נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / בארץ האפשרויות המה-זה-מוגבלות

בארץ האפשרויות המה-זה-מוגבלות (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

מצאתי את החתומה על המכתב והיא אישרה שהיא כתבה אותו. חוצמזה, אני מסכים עם התוכן שלו.

המקור:

חברים יקרים,
כידוע לכם אני שוהה בשנתיים האחרונות עם משפחתי בארה"ב לצורך לימודי הדוקטורט שלי, והנה ממקום שבתנו בניו-ג'רזי הגיעו לאוזנינו הדי הטרוניות על השביתה המתוכננת במשק, ועל אמיר פרץ שעושה לכם את החיים פחות נוחים. מטון הטרוניה נראה לי שלא תמיד אנשים בארצנו הקטנטונת זוכרים מי בעצם בצד שלהם ומי בצד השני. כי ביבי, אתם מבינים, רוצה לעשות לכם אמריקה. הוא קרא את ההוגים הליברליסטיים האמריקאים, ויש לו גורו אחד כזה, והוא מתכוון להפוך את ישראל למשהו שדומה לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אז כדי שתבינו כמה זה מסוכן, תרשו לי לספר לכם מנסיוני המר כמה דברים שאולי לא סיפרו לכם על ארץ האפשרויות המה-זה-מוגבלות, שבה הכל מתנהל לפי כללי הקפיטליזם הדורסני:

- בארץ האפשרויות המה-זה-מוגבלות אין שביתות. הכל שקט-שקט. וגם אין הפגנות בכלל. אתם יודעים למה? כי פה זאת ארץ קפיטליסטית, ואין פה לא הסתדרות ולא אמיר פרץ. אז ברגע שלבוס שלך בא לפטר אותך הוא פשוט ניגש לשולחנך ואומר לך את המשפט הידוע: "עזוב את המקלדת, אל תיגע בכלום, והרשה לי ללוות אותך אל הדלת". זה קורה אם עבדת שלוש שנים, ואם עבדת שלושים שנה. וברגע שאתה מפוטר אתה נחשב בוגד פוטנציאלי בענייני החברה, אדם שעלול לפגוע בבסיס הנתונים של המחשב או השד יודע מה, ואי לכך מלוים אותך החוצה עם שמירה צמודה כמו קרימינל.

- בארץ האפשרויות המה-זה-מוגבלות לכל אדם, בלי הבדל דת גזע ומין יש סיכוי להיות מיליונר. רק מה? הסיכוי הוא 0.000000001. לכל השאר יש סיכוי של 0.9999999999 להילחם על הפרנסה שלהם ועל כך שלילדיהם יהיה חינוך נורמלי, כי -

- בארץ האפשרויות המה-זה-מוגבלות אין כמעט חינוך חינם. הורים לילדים עד גיל חמש נאלצים לשלם סכומי עתק על מעונות וגני ילדים, ואחר כך, ברוב השכונות, חינוך ציבורי אינו אופציה ריאלית למי שרוצה להישאר בחיים אחרי יום לימודים. התעריף על חינוך בבי"ס טוב מגיע לכ 12,000 דולר בשנה (1000 דולר לחודש). תעשו חשבון כמה מוציאה משפחה שיש לה שלושה ילדים, עוד לפני שהתחילה לרכוש ספרי לימוד. כדי לממן חינוכו של כל ילד בקולג' פרטי צריכה כל משפחה להוציא בממוצע כ 30,000 דולר בשנה. שכר הלימוד בקולג' ציבורי (לתואר ראשון) הוא כ 10,000 דולר בשנה. אין פלא, לכן, שאמריקאים אינם נוסעים הרבה לחו"ל, גם לא בגיל מבוגר, כי למי נשאר כסף לטייל אחרי שמימן לילדיו חינוך תיכוני ועל-תיכוני? הורים רבים אכן אינם מממנים זאת לילדיהם, ובמקרים אלה נאלצים הילדים לקחת הלוואות פדרליות לצורך מימון לימודיהם, ולהחזיר אותן בתשלומים במשך שנים, עוד לפני שקנו דירה והתחילו עם המשכנתה. אנחנו התיידדנו עם כמה וכמה אנשים בעלי משפחות (ולא נזקקים בכלל) שפשוט נפלו מהכיסא כששמעו בכמה מקומות בעולם טיילנו. אגב, צרות אופקיהם של האמריקאים והעובדה שהם לא יוצאים הרבה מהיבשת שלהם היא אחד ההסברים לכך שהם אוכלים את הקש שמאכילים אותם בשתיקה. הם פשוט לא מכירים שום אופציה אחרת מקרוב, למעט מקסיקו אולי, ולכן הם קונים את האידאולוגיה הקפיטליסטית בלי שום ויכוח או מיקוח.

- כמו כן בארץ האפשרויות המה-זה-מוגבלות אין ביטוח בריאות ממלכתי במחירים סבירים. מחיר פוליסת ביטוח ליחיד הוא 300 דולר בממוצע לחודש. לכן, משפחתנו הממוצעת בת חמש הנפשות תוציא 1500 דולר בחודש על בריאות. בשל ייעולים וקיצוצים במערכת הבריאות יאושפז אדם שעבר ניתוח לב פתוח, למשל, כשלושה ימים ולאחר מכן יישלח לביתו, ועול הטיפול ייפול על משפחתו. לאישה שילדה ניתוח קיסרי מגיע אישפוז של יומיים (בחלק מהמדינות פחות מזה). חופשת הלידה אורכת שישה שבועות. מסיבה זו, וגם בגלל המחירים הבלתי אפשריים של חינוך לילדים קטנים מספר הנשים העובדות בארץ האפשרויות המה-זה-מוגבלות הוא מהנמוכים בעולם. וזאת הארץ המובילה בתחום המחקר הפמיניסטי. איזו אירוניה.

אז יש עוד הרבה מה להגיד, אבל לא אלאה אתכם בפרטים רבים נוספים. קחו רק בחשבון שלפי הסטטיסטיקות שבידי ההכנסה הממוצעת לנפש לחודש בארה"ב היא 1800 דולר, ובינתיים גמרנו את הכל רק על לחיות ולהתחנך. אם אתם חושבים שאני מדברת על אנשים דלים וחסרי אמצעים - אתם טועים. אחד הדברים שהדהימו אותנו הוא שחברינו, האמידים ובעלי המקצועות החופשיים מסתובבים בביתם בחורף עם מעילים (הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס) ולא מדליקים את החימום כדי לחסוך. כי באמת, כשיש לך שלושה-ארבעה ילדים ואת צריכה לפרנס אותם, את חושבת פעמיים אם להדליק את החימום.

אז כן, שמעתי שאמיר פרץ הוא עסקן מפלגתי מושחת, הפועל בעיקר לטובת ועדי העובדים. יש לכם אופציה יותר טובה? אדרבה, תיזמו אתם משהו. אל תשכחו גם שביבי עצמו, ולצערי גם כל פוליטיקאי אחר כיום, לא ממש יכול להוות אמת-מידה ליושר המידות. אבל כל זמן שאין אופציה אחרת, תחשבו טוב טוב אם אתם רוצים לחיות באמריקה, הארץ המיטיבה עם מתי מעט ומריעה לרבים. כי ההוגים הליברליסטים הבינו את מה שסטלין לא הבין: שאין צורך בהרג ובאלימות כדי להשליט דיקטטורה. מספיקה אידאולוגיה. מספיק בית חרושת לאשליות, ואז כולם שותקים ומאושרים, ולדיקטטורת הכסף אין כמעט אופוזיציה (תנועות השמאל בארה"ב קטנות עד גיחוך, עם כל הכבוד לפעילותן המבורכת). ועוד משהו קטן: רוב האנשים סבורים בטעות שהאופציה לקפיטליזם היא מרכסיזם ורוסיה הסובייטית. תתעוררו, חבר'ה. בין שתי האפשרויות יש עוד הרבה גווני ביניים, שאפשר לתארם תחת הכותרת 'סוציאליזם נאור'. זו האידאולוגיה השלטת כיום ברוב מדינות אירופה המערבית ו

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top