ההסבר:
כל הזכויות שמורות להלמו (משה הלוי) שפירסם את הטקסט והתמונה בפורום "העניין שלנו" באתר היידפארק. יש רק בעיה אחת: לא נתחיל לשים יותר קפה בחלב בגלל שהפקק גדל. לא נגדיל את קערות הקורנפלייקס שלנו בגלל שהפקק גדל. לא נגדיל את כוסות המדידה שלנו כשאנחנו אופים, בגלל שהפקק גדל. הלמו, נסה משהו אחר.המקור:
כל סטודנט במנהל עסקים ובחוג לכלכלה כבר שמע את האגדה הזו: חברה לייצור משחת שיניים, חיפשה מנהל שיעזור לה למכור יותר ולהגדיל את כמות משחות השיניים שהיא מוכרת.מנהל צעיר אחד הבטיח שהוא יכול להגדיל את מכירותיה של החברה, ואם רק יתנו לו לנהל בה, הוא לא יאכזב.
ואכן, בעלי החברה לקחו אותו לנהל את החברה.
לאחר מספר חודשים, אכן גרף המכירות עלה ויותר שפורפרות של משחות שיניים נמכרו לציבור. הכנסות החברה גדלו.
הסוד לגידול בהכנסות ובמכירות היה שאותו מנהל צעיר הורה למחלקת הייצור להגדיל את החור בשפורפרת שממנה יוצאת משחת השיניים. התברר, שעקב הגדלת החור, הלקוח צרך יותר משחת שיניים, וזו נגמרה לו מהר יותר. כמובן שהלקוח מייד דאג לקנות שפורפרת משחת שיניים חדשה, וכך המכירות עלו פי שלושה לאותה תקופה.
בימים אילו, חברת תנובה מוכרת את קרטוני החלב שלה עם פקק יותר גדול. עד לפני מספר ימים, קוטרו של הפקק על קרטון החלב עמד על 22 מ"מ. כעת קוטרו של הפקק עומד על 28 מ"מ. הפקק יותר גדול, וגם החלב שנשפך ממנו הוא רב יותר, בפרק זמן קצר יותר.
תנובה ככל הנראה מנסה ליישם את האגדה על הגדלת החור והמכירות, ומשווקת החל מאתמול קרטון חלב עם פקק יותר גדול...
מצורפת תמונה בה נראים שני קרטוני חלב. בקרטון החלב השמאלי, הישן יותר, יש פקק בעל קוטר 22 מ"מ. בצד ימין, עומד קרטון חלב בעל קוטר של 28 מ"מ.
מכיוון שתנובה נחשבת למונופול בשוק החלב, על כל שינוי שכזה, היא חייבת לקבל את האישור של הממונה על ההגבלים העסקיים.
מדיניות פרסום תגובות באתר
שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.
הקליקו כאן לדף צרו קשר