאים ורעבו מחוסר מזון. חיים סלומון גייס את הקהילה היהודית בארה"ב שכבר מנתה אז כמה אלפי משפחות ושלח קריאה ליהודי אירופה לבוא ולעזור בתרומות כספיות למדינה החדשה. פעולתו הייתה כה מוצלחת שגו'רג' וואשינגטון עצמו מצא לנכון לציין שאלמלא פעולתו של חיים סלומון 'פני ההיסטוריה היו בודאי שונים, משום שצבא ארה"ב – לא היה מחזיק מעמד במלחמתו נגד הבריטים ויתר אויביה של ארה"ב, שלא רצו בקיומה'.

לזכרו של חיים סלומון ועזרת העם היהודי להקמתה של הרפובליקה של ארה"ב במלחמת העצמאות שלה - ציווה וואשינגטון להנציח את פועלם בדרך מיוחדת.

אם תיקחו לידכם את השטר של 1 דולר ותתבוננו בצידו האחורי בימינו של השטר, תראו שהכוכבים מעל ראשו של הנשר המצויר על גבי השטר הם כוכבים בני שש קצוות דהיינו: כוכבי "מגן-דוד". זאת ועוד, אם תסבבו את הנשר במהופך כלפי מטה תראו שבבסיסו של הנשר נמצאת קונפיגורציה של מנורת שבעת הקנים שהיא סמל ליהדות.

שני סמלים אלה הוכנסו לתמידות בדיוקנו של המטבע הבסיסי לפי הוראתו המפורשת של וואשינגטון, שאמר 'שהעם האמריקאי לעולם לא ישכח את העזרה שהושיטו בני העם היהודי ברגעים החשובים ביותר של תקומת ארצות הברית של אמריקה'.

( ... את הסיפור הזה שלח לי מארה"ב ידיד, סא"ל-מיל בחיל ההנדסה של ארה"ב, שהוא מראשי הועד הציבורי שהקים ומטפח את בית-הכנסת היהודי בווסט-פוינט. אני מפיץ אותו בבחינת "המביא דברים בשם אומרם וגו' ...")

2 תגובות

  1. שלומי ישראל

    קיבלתי היום את המייל הזה (6 שנים אחרי שהתחילה התפוצה שלו – מרשים). אני חושב שאתם יכולים בלב שקט לעדכן את ההמלצה ללא להעביר. העניין עם המגן דוד בשטר הדולר זאת תיאוריית קונספירציה מוכרת וחבוטה (עולה בדרך כלל בהקשר לכך שיהודים שולטים בעולם דרך המעצמה הגדולה).
    רק הסיפור על חיים סולומון נכון אבל הוא החלק השולי כאן.

    keep up the good work

  2. אליי לקח למייל עוד 9 חודשים להגיע, ולמיטב ידיעתי מדובר בכלל בסמלים של "הבונים החופשיים" .
    אפשר לראות עוד פרטים כאן:
    http://worldpapermoney1.blogspot.com/2008/06/1.html

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top