נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / מד מהירות לייזר (ממל"ז)

מד מהירות לייזר (ממל"ז) (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

המכתב נראה אמין. לא הצלחתי לקבל את תגובת משרד עורכי הדין קנט את רכס שממנו כנראה יצא המכתב. תוכנו תואם את הדיווחים על פסק הדין החדש לגבי אמינות מד מהירות הלייזר שבשימוש המשטרה.
עדכון: יניב מאתר topspeed
כתב לי בקשר למכתב ש"עם זאת, סעיף 4.4 במכתב שגוי - השוטר אינו חייב להציג לפני הנהג כל מסמך.חבל על המאמץ."
אזהרה: פרסום מכתב זה אינו מהווה המלצה משפטית.

המקור:

חוזרים ללקוחות קבועים - חוזר מס' 396
הנדון: מד מהירות לייזר (ממל"ז)
1. בשנים האחרונות נחלקו דעותיהם של בתי המשפט השונים, באשר לאמינות אקדח הלייזר (להלן: "הממל"ז") בו עושה שימוש משטרת התנועה. מספר בתי משפט לתעבורה (במיוחד בפתח תקווה, רמלה ואשקלון) הביעו את עמדתם, לפיה לא הוכחה אמינות הממל"ז, וכתוצאה מכך זוכו מאשמתם נהגים, אשר נתפסו נוהגים במהירות מופרזת. מצד שני, בתי משפט אחרים (בעיקר בתי המשפט המחוזיים ובית המשפט העליון) גרסו כי הממל"ז הינו מכשיר אמין, אשר ניתן לבסס עליו הרשעת נאשמים בנהיגה במהירות מופרזת.
2. לאחרונה, נדרש בית המשפט העליון להכריע בסוגיה זו, וביום 10.11.03 ניתן פסק הדין של כב' השופט אדמונד לוי, אשר גרס כי ניתן להשתמש בממל"ז ולהתבסס על אמינותו במגבלות שונות, אשר פורטו בפסק הדין.
3. פסק דין זה זכה לפרסום רב בעיתונות, ומטרת חוות דעת זו להביא בפניכם הנחיה תמציתית במידה ותיקלעו לסיטואציה בה נעצרתם ע"י שוטר תנועה, והנכם מואשמים בנהיגה במהירות מופרזת, שנמדדה ע"י הממל"ז.
4. לאחר שנעצרתם ע"י שוטר התנועה, מומלץ:
4.1 לבקש מהשוטר שיאפשר לכם לראות את התוצאות המופיעות על גבי צג הממל"ז. על גבי הצג יופיעו הנתונים הבאים:
4.1.1 מהירות הרכב שנמדדה ע"י הממל"ז.
4.1.2 המרחק בין הרכב לבין הממל"ז בעת המדידה.
4.2 בית המשפט העליון קבע, כי בכל מדידה שמתבצעת על ידי הממל"ז יש להפחית 5 קמ"ש, ולכן אם צג הממל"ז מורה 116 קמ"ש, על השוטר לרשום דו"ח על 111 קמ"ש בלבד (בכביש בו המהירות המירבית המותרת היא 90 קמ"ש - ההבדל הוא קנס של 750 ש"ח לעומת קנס של 270 ש"ח).
4.3 אם צג הממל"ז מורה, כי מרחק המדידה עלה על 300 מטרים, עליכם לוודא כי בעת ביצוע המדידה, השתמש השוטר בחצובה ובעדשה מגדילה ומקרבת. במידה ולא נעשה שימוש בעזרים אלה, שוטר התנועה אינו רשאי לרשום לכם דו"ח ואם ירשום דו"ח – ניתן יהיה לבקש את פסילתו.
4.4 בכל מקרה, גם אם השוטר פעל כדין (לפי סעיפים 4.2 ו4.3- לעיל), ניתן לבקש ממנו את דו"ח הבדיקה שהוא ערך לממל"ז באותו בוקר. דו"ח זה כולל מספר בדיקות שעל השוטר לבצע מידי יום לפני הפעלת הממל"ז (תצוגה, תיאום קרן הלייזר, כיול וכו') ולכן אם אין בידיו של השוטר דו"ח בדיקה חתום, ניתן לפסול את הדו"חות שהוא רושם.
4.5 אם השוטר עמד בכל התנאים שהוצגו לעיל, מומלץ לבדוק את קו הראייה בין הממל"ז לבין מיקום רכבכם (בעת ביצוע המדידה). קו הראייה אמור להיות נקי מהפרעות, ולכן אם לא היה קשר עין בין הרכב לבין הממל"ז (עקב עיקול בדרך או כל סיבה אחרת), אזי המדידה בוצעה שלא כהלכה.
5. סעו בזהירות !
בברכה,
קנט את רכס, עו"ד

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top